Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a22n 19P79a85v56l40í87k 2227112895491

Zdá se mi, jakoby se mnozí pohoršovali nad dvěma mediálně zdůrazňovanými scénami ze hry, kterou ve skutečnosti vidělo možná tři sta diváků, a to ještě ne vcelku vinou výstupu jakési trucšmíry nazývající se Slušní lidé, název téměř k popukání při pohledu na ranaře výhružně blokujících scénu. A jakoby si mnozí v tom pohoršení příjemně lebedili. Je to přece taky emocionální a estetický zážitek odsuzovat konání na jevišti a libovat si v najednou nalezeném křesťanském opojení. Nepochybuji o tom, že jsou i tací, kterých se ty scény dotkly, ovšem nemyslím, že by byli příliš hlasití. Jak to, že národ ateistů je najednou tolik pobouřen? Zajisté velmi přitažlivé mediální téma! Přitom máme dostatek informací o tom, že ta hra je sračka (viz recenze v časopise Svět a divadlo) a že nestojí za ten povyk. Souhlasím, že levičácké vidění autora je dominantní a jeho poselství o tom, jak za všechno zlé na světě může naše evropská civilizace, zcestné. Nemusím ovšem být kvůli tomu hysterický. To jsem pochopil z příspěvku k diskusi T. Halíka, který na rozdíl od většiny z nás ten kus viděl aspoň na videu a pokusil se zklidnit vášně výkladem, který má jistě opodstatnění. To napadání o povyšování se je dost od věci.

0/−5
31.5.2018 22:30

J39i35ř16í 39Z21a92p74l24e40t44a41l 2650388442474

S Halíkovým vyjádřením ohledně Charlie Hebdo se můžu celkem ztotožnit (ani já jsem tehdy nebyl "Charlie"). Logicky už jen z toho důvodu se nemůžu ztotožnit s jeho obhajobou znásilňujícího Ježíše.

+2/0
31.5.2018 22:01

L73u38d85ě11k 77T27o50n54d29r 3541342722605

Když teroristé vystříleli redakci Charĺie Hebdo v Paříži HALÍK tehdy napsal: "Já nejsem Charlie":

Když jsem viděl „karikatury“ časopisu Charlie Hebdo, silně připomínající znevažující obrázky Židů v antisemitském tisku, vnímal jsem je nejen jako urážku posvátných symbolů tu islámu, tu křesťanství, nýbrž také jako porušení zásadní hodnoty naší kultury, kterou je úcta k druhým – hodnoty, která není nižší než svoboda tisku.

Přes všechny sympatie k obětem a jejich blízkým bych si osobně nikdy nepřipnul odznáček Já jsem Charlie; hlásím se totiž k jiné tváři naší kultury, k té, která jistě zná laskavý osvobozující humor a ironii, polemiku vůči fanatismu a fundamentalismu, avšak odmítá vulgární projevy neúcty a nezodpovědné přilévání oleje do ohně nenávisti mezi lidmi a kulturami.

...asi bychom se měli vyvarovat extrému, totiž toho, abychom oslavovali dekadenci a cynismus jako symbol naší kultury a naší svobody: k svobodě patří zodpovědnost.

...pokud by náboženstvím budoucnosti měl být všepohlcující průmysl zábavy a stav, v němž nikomu není nic svaté, pokládám za svou povinnost varovat také před tímto cynickým trendem naší západní kultury."

Toto Halíkovo prohlášení tak konstrastuje s jeho současným postojem k brněnskému divadelnímu představení, že to nejde říct jinak než HALÍK JE OBYČEJNÝ POKRYTEC. Tedy, nedůvěryhodný lhář.

+12/0
31.5.2018 16:05

J97i16r88k86a 88L56i12b71e82ň17s70k64ý 4982141664499

Poznámka na téma Umění. Každý má rád umění, ale to svoje! Hitler měl rád obrovské stavby a nahá mužná těla vojáků, komunisti zase milovali silná mužská a ženská těla dělnická a rolnická as ovšem své svaté - Marxe, Engelse, Lenina, Stalina, Mao ce tunga podobně, ty těla neměli, jen hlavy většinou. Někdy v 19.století začaly být rozbíjeny klasické modely krásy, jak si ji představovala předchozí staletí - nápadné to bylo v malířství, ale zasaženy byly všechny druhy umění, ovšem. Do 19.století bylo důležité zobrazovat Ježíše, Pannu Marii a spol., ostatní bylo bezvýznamné, ba hříšné. Není to tak dávno, kdy lidé měli doma na zdech pouze jeleny, nějakou krajinku, Panenku Marii s Ježíškem, a to bylo prosím 20.století. Je fakt, že od výbuchu atomových bomb se všechno urychlilo, správný umělec je schizofrenik a homosexuál, je to ale produkt zejména západní kultury!!!!!, která se nechala odtrhnout odstředivou silou racionalismu od archetypů duše. Ale každá disharmonie se nějak vyrovná, žádné strachy.

+3/0
31.5.2018 15:46

J80i53r50k51a 19B66r59u35n10n21e32r 4888802869847

R^

+5/0
31.5.2018 15:17

M86i30c24h25a34l 55S54e75d81m41í74k 3899315256451

Podle mne: I když Halík pochopil, že ve hře je nějaká myšlenka, tak nepochopil nebo si nechce připustit, že rovinu cílené blasfemie to neruší. Poslední věta Halíkova prohlášení k tomu má blízko: "Obě strany by si však měly uvědomit, že žijeme ve světě podminovaném nebezpečnými emocemi." Frljič si to nejspíš dobře uvědomuje a tyto emoce cíleně rozdmychává. Svědčí o tom jeho citovaná věta "Ten, kdo se mnou spolupracuje, dobře ví, co se dá po uvedení mých prací očekávat."

+8/0
31.5.2018 14:08

P78e23t82r 15K48o11r83e30c50k41y 2553627853761

Opravdu skvělé dedukce, možná by jste již mohl shánět dřevo na hraniciRvRvRv

0/−10
31.5.2018 13:58

M34a22r90t95i31n 83K44a83v87k42a 4926351762682

To děláte snad vy, kterým vadí negativní reakce na tu hru, ne? Odpůrce nazýváte netolerantní, nechápající, nacisty, fašisty, odpůrce svobody slova apod. Vidíte snad v mém článku něco podobného?

+14/0
31.5.2018 14:03

P19e44t76r 37K20o64r41e18c15k75y 2473837123981

Pana Kavka, asi špatně čtete a pokud nepomohou modlitby,vemte si prášek na uklidnění...

0/−6
31.5.2018 14:05

M73a82r77t92i67n 98K56a29v82k92a 4986411112932

Pane Korecký, vzhledem k vaší reakci byste si ten prášek měl vzít sám. :-)

Jestli někdo špatně čte, tak jste to vy, který přes své komunistické brýle nevidí o čem je psáno.

+6/0
31.5.2018 14:12

P34e50t21r 22K33o25r21e15c64k27y 2513317453251

a jak jste přišel na to že já jsem komunista, asi je to tak, když se věřícímu něco nelíbí a někdo si dovolí mít opačný názor, hned má nadávku po ruce..klasická reakce, škoda,že nemáte k dispo inkvizitora, nebo náboženskou polici....a díky přírodě jsem agnostik a je mi fajn pane Kavka;-D

0/−2
31.5.2018 14:16

M16a24r57t47i80n 44K20a14v63k98a 4676771212892

Ale ne, o to nejde, jde jen o to, že komunisté a nacisté, když už neměli co říci proti Církvi a věřícím, tak vytáhli hořící hranice a jen ten kdo nemá co říci vsunuje druhým, jako komunisté a nacisté, svoje myšlenky, například v radostném rozechvění, že ten druhý musí cítit to, jak oni to cítí, tedy, že je zneklidněn a měl by si vzít prášek na uklidnění.

+1/0
31.5.2018 14:25

P60e82t38r 78K62o46r82e64c63k35y 2593867873671

Pane Kavka, hranice podpalovala historicky církev, viz například včerejší film s O.Vetchým. Já věřící nikdy neurážím, jen oproti ním mám díky "své " víře větší toleranci k činnostem, dílům a vyjádřením, která jsou diametrálně rozdílná od mých, nic víc.

+1/0
31.5.2018 14:29

M28a59r51t46i63n 40K22a68v44k60a 4606661832292

Církev hranice nikdy nepodpalovala. To jste docela na štíru se svými historickými znalostmi. Upalování jako trest bylo součástí římského a germánského práva a to daleko předtím, než se objevila Katolická církev. Křesťané ty zákony nevytvořili, snažili se je změnit a to v duchu Kristova..Co jest císařovo, císařovi, co jest Boha, Bohu. Zákon o upalování čarodějnic platil v Evropě na území Římské říše zhruba od roku 450 před našim letopočtem. U germánského to nevím protože nejsou písemné zápisy. Zákon o upalování heretiků vydal agnostik Fridrich II. Štaufský a to přes odpor papeže. Církev se nestavěla nad světskou moc, ale snažila se, aby králové a císařové ctili Církev. Mimochodem, hranice hořeli hlavně na protestantské straně. Byli to katoličtí teologové jako Friedrich Spee, kteří se snažili to šílenství zastavit.

+3/0
31.5.2018 14:57

P85e22t54r 55K14o30r53e80c88k72y 2673977413511

Celkový počet obětí protičarodějnického šílenství v Evropě za období od 14. do 18. století čítá asi 55 tisíc, a to jak u katolíků, tak u protestantů. Čarodějnická pověra není křesťanského, nýbrž pohanského původu. Církev ji na počátku středověku vymýtila. Když ale později opět ožila, někteří představitelé církve ji bohužel přijali. ...nehodlám o tomto tématu diskutovat,v této oblasti mám skutečně mezery ale církev se minimálně podílela ...

0/0
31.5.2018 15:33

M59a32r87t92i55n 52K85a14v57k30a 4236791762912

Církev se podílela....Církev byla součástí společnosti. Jinak u Katolíků je počet upálených čarodějnic možné počítat na desítky. Losiny, jasně,ale to byla světská inkvizice. Španělská inkvizice 2, za Karla IV, asi šest, římská inkvizice 2, anglická inkvizice asi deset. Inkvizice totiž většinou čarodějnice nesoudila, brala to jako pověru.

+2/0
31.5.2018 15:56

P48e77t27r 95K62o62r77e50c80k13y 2823667243471

No, je to nekonečná diskuse, kde máte, uznávám, větší znalosti. Já u pana Halíka oceňuji jeho vyjádření a jak jsem již psal, nenalezl jsem jeho vyjádření povýšenosti nad další katolíky, ale to může vycítiti asi opět jen vyznavač Vaší víry, nikoliv agnostik. Na druhou stranu, jsem rád, že žiji ve státě kde je většinová společnost ateistická. Většina společnosti ať se Vám to líbí či nikoliv, rozhoduje moudřeji než jakkoliv skvěle vybavená menšina a to platí obecně, proto, že se ve většinovém rozhodnutí vyváží egoismus s idealismem, pragmatismus s vizionářstvím, naivita s cynismem a hloupost s přemoudřelostí. V úsudku většiny se rozplynou intriky skrytých nepřátel, fanatismus aktivistů, zaslepenost čísly posedlých technokratů, bezmezná hrabivost bohatých a pasivita těch, kteří se nejraději jenom baví. To je tajemství moudrosti většiny a hlavní přednost demokracie, v kterou stále ještě silně věřím. Přeji Vám den plný slunce a invencí pro další blogy a diskuse.

0/0
31.5.2018 16:05

M70a77r77t65i97n 70K18a22v71k66a 4206411432812

Pane Korecký, nenašel jste povýšená nad dalšími katolíky? Dobře, beru, že jste, jak říkáte agnostik, ale nesouhlasím s tím, že většina rozhoduje moudřeji než ten zbytek. Většina totiž nerozhoduje na základě rozumu, ale na základě příslibů. Proto skončila řecká demokracie a proto Aristoteles napsal, že demokracie je to nejhorší zřízení. Zkuste si přečíst jeho politiku. A to řecká demokracie byla založena na daňové progresi.

0/0
31.5.2018 16:18

Z64d33e42n33e53k 61H42o21r54n71e44r 4774731182513

Španělská inkvizice 2 8-o ??? Můžete uvést zdroj tohoto tvrzení? Jezuitský řád byl církvi také vnucen? ;-D

0/0
31.5.2018 19:18

J84a19n87a 38K47o43c78i52a57n80o15v82á 6353152600846

já přinesu sirky

+1/0
31.5.2018 14:10

P31e29t94r 85K56o69r59e23c61k14y 2583327153301

..no až tak daleko snad nezajdeme...;-D

0/0
31.5.2018 14:11

J29i96r98k69a 85B56r31u13n94n48e84r 4808832529477

Hodně popletených "intelektuálů", Vám podobných, si něco takového také v minulosti myslelo. Mylně.

+1/0
31.5.2018 15:17

P77e16t15r 93K85o22r58e77c32k93y 2243597743751

..ano, ano už mě znalec dějin církve vysvětlil, že upalování byl jen věcí světské autority a církev s nelibostí přihlížela..

0/0
31.5.2018 15:38

M43a83r56t46i36n 60K18a82v65k28a 4136631282332

Pane Korecký, zkuste si nastudovat historii a vztah Církve a státu v dějinách, stejně jako světské právo a právo církevní . Víte, v církevním právu trest smrti není a nikdy nebyl. Protože Církev nezná trest smrti na rozdíl od světského práva. Vy žijete v domnění, že Církev ovládala společnost a určovala co je správné. Pravda je jen v tom, že Církev se snažila určovat co je správné, ale zákony netvořila

+2/0
31.5.2018 16:06

Z55d10e75n85e16k 74H83o96r52n38e29r 4184691282763

Boj o investituru tedy nikdy nenastal a nebyli žádní papeži válečníci? Studente, přijďte na zkoušku někdy příště, až budete připraven.

+1/0
31.5.2018 19:50

J75a71k95u55b 36Š61o64l38c 8431568904385

Halík a spol. najednou hájí svobodu slova. Urážka neurážka. Naproti tomu druhá strana, která je Charlie by najednou zakazovala.

Nechat hrát, ale za svoje, ne za naše, to je řešení.

+2/0
31.5.2018 13:38

M50a86r89t32i92n 35K31a31v28k38a 4526101912452

Oni hájí svobodu slova, jak se jim to hodí. V případě Charlie Hebdo u Halíka se jednalo vlastně o urážku a de facto řekl, že je pochopitelná reakce muslimů, byť se způsobem se nedá souhlasit.

Jiný moralista na tomto blogu, který se ohání Halíkem, český Frank Burns, maže své oponenty v diskusích.

Jinak oni nemohou hrát za svoje. To by neměli ani na chleba a vodu.

+13/0
31.5.2018 13:44

K40a28r27e28l 89T89r16č89á56l17e17k 2908708900716

Ještě, že je maže jen v diskuzích!

A dělá to často?

Aspoň desetkrát denně.?

Ano, máte pravdu, Vaše výmysly jsou nebezpečné v detailech

+1/−1
31.5.2018 15:48

SOUTĚŽ

BR17

Dnes je trendy přehnaná korektnost, říká Viktorie Besó. O její knížku si můžete zasoutěžit zde.

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz