Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J97a44n 42P85a67v54l18í92k

31. 5. 2018 22:30

Zdá se mi, jakoby se mnozí pohoršovali nad dvěma mediálně zdůrazňovanými scénami ze hry, kterou ve skutečnosti vidělo možná tři sta diváků, a to ještě ne vcelku vinou výstupu jakési trucšmíry nazývající se Slušní lidé, název téměř k popukání při pohledu na ranaře výhružně blokujících scénu. A jakoby si mnozí v tom pohoršení příjemně lebedili. Je to přece taky emocionální a estetický zážitek odsuzovat konání na jevišti a libovat si v najednou nalezeném křesťanském opojení. Nepochybuji o tom, že jsou i tací, kterých se ty scény dotkly, ovšem nemyslím, že by byli příliš hlasití. Jak to, že národ ateistů je najednou tolik pobouřen? Zajisté velmi přitažlivé mediální téma! Přitom máme dostatek informací o tom, že ta hra je sračka (viz recenze v časopise Svět a divadlo) a že nestojí za ten povyk. Souhlasím, že levičácké vidění autora je dominantní a jeho poselství o tom, jak za všechno zlé na světě může naše evropská civilizace, zcestné. Nemusím ovšem být kvůli tomu hysterický. To jsem pochopil z příspěvku k diskusi T. Halíka, který na rozdíl od většiny z nás ten kus viděl aspoň na videu a pokusil se zklidnit vášně výkladem, který má jistě opodstatnění. To napadání o povyšování se je dost od věci.

0 5
možnosti

S Halíkovým vyjádřením ohledně Charlie Hebdo se můžu celkem ztotožnit (ani já jsem tehdy nebyl "Charlie"). Logicky už jen z toho důvodu se nemůžu ztotožnit s jeho obhajobou znásilňujícího Ježíše.

2 0
možnosti

L82u51d77ě45k 35T31o63n13d91r

31. 5. 2018 16:05

Když teroristé vystříleli redakci Charĺie Hebdo v Paříži HALÍK tehdy napsal: "Já nejsem Charlie":

Když jsem viděl „karikatury“ časopisu Charlie Hebdo, silně připomínající znevažující obrázky Židů v antisemitském tisku, vnímal jsem je nejen jako urážku posvátných symbolů tu islámu, tu křesťanství, nýbrž také jako porušení zásadní hodnoty naší kultury, kterou je úcta k druhým – hodnoty, která není nižší než svoboda tisku.

Přes všechny sympatie k obětem a jejich blízkým bych si osobně nikdy nepřipnul odznáček Já jsem Charlie; hlásím se totiž k jiné tváři naší kultury, k té, která jistě zná laskavý osvobozující humor a ironii, polemiku vůči fanatismu a fundamentalismu, avšak odmítá vulgární projevy neúcty a nezodpovědné přilévání oleje do ohně nenávisti mezi lidmi a kulturami.

...asi bychom se měli vyvarovat extrému, totiž toho, abychom oslavovali dekadenci a cynismus jako symbol naší kultury a naší svobody: k svobodě patří zodpovědnost.

...pokud by náboženstvím budoucnosti měl být všepohlcující průmysl zábavy a stav, v němž nikomu není nic svaté, pokládám za svou povinnost varovat také před tímto cynickým trendem naší západní kultury."

Toto Halíkovo prohlášení tak konstrastuje s jeho současným postojem k brněnskému divadelnímu představení, že to nejde říct jinak než HALÍK JE OBYČEJNÝ POKRYTEC. Tedy, nedůvěryhodný lhář.

12 0
možnosti

Poznámka na téma Umění. Každý má rád umění, ale to svoje! Hitler měl rád obrovské stavby a nahá mužná těla vojáků, komunisti zase milovali silná mužská a ženská těla dělnická a rolnická as ovšem své svaté - Marxe, Engelse, Lenina, Stalina, Mao ce tunga podobně, ty těla neměli, jen hlavy většinou. Někdy v 19.století začaly být rozbíjeny klasické modely krásy, jak si ji představovala předchozí staletí - nápadné to bylo v malířství, ale zasaženy byly všechny druhy umění, ovšem. Do 19.století bylo důležité zobrazovat Ježíše, Pannu Marii a spol., ostatní bylo bezvýznamné, ba hříšné. Není to tak dávno, kdy lidé měli doma na zdech pouze jeleny, nějakou krajinku, Panenku Marii s Ježíškem, a to bylo prosím 20.století. Je fakt, že od výbuchu atomových bomb se všechno urychlilo, správný umělec je schizofrenik a homosexuál, je to ale produkt zejména západní kultury!!!!!, která se nechala odtrhnout odstředivou silou racionalismu od archetypů duše. Ale každá disharmonie se nějak vyrovná, žádné strachy.

3 0
možnosti

Podle mne: I když Halík pochopil, že ve hře je nějaká myšlenka, tak nepochopil nebo si nechce připustit, že rovinu cílené blasfemie to neruší. Poslední věta Halíkova prohlášení k tomu má blízko: "Obě strany by si však měly uvědomit, že žijeme ve světě podminovaném nebezpečnými emocemi." Frljič si to nejspíš dobře uvědomuje a tyto emoce cíleně rozdmychává. Svědčí o tom jeho citovaná věta "Ten, kdo se mnou spolupracuje, dobře ví, co se dá po uvedení mých prací očekávat."

8 0
možnosti

Opravdu skvělé dedukce, možná by jste již mohl shánět dřevo na hraniciRvRvRv

0 10
možnosti

To děláte snad vy, kterým vadí negativní reakce na tu hru, ne? Odpůrce nazýváte netolerantní, nechápající, nacisty, fašisty, odpůrce svobody slova apod. Vidíte snad v mém článku něco podobného?

14 0
možnosti

J82a20k28u80b 93Š82o91l56c

31. 5. 2018 13:38

Halík a spol. najednou hájí svobodu slova. Urážka neurážka. Naproti tomu druhá strana, která je Charlie by najednou zakazovala.

Nechat hrát, ale za svoje, ne za naše, to je řešení.

2 0
možnosti

Oni hájí svobodu slova, jak se jim to hodí. V případě Charlie Hebdo u Halíka se jednalo vlastně o urážku a de facto řekl, že je pochopitelná reakce muslimů, byť se způsobem se nedá souhlasit.

Jiný moralista na tomto blogu, který se ohání Halíkem, český Frank Burns, maže své oponenty v diskusích.

Jinak oni nemohou hrát za svoje. To by neměli ani na chleba a vodu.

13 0
možnosti
  • Počet článků 382
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2865x
                                                                                                                         

Seznam rubrik

Oblíbené stránky