Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14a40n 87Z34i92e96g11l98e11r 1291766401478

Zasloužená karma.R^ A důkaz toho, že justice v USA opravdu funguje. :-)

0/0
6.6.2018 10:22
Foto

R92a34d43e97k 14P98o55l31i83c76k27ý 6201143281544

Jen by mě zajímalo jestli všichni ti co schvalují právo pekaře neupéct dort homosexualům by k tomu přistupovali stejně pokud pekař by byl muslim?

Z mé zkušenosti by ti samí vykřikovali jak je Islám nesnášenlivý vůči gayům.

Pokud by neupekl muslimský pekař dort na svatbu křesťanům, bylo by zde plno takových co by psali nejen o nesnášenlivosti, ale i o tom jak "nás chtějí ovládnout" a jak je takové náboženství neslučitelné s našimi hodnotami.

První kdo by se vůči tomu vymezoval by byl autor, kterému by to stačilo možná i na víc než eden článek.

Jakmile se ale jedná o křesťana co odmítl péci pro Gaye pak jak mávnutím kouzelného proutku dle nich nejde o nesnášnlivost, ale o právo toho pekaře.;-D

0/0
6.6.2018 6:51

Z94b55y25š71e29k 41H17l27i45n63k84a 3501713340173

Vymýšlíte si nesmysly.

+1/−1
6.6.2018 8:15
Foto

R12a48d91e39k 42P74o16l60i68c43k81ý 6941293621694

Kavko, nějak mi to nejde do hlavy. Neustále nás zásobujete zaručenými informacemi o tom jak jsou USA a další země ztraceny, jak je vše podřízeno pozitivní diskriminaci,....a teď Vaše teorie boří rovnou Nejvyšší soud USA.

Taková rána -to Vás opravdu muselo zabolet.;-D

0/−1
5.6.2018 21:28

Z24b87y77š55e13k 54H14l14i21n16k85a 3171973430293

Vám nejde do hlavy hodně věcí. Ale s tím jsou mnozí diskutéři už smířeni. :-P

+6/−1
5.6.2018 23:25

P58e83t95r 76B74u78r28i74a85n 4781886944558

Ano, proto jsem raději ani nereagoval. Na sutinách výhonek nezasadíš. ;-D

+1/−1
6.6.2018 0:06
Foto

R38a46d45e86k 63P74o49l95i72c25k30ý 6621973431804

Takže Hliško věně-má muslim právo odmítat obslouži křesťany pro jejich víru, má právo odmítat obsloužit gaye pro jejich orientaci?

Obecně má právo kdokoliv odmítat obsluhovat lidi díky jejich víře, sexualní orientaci, národnosti nebo barvě kůže?

0/0
6.6.2018 6:54

Z33b56y67š18e26k 49H84l97i98n52k87a 3901943230913

1. Nejsem Hliška.

2. Zde nešlo o obsloužení obecně, ale poskytnutí zcela konkrétní služby, která byla v přímém rozporu s vírou pekaře. Já jsem programátor a z podobného důvodu (osobní přesvědčení) bych například odmítl zakázku armádě, a klidně bych jim svůj důvod uvedl. A klidně by se se mnou mohli soudit. To udělá pitomec. Rozumný člověk se obrátí na jiného dodavatele, který s takovou zakázkou problém nemá.

+2/−1
6.6.2018 7:22
Foto

R75a23d59e57k 75P73o69l97i52c32k92ý 6331853681744

Péct dort není v rozporu s vírou Pekaře.

0/0
6.6.2018 7:31

Z45b46y51š39e21k 80H77l16i52n48k46a 3431753820543

Péct svatební dort pro homosexuální svatbu JE v rozporu s vírou pekaře. Proto to odmítl. Žádný podnikatel nemá ve svobodné společnosti žádnou povinnost přijímat zakázky, které jsou v rozporu s jeho svědomím. Pokud ho společnost do takové zakázky nutí, pak už nemůže být svobodná.

Ale chápu, že tohle je na vás už příliš složité...

+2/−1
6.6.2018 8:12

L82u79m48í17r 13V49i66t16h62a 2577247846322

Umíte číst, pane Polický? Ten cukrář je neodmítl obsloužit, on jim nabídl, že jim upeče třeba vánoční cukroví nebo narozeninový dort, ale svatební dort jim neupeče, protože podle něj je svatba spojením muže a ženy. Já si to myslím taky a to je důvod, proč bych se zachoval stejně jako ten pekař. A nevidím v tom nic diskriminujícího.

Ostatně - když si jdete koupit Ferrari, taky si Vás prokádrují a může se stát, že Vám napíšou, že nejste hoden jezdit v jejich autě a prostě Vám ho neprodají. Ani neupřesní důvod. To Vám nevadí?

+1/−1
6.6.2018 8:19
Foto

R25a98d39e33k 38P20o55l57i70c61k64ý 6421803511334

Odmítl jim vyrobit to co běžně vyrábí=odmítl je obsloužit.

Ferari neodmítají prodávat kvůli víře, etniku, sex. orientaci,..., tedy ne kvůli tomu, že jste příslušníkem nějaké skupiny, ale kvůli konkrétnímu chování jednotlivce-je to velký rozdíl.

Pokud by jim odmítl upect dort, protože by například dělali bordel na ulici před jeho obchodem bylo by to v pořádku,

0/0
6.6.2018 10:10

Z35b32y64š76e48k 48H50l15i29n67k20a 3361773400873

On běžně vyrábí svatební dorty pro homosexuální páry??? Ne, on vyrábí svatební dorty pro svazek muže a ženy. Svazek homosexuálních párů je v rozporu s jeho vírou, tedy mu svědomí nedovoluje se na takovém obřadu jakkoliv účastnit - a to ani výrobou dortu. Jenže jak jsem psal výše, je to pro vás patrně příliš složité...

+1/−1
6.6.2018 10:49
Foto

R81a96d95e55k 89P53o19l22i14c64k37ý 6951213281834

Vyrabí dorty.

Takže pokud muslim odítne obsloužit křesťana je to v pořádku?

Když někdo ze svého podniku vyhodí Žida je to v pořádku?

.....

Vy to schvalujete jen proto, že se jedná o křesťana a gaye, pokud by se tak choval příslušník jiného náboženství kritizoval byste to-jste pokrytec.

0/0
6.6.2018 11:53

Z34b40y45š16e72k 71H39l54i41n66k35a 3891163850633

Chápete, že se jedná o zcela specifickou službu, která je v rozporu se svědomím pekaře? On neodmítl obsloužit homosexuála, on mu odmítl poskytnout jednu zcela konkrétní a specifickou službu. Už to, pro Boha živého na nebesích, nemíchejte takto pitomě dohromady!!!

Kdyby mi muslim odmítl poskytnou nějakou specifickou službu, která by byla v rozporu s jeho svědomím, respektoval bych to a šel bych jinam. Pokrytec, navíc nenávistný, jste leda tak vy, protože vymýšlíte nesmysly.

+1/−1
6.6.2018 12:47
Foto

J46a28r26o62s73l40a59v 73P11t48á29č64e90k 4922809941374

Nesouhlasím se zrovnoprávňováním homosexuálních svazků s manželstvím, ale na druhou stranu, pokud někdo poskytuje služby, neměl by mít právo, bez velmi závažných důvodů, kádrovat zákazníky. Hypoteticky, pokud bych bydlel v muslimské čtvrti a žádný pekař v okolí by mi z důvody své víry neprodal chleba, byl bych v dost prekérní situaci, že? Katolický gynekolog by na druhou stranu neměl být nucen dělat potraty. Téma je velmi složité.

0/0
5.6.2018 20:09

J57a34n 34P40a77l53l36a84s 1562366293212

Každé srovnání kulhá. Pochopil bych, kdyby mi v muslimské čtvrti odmítl pekař udělat chléb s křížem.

Ten cukrář přece uvedl, že s narozeninovým dortem by problém neměl.

+3/−1
5.6.2018 22:22

Z12b57y19š51e42k 97H45l46i66n67k93a 3741663440673

Svatební dort pro svatbu homosexuálů může být pro křesťana hodně závažný důvod. Jak píšu níže - pokud by ze zadání nešlo poznat, že je to pro daný účel, spor by nevznikl, i kdyby si takový dort objednal homosexuál. Tedy situace je stejná, jako byste se soudil s křesťanským gynekologem, že vám odmítl udělat potrat.

+1/−1
5.6.2018 23:00
Foto

M17i47c60h60a71e97l42a 81S60e32i68b73e89r77t27o14v40á 8622973906192

Zaráží mě, proč blogeři rozebírají něco, co už nějaký novinář rozebral a opakují myšlenky někoho jiného. A většinou nepřidají ani svůj názor. Proč mám číst tuhle informaci na blogu, když už jsem si je přečetla na Seznamu?

0/0
5.6.2018 17:57

A23n58t94o44n58í69n 88T39i59c73h42e85r81a 6776188743676

A proč teda čtete blog na stejné téma, jako je článek na Seznamu?

+7/0
5.6.2018 18:04
Foto

M37i89c20h39a70e55l88a 49S89e43i13b46e75r44t92o88v65á 8252223376522

Nečetla jsem to, stačil mi titulek.

0/−2
5.6.2018 18:05

A51n10t58o35n87í18n 10T18i38c71h23e93r76a 6816328473646

:-))))

+1/0
5.6.2018 18:10

P73a12v80e49l 48V26é69b95r 5199472832291

Jak tedy víte, že nikdo nepřidal svůj názor? Myslím, že pouze trolíte.

+2/0
5.6.2018 18:11
Foto

M19i52c36h75a70e84l88a 60S14e81i47b87e41r61t70o89v51á 8982623706502

Ale no tak, četl jste to? Víte, že nepřidal...

0/−1
5.6.2018 18:14

P10e51t20r 55B13u13r83i87a38n 4771706264888

Já jsem teda přidal. Vy jste to nečetla?

+1/0
5.6.2018 22:44

Z29b29y85š27e15k 95H42l85i60n90k64a 3921183860543

Taky jsem přidal názor, který jsem v článku na Seznamu nenašel. Vy jste to nečetla?

+1/0
5.6.2018 23:01

J79i54r20k84a 22S77e18v10e26r30a 5671816159727

Takže ani nevíte jestli blogař opakuje názor někoho jiného, nebo má-li k tomu vlastní úhel. Dobrý!

+4/0
5.6.2018 19:10
Foto

M74i14c76h71a52e41l50a 13S33e93i65b38e63r48t59o54v62á 8942253396182

Ale to je najednou potrefených hus... ;-D

0/0
5.6.2018 20:15

E82v67a 85H13a20s21n28í69k95o47v24á 1374231856864

Tahat do služeb osobní nesnášenlivosti je cesta do pekel. Taky jsem se rozhodovala, jestli neodmítnout obchodní nabídku pro Člověka v tísni, když nesouhlasím s jejich politikou. Ale nejsem majitelka firmy, tak nebudu kádrovat zákazníky podle svého přesvědčení. :-)

+1/0
5.6.2018 17:00

M30a64r54t13i76n 30K26a28v83k24a 4686491702672

To je nesnášenlivost? Kristus rozkopal stánky celníků, prodejců v Chrámu. Byla to nesnášenlivost ke službám zákazníkům anebo úcta k Bohu?

+3/0
5.6.2018 17:09
Foto

M71a65r75i64e 90J46a89n67d41o30v31á 8421363555516

Viděno dnešní optikou to bylo vandalství

0/−1
5.6.2018 17:14

M50a62r72t66i41n 39K69a35v40k62a 4506661292942

Viděno dnešní optikou to byl ultra pravičák

+2/0
5.6.2018 17:16

P51e77t98r 38B74u57r60i58a93n 4491966624338

Nesnášenlivost, nenávist, hysterie...lidi, už jste s těma to paskvilama fakt trapní. Tohle používají jen lidi, co mají nedostatečné vyjadřovací schopnosti.

+3/−2
5.6.2018 17:12

M34i80r43e93k 69P76i82n73k15a76s 7132361427956

Jste-li liberál, nezakazujte lidem používat běžné jazykové výrazy.

+1/0
5.6.2018 17:53

P33e38t94r 33B48u46r78i53a43n 4971806924498

Jsem-li kdokoliv uráží mne, že těmito výrazy jsem plošně urážen i já. A proti tomu se ohrazuji.

+1/0
5.6.2018 22:46

M90i68r32e69k 78P16i45n53k96a68s 7802891457316

Pokud nejste nesnášenlivý, tak se nemáte co urážet :-). Oponent si to zřejmě myslí, tak lze snad vysvětlit, že se mýlí. Já též se sňatky osob stejného pohlaví nesouhlasím, ale jako křesťan si dávám velký pozor, aby v mém srdci nevznikla k těmto lidem nenávist. Ta emoce je běžnější, než je většina samospravedlivých ochotná si připustit. A naštěstí nejsem pekař dortů ;-). Sám nevím, jak bych se v dané situaci zachoval. Přeji hezký den.

0/0
7.6.2018 16:23

P45e11t94r 11B42u61r20i34a64n 4541726234858

Souhlas, karma.

+5/0
5.6.2018 16:56

A55r37n10o94l87d 82L43i81č46k53a 7436575354590

Správnej pekař!

:-)R^

+6/−1
5.6.2018 16:24

J95a35n 69Z23á42t12u24r42e51c48k95ý 9483413387662

Ale po pekaři se nechtělo, aby jakkoli uznával svazek homosexuálů nebo vyjadřoval s nimi souhlas (ačkoli svazek homosexuálů je to zcela legální věc). Po něm se jen chtělo, aby splnil zakázku a upekl dort. Což odmítl. Se svatbou samotnou pekař neměl nic společného. Takže podle mě projevil netoleranci, protože odmítl prodat výrobek homosexuálům.

+3/−12
5.6.2018 16:21

L13u77m95í64r 29V89i25t96h72a 2917177126492

Á - opět pan Záturecký. A opět říká nesmysly. Pekař odmítl homosexuálům upéci svatební dort ne proto, že jsou homosexuálové, ale proto, že podle jeho přesvědčení je svatba svazkem muže a ženy. Už jsem Vám to dnes psal, ale jak se zdá, marně.

+10/−1
5.6.2018 16:26

J97a57n 61Z53á16t11u24r97e93c41k40ý 9203713227852

Ano, Vaše jméno je mi povědomé, Váš názor jsem již četl, byť tuším ve velmi krátkých odpovědích bez vysvětlení. Ale račte vzít v potaz, že nyní nevyjadřuji názor k Vám, ale k autorovi článku panu Kavkovi. Pakliže jste jeho tiskový mluvčí a vyjadřujete se za něj, pak je tedy věc vyřešena.

Nicméně ani tak nemá pekařovo přesvědčení nic společného s jeho rozhodnutím neupéct dort - mohl si přece klidně dál myslet, že manželství je svazkem muže a ženy a přitom jim upéct dort. Dort nemá na uzavření sňatku žádný právní ani jiný vliv. Pekař přece nebyl nucen, aby ty dva oddal.

+2/−5
5.6.2018 16:33

L60u97m49í50r 15V25i42t75h46a 2917167696792

Všímáte si, jaké nesmysly píšete? "Nicméně ani tak nemá pekařovo přesvědčení nic společného s jeho rozhodnutím neupéct dort". Proč tedy ten dort neupekl? Odpověď zní - protože je přesvědčen, že svatba je spojení muže a ženy, nikoliv dvou mužů nebo dvou žen.

On by jim klidně upekl třeba narozeninový dort - ostatně, pokud jste četl víc než titulek článku, jistě jste t nepřehlédl.

Mně osobně je právě proto tenhle pekař sympatický. Já jsem také přesvědčen, že svatba je spojení mezi mužem a ženou.

Je neobyčejně sebestředné, zvrhlé a arogantní požadovat od kohokoliv jakoukoliv službu jenom proto, že se domníváte, že na to máte peníze. Už to je pro mě důvod, abych takového zákazníka vyrazil, třeba zavřenými dveřmi. Protože je spousta jiných zákazníků, kteří můj postoj ocení. A Vy si běžte o dům dál, třeba Vás tam uvítají s otevřenou náručí :-)

+9/0
5.6.2018 16:45

J38a96n 30Z34á10t74u43r92e85c52k41ý 9403233677182

V čem konkrétně spatřujete nesmyslnost mé úvahy? To pořád nechápu. Pekař je přesvědčen, že brát se mají jen muži a ženy. Dobrá. Má upéct svatební dort pro dva chlapy, kteří se mají vzít. Jakou má souvislost ten svatební dort s pojetím manželského svazku? Copak se pekař prodejem dortu k něčemu zavazuje, pod něco podepisuje nebo jedná proti svému přesvědčení? Vždyť ten dort na ten sňatek nemá žádný vliv! To je jakoby mi nějaký automechanik řekl - já vám to estekáčko neudělám, protože Vy si budete brát chlapa a s tím ja nesouhlasím.

Jiank já jsem zatím přesvědčen, že při poskytování služeb nebo zboží by neměla být legální diskriminace, zřejmě si myslíte opak.

0/−1
5.6.2018 16:53

M65a53r56t76i39n 45K73a52v66k96a 4346651812252

Dobrá. Má upéct svatební dort pro dva chlapy, kteří se mají vzít. Jakou má souvislost ten svatební dort s pojetím manželského svazku? ;-D

Třeba už jen v to svatební. Pokud ovšem chápete význam svatebního dortu v souvislosti se svatbou.

To není o poskytování služby. To je o to, že mohu odmítnout službu tomu, kdo jedná proti něčemu

+6/0
5.6.2018 17:06

J60a10n 40Z44á69t96u20r15e20c96k77ý 9913743557172

No a jakou má tedy dort souvislost se svatbou, můžete být konkrétnější? Svatební dort je přece druh cukrovinky s určitým vzhledem a formou. Ale jako takový se svatbou nemá nic společného, podle mě. Na svatební akt samotný není nijak vázán. Jeho nepřítomnost svatbu nepřekazí. Podobně jako třeba svatební koláče. Nebo je jeho jediná významová spojitost v tom, že se jmenuje "svatební"?

Jinak pekař svou službou proti žádnému přesvědčení nejednal - nikdo po něm nechtěl, aby si bral chlapa on, nebo aby někoho oddával. Takže nevím, proti čemu přesně jednal.

0/−1
5.6.2018 17:17

M19a90r56t33i39n 79K48a58v92k49a 4926321772672

A vaše bla bla bla budete opakovat pořád dokola, i když vám na to bylo odpovězeno.

+4/0
5.6.2018 17:22

J13a49n 77Z21á70t90u41r10e78c97k21ý 9353603437592

a máte pocit, že jste mi dal odpověď na můj dotaz? můžete tedy svou odpověď citovat? já jsem ji nikde neviděl.

0/−1
5.6.2018 17:27

Z97b47y70š27e44k 56H15l76i41n52k44a 3221503470933

Princip musí být takový, že musím mít legální možnost některé typy zakázek odmítnout z důvodu svědomí. Svatební dort pro homosexuální svatbu je pro křesťana přesně takovým případem.

+1/0
5.6.2018 23:05

A75n74t42o46n16í56n 10T80i13c63h75e19r22a 6586228133296

Vaše úvahy se hodí na cukráře, který je vnitřně proti gay svazkům ale bojí se to dát veřejně najevo. Náš cukrář nekličkuje, neomlouvá sám před sebou jednání, se kterým nesouhlasí, prostě není to zbabělec.

+4/0
5.6.2018 17:43

J14o97s93e12f 32K14o42r21e97j72s 5469688368785

Možná by si taky zasloužil upéct dotr.

+1/0
5.6.2018 17:49

SOUTĚŽ

BR17

Dnes je trendy přehnaná korektnost, říká Viktorie Besó. O její knížku si můžete zasoutěžit zde.

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz