Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21a22n 44P95a75v57e66l 8273662338476

Dokonale černobílé vidění světa a argumentů.

A co začít historii o něco dříve. Třeba začátkem sionistického hnutí a cílenou migrací za účelem zabrání území, na kterém už někdo žil. Víte kdo tohle dělal? Říká vám něco jméno Stalin? A nebo, víte co dělali Číňané na území Tibetu? Ano, přesně, tu samou strategii (je tu samozřejmě obrovský rozdíl, že Židé tuto strategii provozovali penězi, zatímco Rusové a Číňané hlavní pušky)

0/0
7.6.2018 17:41

L72u29d95ě39k 79J32a90š73a 7959776822295

Děkuji,karma!

0/0
13.4.2018 15:24

J96o57s22e85f 98Š52o41l90t47e91s 8384488550523

Souhlasím s názorem na Izrael, ale nepodceňoval bych českou mládež, zpravidla ještě není tak zpovykaná a nemožná, jako mládež v Evropě či v USA. Některé ty protesty mají reálný základ a v Izraeli by spousta těchto tzv. českých autorit vydržela ve funkci sotva pár sekund. Zrovna Zeman by jel jak namydlený blesk a to samé někteří další.

0/0
10.4.2018 23:11

V20l78a60s73t36a 87S64v15o84b73o96d36a 4659779614

Proboha vždyť Palestinci nikdy žádný stát neměli vždycky to byli jen kočovníci. Tak o čem je řeč?

+4/0
9.4.2018 9:51
Foto

L14i52b64u37s91e 47P47a63l70k67o73v35a 6410104808907

pan Kindl včera mluvil jak o Palestincích tak o Palestině-máte v tom čurbes-domluvte se je směšné když si navzájem protiřečíte

Jiří Kindl 28737

Blog

Jejich domovem je Jordánsko, Egypt a Sýrie. Ti, co žili na území Palestiny se dnes nachází v Jordánsku a v Izraeli. V Izraeli mají stejná práva jako Židé. Palestinci mají Gazu a větší část Judee, čili Západní břeh. Co tam dokázali ? Zničili to, co nechali v Gaze Židé, jinak umí nakupovat zbraně a dlabat tunely. Žijí jenom z toho co jim dá USA a EU.

+9/−1 doporučit 8.4.2018 8:

+1/−1
9.4.2018 22:37

V56í82t36ě22z21s22l31a50v 94K63o90š72ť47á88l 9718854638

Že někde jako národ jste, neznamená, že vám to území patří.

Prvním suverénním státem bylo až Izraelské království, poté území spadalo pod asyrskou, babylonskou, perskou, řeckou, římskou, sásánovskou, byzantskou a od 7. století pod islámskou nadvládu. Poté oblast ovládali Umajjovci, Abbásovci, křižáci a v roce 1260 byla připojena k mamlúckému sultanátu. Roku 1516 se stala součástí Osmanské říše, jíž zůstala až do 20. století.

+2/0
10.4.2018 19:49
Foto

L39i42b49u72s21e 62P15a71l25k88o16v61a 6620334158137

to všechno je notoricky známé a jen to dokazuje, že když si někdo po mnoha staletích vzpomene, že mu nějaké území patří neznamená to nic

0/0
10.4.2018 20:17

V82í49t52ě39z65s49l90a30v 24K41o38š55ť73á25l 9818944878

Tak proč rozporujete, že Palestinci nikdy žádný stát neměli?

Židé si nejen vzpomněli, ale byl jim přidělen OSN. Že Palestincům jejich část nestačila a rozpoutali válku je jejich problém, jehož důsledky si zaslouženě nesou.

+4/0
10.4.2018 20:39
Foto

L71i11b66u41s27e 45P29a31l49k95o32v25a 6870424408857

jeden z mnoha případů že židé napadali ty, kteří tam žili ještě před vznikem Izraele máte níže

Lifta a Gilo

28. prosince roku 1947 se malou vesnicí jménem Lifta, ležící na okraji Jeruzaléma, nesly zvuky střelby. Nebylo to poprvé. Problémy mezi místními Araby a Židy se vyostřovaly již delší dobu, a to za přičinění obou stran. Však onoho dne končícího roku, vnikli teroristé ze Sternova gangu do místní kavárny a zabili šest Arabů. To je jen jeden z příběhů z doby boje za izraelskou nezávislost. Vesnice Lifta je poslední z arabských obcí, která se po vítězné válce ocitla v Izraeli. Zbytek byl zničen anebo přestavěn. Ruiny Lifty stále stojí jako memento dob dávno minulých

0/−2
10.4.2018 20:49

V69í63t49ě29z56s96l89a51v 28K58o78š34ť59á96l 9108174218

1. No a co, tím chcete zpochybnit vznik státu Izrael? Předtím tam žili Arabové i Židé, území bylo v Britské správě.

2. Téměř stejný příspěvek máte níže, netapetujte diskuzi.

+1/0
10.4.2018 21:20
Foto

L73i89b31u47s71e 65P13a32l17k25o52v67a 6150354988967

já jen že jste ho asi přehlédl;-)

0/0
10.4.2018 21:59

J68i14ř60í 42Ř74e41z73n21í25k 4222672663945

A co Izraelci jako obyvatelé Palestiiny, ti také jen kočovali? Z hlediska Vaší logiky by Mongolové nesměli utvořit vlastní stát.

+2/−1
10.4.2018 4:55

V71í52t95ě25z13s23l51a19v 48K96o97š45ť95á48l 9818464828

Viz odpověď výše pí Pálkové.

0/0
10.4.2018 19:50
Foto

L23i33b79u36s89e 91P48a73l45k41o26v19a 6310594978467

Lifta a Gilo

28. prosince roku 1947 se malou vesnicí jménem Lifta, ležící na okraji Jeruzaléma, nesly zvuky střelby. Nebylo to poprvé. Problémy mezi místními Araby a Židy se vyostřovaly již delší dobu, a to za přičinění obou stran. Však onoho dne končícího roku, vnikli teroristé ze Sternova gangu do místní kavárny a zabili šest Arabů. To je jen jeden z příběhů z doby boje za izraelskou nezávislost. Vesnice Lifta je poslední z arabských obcí, která se po vítězné válce ocitla v Izraeli. Zbytek byl zničen anebo přestavěn. Ruiny Lifty stále stojí jako memento dob dávno minulých. Nejsou nijak daleko od hlavního autobusového nádraží a nabízejí skvělou příležitost pohledu do historie Svaté země.

Posledním místem, které představím, je osada Gilo, rozprostírající se na jihu Jeruzaléma a jen pár kroků od Betléma. Její jméno se často objevuje ve světovém tisku, jelikož právě zde, izraelský premiér Benjamin Netanjahu často schvaluje výstavbu nových bytových jednotek pro osadníky. Tato činnosti je podle mezinárodního práva nelegální.

https://www.hedvabnastezka.cz/zeme/asie/izrael/19646-jeruzalem-stred-sveta-nasi-civilizace/

0/−2
10.4.2018 19:08
Foto

L37i45b72u56s52e 11P21a57l87k30o17v62a 6950784928917

Jaffa-část Tel Avivu, je jeden z nejstarších arabských přístavů-ostatně sám Tel Aviv byl založen začátkem minulého století, tedy před vznikem stáru Izrael

0/0
10.4.2018 20:19

M73i41l98o44š 86M67a81c59h56á50t 5675816347988

Jsou to Arabové - palestinské etnikum neexistuje.

0/0
13.4.2018 10:49

M26i47l98o97s68l12a18v 89P40o21p21e31l48k68a 3842844773653

Krásně a pravdivě napsané. Shalom Izrael

+8/0
8.4.2018 23:55

M48i34r45e89k 60T63u59r69e63č22e98k 4113422390322

Se divim ze to OSN jeste nezakazali. Pro neustale podporovani terorizmu.

+8/0
8.4.2018 21:20

V88l14a68s62t96a 20S89v82o83b11o86d32a 4649289224

Taky bych k tomu přidal EU.

0/0
9.4.2018 9:52

J73u71l72i11u42s 10C62h36a86l45o48u98p48k95a 4892389780801

To proto, že muslimové ovládli tuto organizaci. Měli bychom ji opustit a založit si organizaci sdružující země NAŠÍ civilizace.

+1/0
13.4.2018 16:11

M98a59r64i25e 32C79h55m58e51l61a87ř72o40v94á 8505516487379

Víte mně to připadne že se evropští politici v roce 1945 chtěli Židů zbavit a mít je daleko od Evropy proto vyhlásili stát Izrael. Věděli moc dobře kam ten stát umístnit. Zkrátka, Arabové budou pokračovat tam kde Hitler skončil. Protože není možné aby byli všichni ti politici tak hloupí a mysleli si že jim seberou území a Arabové jim za to ještě budou děkovat.

+2/−7
8.4.2018 20:38

V38i40k96t32o35r 77Š81e26d58i21v51ý 8866921710186

Ale Židé nikomu nic nesebrali.

Jeruzalém byl ještě v polovině 19. století díra s pár tisíci obyvateli, Židů zhruba tolik co Arabů, pár dalších skupin.

Arabů začalo přibývat až poté, co se do oblasti přistěhovali Židé a ekonomika ožila. Židé ovšem kupovali půdu od jejích vlastníků, Arabové zůstávali spíš v nájmu.

+10/0
8.4.2018 21:02

T50o64m68á57š 58K48u92c55h83a57ř 3117471238141

Polovina Židů ríkáte.. Touto logikou jsme ale Němcům měli nechat naše pohraničí, protože těch tam žila většina. A obdobně by se měla Ukrajina vzdát svých východních oblastí obydlených etnickými Rusy. Líbí? ;-)

+1/−5
9.4.2018 7:52
Foto

L53i57b95u56s62e 10P47a83l76k34o86v43a 6150304448167

Jeruzalém-Chrámová hora, neboli podle Arabů Haram aš-Šaríf, je zpola uzavřeným místem, na které mohou „nevěřící“ vstoupit pouze přes most Mughrabi. Ostatní brány jsou přístupné pouze muslimům. K překvapení mnoha návštěvníků Jeruzaléma, Skalní dóm není mešitou, a přestože je jedním ze symbolů Jeruzaléma, ani tou nejdůležitější stavbou na hoře. Tím opravdovým pokladem je mešita al-Aksá. Podle muslimů je totiž místem, kde Abrahám (praotec muslimů, židů i křesťanů) uzavřel smlouvu s Bohem

Ve čtvrti Mea Šearim, žijí takzvaní haredim – jsou to ti „nej z nej“, nejkonzervativnější z ultraortodoxních židů. Izraelští sekulární židé jim občas s trochou sarkasmu v hlase říkají „tučňáci“. Pro mnohé jsou pravými bohabojnými věřícími, pro jiné jen sociální přítěží, která žije z dávek a způsobuje náboženské problémy. Pro cizince představují těžce proniknutelný svět, který láká k prozkoumání, stejně jak celá čtvrť Mea Šearim. Ale pozor, pravidla odívání se zde berou velice vážně a kamenování ještě nevyšlo z módy

https://www.hedvabnastezka.cz/zeme/asie/izrael/19646-jeruzalem-stred-sveta-nasi-civilizace/

0/−1
10.4.2018 20:47
Foto

L64i68b26u64s89e 39P80a92l89k87o44v84a 6230734338397

R^skvělý postřeh paní ChmelařováR^

0/0
9.4.2018 22:40

T67o21m15á62š 54K39u39c70h69a65ř 3877441708241

S předáním pohraničí Hitlerovi také mocnosti souhlasilY. :-P Palestinci (nemusíme s nimi sympatizovat) jsou tak trochu v pozici Čechů, kdyby by ww2 po obsazení ČR už nepokračovala, pohraničí by připadlo Německu (naše vláda přece souhlasila, mocnosti také, takže se tomu podle vás již nikdo v budoucnu přece nesmí protivit, ne?:-P) a zbytek přežíval jako protektorát. Jak by se vám to líbilo? Asi moc ne a z hledisla českého národa by libovolný odboj byl legitimní. Němci by pak obdobně tentoi odpor označili za terorismus, to dá rozum. ;-)

+3/−16
8.4.2018 14:48

J43a71n20a 76L92i41e31b57o24v23á 7752136661735

To zní sice všechno logicky (když odhlédneme od faktu, že Židé na území Jeruzaléma historicky patří), ale zapomínáte na charakterovou odlišnost. Když chcete srovnávat Palestince s Čechy: kolik sovětských okupantů bylo za dobu jejich pobytu na území ČSSR napadeno a zavražděno "československým odbojem"? Palestinská nenávist k Izraeli je hlubší než jejich láska k vlastním dětem, vychovávaným k boji a mučednické smrti. Oni nestojí o mírová jednání a kompromisy. Jak s takovými fanatiky chcete rozumně jednat, kde k nim najít sympatie?

+17/0
8.4.2018 15:39

T65o61m70á12š 10K56u74c92h25a81ř 3607351388551

Psal jsem o německé skutečné okupaci. A protiněmecký odboj asi zpochybnit chtít nebudete..

+1/−2
8.4.2018 17:13

T94o33m51á46š 32K74u54c71h74a45ř 3807901188191

Opravdu nechápu, jak jste přišla na srovnání s Rusy. Oni tu snad vraždili Čechy po tisicích, považovali nás za méněcenné, pokoušeli se nás vytlačit z naší země a zakládali si zde své osady? 8-o

Bohužel, paralela Židů x Palestinců mnohem lépe sedí na Čechy a Němce, až na ten zatím rozdílný konec. Němci si také částečně právěm činili nárok na naše území, také jsme tu s nimi stovky let soužili, také nás považovali a považují za méněcenný národ a chtěli nás buď vyhubit, nebo alespoň vystěhovat.. Jen shodou historických okolností jsme nedopadli podobně jako Palestici.

+3/−2
8.4.2018 17:53

J96a90n85a 51L71i64e15b18o94v84á 7432236491495

Ani jednu z paralel (Němci, Sověti) nevnímám jako odpovídající situaci kolem Jeruzaléma. Izraelci obsadili místo, kde mají historické kořeny a prakticky od vzniku Islámu o to území museli bojovat. Nemají v úmyslu expandovat, podmanit si svět, roznášet svou ideologii nebo smrt. A kdo koho považuje za méněcenný národ a kdo koho chce vyhubit, na tom se asi neshodneme. Z toho, co posledních cca 20 let vidím, Izrael vždy pouze reaguje na palestinské provokace (dle mého názoru přiměřeně).

+3/−1
8.4.2018 19:42

J56i38ř25í 66Ř13e75z62n89í71k 4392792913295

No, my máme také kořeny někde mezi Volhou a Donem. Že bychom se tam přesídlili?

+1/0
8.4.2018 23:19

J92a86n35a 31L18i47e64b95o33v95á 7192636731495

My nemáme vlastní krásnou zemi?

+1/0
9.4.2018 8:25

J85i38ř65í 13Ř18e35z15n25í46k 4292232873425

A proč se naše hymna ptá: Kde domov můj?

0/−4
9.4.2018 22:54

S56i16d29n56e70y 78S45i21s31k68a 3637342752835

To byste nepochopil.

+1/0
9.4.2018 23:07
Foto

L52i32b41u16s13e 38P35a75l61k15o35v71a 6660234768497

dvacet mrtvých a 1400 raněných není adekvátní reakce na pálení pneumatik:-/

+1/−5
9.4.2018 22:43

S15i17d30n15e18y 89S14i48s48k83a 3377382642685

Ono jen palili pneumatiky? Vase lhani je docela ubohe.

+3/0
9.4.2018 23:06

M12i77r42e51k 61T92u14r23e20č58e17k 4793532230302

Sice nas nevrazdili, ale zato nam zajistili nejvetsi vezeni ktere trvalo 41 let. A do detailů radsi ani nejdu, na to by nestacily cele noviny...

+4/0
8.4.2018 21:27

J97a22n 31P44a80v63e55l 8143692748626

Zapomínáte na to, že mluvíte o právu. Tudíž byste se na to měla dívat očima soudce. A soudce nezajímá (nemělo by zajímat), že jedna strana je zarostlý ožrala, zatímco druhá je slušný člověk. Měla by ho zajímat podstata činu

+1/0
8.4.2018 19:16

J27a92n66a 29L10i95e21b91o13v56á 7392256611835

Soudcem byla OSN. Podstata činu je, že se Židé vrátili tam, kde cítili, že patří a odkud je celá staletí vytlačovali muslimové. A já bych byla špatný soudce, mám averzi na agresivní ožraly.

+1/0
8.4.2018 19:47

J45a90n 96P70a96v38e45l 8893282498706

Vyhnali je Římané. Islám vznikl až po jejich vyhnání.

Myslíte jako normální člověk. Nicméně, pokud člověk chce hodnotit férově, musí se nad to povznést.

+1/0
8.4.2018 21:10

V16í93t83ě15z55s73l71a75v 97K74o21š55ť89á57l 9208684608

Ale jistě je nevyhnaly všechny. V reakci na protiřímské povstání Bar Kochby v letech 132−135 n. l. pak přejmenoval římský císař Hadrianus území Judeje na Syria Palaestina podle národa Pelištejců, dokládá to snad, že Židé ztratili nárok na svou domovinu a území se stalo Palestinským? To jistě ne.

OSN vznikla proto, aby se provedla "restart" uspořádání světa po druhé světové válce a vznik státu Izrael v místě jeho historických kořenů je toho součástí, a z toho je třeba vycházet.

0/0
8.4.2018 21:36

J20a72n 68P96a68v60e45l 8713582438716

Ne, vždy tam žili nějací Židé. Nicméně, po dobu více než tisíc let byl Jeruzalém, více méně, islámský. Je potřeba si uvědomit, že ty židovské kořeny byly už notně zchátralé. Když to přeženu, je to jako by sem přišli Keltové, že chtějí tohle území zpátky

+1/0
8.4.2018 22:49

V46í27t36ě73z27s57l93a12v 36K86o57š82ť66á48l 9628184338

Právě proto platí druhý odstavec mého příspěvku a je nutné se s existencí Izraele od roku 1947 smířit a neobhajovat palestinské nároky na zničení Izraele jako legitimní národně-osvobozenecký boj.

Můžeme se bavit o osadách na okupovaných územích a Golanských výšinách, ale ať se to komu líbí nebo ne, arabům nezbývá než nést důsledky prohraných válek, požadavek na návrat Izraele k hranicím z r. 1947 mi připadá naivní.

Osobně vidím jako možnost mírového řešení a umožnění vzniku státu Palestina vzdání se osad na okupovaných územích výměnou za východní Jeruzalém (a uznání státu Izrael), ale to je pro palestince, kteří chtějí mít Jeruzalém za hlavní město jistě nemyslitelné. Kdo chce víc, nemá nic.

Kdysi jsem viděl dokument, kde se jednoho palestince ptali asi takto:

"A to se u vás opravdu nenajdou lidé, kteří by chtěli s izraelci dojednat mírové řešení?"

"Ale ano, jsou jich plné hřbitovy"

+1/0
8.4.2018 23:22

T45o16m22á86š 69K83u79c54h79a73ř 3467421488421

Chápu, že pokud nejste Palestinec, že se se vám s tím nastěhováním Židů "smiřuje" celkem v pohodě..;-)

0/0
9.4.2018 7:37

J95a40n 98P39a80v47e46l 8373422638176

Ani omylem nechci zničení Izraele, to mi nepřipisujte. To co tvrdím a to co se hodně lidem nelíbí je, že Židé pro Izrael zabrali už obsazené území.

Dá se to okecávat hodně hloupě (viz dávná historie, pronásledování Židů, ...) a nebo se dá argumentovat inteligentně, že Arabové prodávali svou půdu a tehdejší vlastník, Britové (s OSN) dle práva rozdělili toto území. Ale to nic nemění na prvním odstavci

+1/0
9.4.2018 9:11

V41í72t62ě89z12s57l15a51v 21K36o52š30ť84á75l 9428564298

Ze snahy o zničení Izraele neobviňuji Vás :-) nýbrž Palestince, ale s OSN máte pravdu, to ona rozdělila území "Britský mandát Palestina" na Židovskou a Arabskou část a je třeba to přijmout jako výchozí bod.

Jak jsem psal výše, název "Palestina" dal tomuto území pod svou správou po vyhnání Židů Římský císař, aby Židy ponížil, asi by ho ani ve snu nenapadlo, že po 1900 letech si budou lidé myslet, že tím snad vědomě založil Palestincům na toto území nějaký legitimní nárok.

0/0
9.4.2018 9:40

J47i82ř56í 68Ř87e54z60n51í66k 4192812693865

Ale v r. 1947 ani Arabům, ani Židům OSN Jeruzalém zakázala, respektive nepřidělila.

0/−2
8.4.2018 23:22

V17í72t57ě78z37s20l27a63v 76K26o40š90ť37á16l 9538194248

Je to tak, Jeruzalém pod židovskou správou je nechtěným důsledkem útočné války, vedené araby proti Izraeli. Pozdě bycha honit.

+2/0
8.4.2018 23:27

T62o48m90á27š 89K59u16c47h53a28ř 3117481448481

Ty důsledky "útočné války", to je asi jako by se naše armáda pokusila získat na Němcích zpět naše zabrané pohraničí, prohrála by a Němci by nám "za trest za útok na jejich výsostné území" :-P zabrali další část země.

+1/−1
9.4.2018 7:42

V33í81t33ě29z78s71l15a47v 31K39o64š69ť66á26l 9778604488

Nemáte pravdu, Jeruzalém nebyl židovský, byl spolu s Betlémem mezinárodním územím (corpus separatum). 4 dny po vyhlášení nezávislosti izraele r.1948 ale do Jeruzaléma vtrhla Arabská legie a okupovala ho až do šestidenní války r.1967 kdy izrael ovládl celý Jeruzalém.

+1/0
9.4.2018 9:11







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz