Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90i73ř34í 47K28u75b64í84č78e89k 3848819624451

Během protektorátu to byli především neintelektuálové, kteří se pokorně přizpůsobili novému režimu a pilně pracovali za konečné vítězství Říše, v odboji byli naopak velmi vzdělaní lidé. V padesátých letech intelektuální elitu komunisté povyhazovali ze škol, studenty, profesory, všechny, pak tam nahnali tupouny z lidu a právě tihle tupouni objížděli vesnice s rudou vlajkou.

A právo na burkiny je stejné, jako právo jeptišek nosit veřejně svůj hábit.

Nevíte nic a nemáte rád vzdělané lidi. Tak co s váma, chlape?

+3/−4
6.4.2018 23:29

M85a63r87t87i19n 10K18a47v32k72a 4526221612702

Do okázalých manifestací loajality byla zapojena i kulturní elita národa. 24. června se v Národním divadle konalo shromáždění českých divadelníků, prezentované v tisku a rozhlase jako slib věrnosti říši. Tradiční národní elita měla jít Čechům příkladem. Manifestační hnutí vyvrcholilo masovým shromážděním na pražském Václavském náměstí, tisk hovořil o 200 tisících účastníků

https://www.ustrcr.cz/uvod/antologie-ideologickych-textu/slib-vernosti-risi/

+1/0
7.4.2018 12:47

J40i58ř85í 42K82u73b96í42č29e50k 3388639834921

Tak neobviňujte elitu, když tam vlezla půlka Prahy.

0/0
7.4.2018 13:19

J26i10ř37í 93K93u39b15í94č16e33k 3188799654521

A těm hercům hrozil trest smrti.

0/0
7.4.2018 13:23

M50a60r94t16i23n92a 53M30o13u51d98r87á 7480533446469

Burkiny nejsou stejné jako hábit jeptišek. Jednak nejsou tradiční (byly navrženy docela nedávno jednou Australankou), no a kromě toho jsou v rozporu s islámskou představou o zahalování (jelikož postavu de facto obnažují).

0/0
7.4.2018 12:50

J58i54ř26í 24K31u31b45í58č28e31k 3648449514621

Co si to na mě vymýšlíte? Neřekl jsem, že burkiny jsou stejné. Řekl jsem, že právo nosit burkiny v Čechách je stejné.

0/0
7.4.2018 13:06

M33a12r18t53i90n67a 54M32o49u89d49r94á 7950843946159

Měl byste tu kauzu s burkinami lépe sledovat. Pak byste rozdíly viděl.

0/0
7.4.2018 19:04

J90i61ř60í 68K73u62b62í50č31e28k 3258469874901

Není tam právní rozdíl.

0/0
7.4.2018 20:00

J37i18r77k50a 28B95r78u93n62n75e90r 4368152359747

R^

+4/0
6.4.2018 22:47
Foto

A36l35e59š 62P22r40e13s82l82e87r 5704494671322

Bohužel jsme díky "elitám" ještě nedospěli k tomu, aby se mohla psát skutečná pravda o jejich ikonách, Jan Werich (odhlédněme od Václava Havla) je jasnou ukázkou. Třeba Miloš Kopecký v rozhovoru s Ondřejem Suchým řekl, že knihy o Werichovi nečte, protože JW idealizují, zatímco on jako jeho zaměstnanec divadla ABC poznal, jak byl Werich zlý na zaměstnance a lačný po penězích. Miloše Kopeckého jsem uvedl jen jako příklad, svědectví o Werichově opravdovém charakteru podalo mnoho dalších. Prostě "elity" si z něj udělali svého Lenina a jakékoli upozornění na Werichovy charakterové vady jsou brány jako osobní útok. Čímž nepopírám jeho úžasné charisma a humor, nicméně historie musí k tomu "a" říci i "b". Což elitáři berou jako útok na sebe, čímž se nijak neodlišují od svých předlistopadových vzorů. Prostě tváří se jako antikomunisté - a přitom se od svých soudruhů ničím neliší. Stejně jako oni by chtěli nesouhlasné názory umlčet. Naštěstí tady na blogu mohou dávat jen mínus, případně bez jakýchkoli argumentů k textu, které pochopitelně nemají, se zaměří na urážky autora...

+13/−3
6.4.2018 22:43

V71l51a18d44i58m61í40r 27H55r66u98b35ý 4957983844769

Werich byl ovšem velikým hercem. Chodili jsme ho na "bidýlko" pravidelně obdivovat (spolu s ním Horníčka, Kopeckého, Zázvorkovou).

Mimochodem: O elitách jsem vždy slyšel od oponentů. Nevím, že by se pan Werich či pan Horníček nazvali elitami.

+3/0
6.4.2018 23:08

M47a57r36t74i94n92a 65M82o74u60d34r34á 7940613566569

oba ve své době pilně přispívali k utužení režimu (proto také směli vystupovat)

0/0
7.4.2018 12:52

V21l71a89d33i82m91í55r 73H44r19u79b91ý 4637853434149

Ano? Vy jste viděla jejich divadelní hry? Že by se celé bidýlko, plné študáků, řechtalo prorežimní propagandě? Že by šetřili, aby mohli za neskutečných 15 Kčs (obrovská suma) poslouchat prorežimní satiru, které byl plný rozhlas i Dikobraz?

Mimochodem: Máte dojem (a proč?), že byli ti dva více prorežimní, než dva tisíce dalších herců?

+1/0
7.4.2018 17:05

M97a15r49t23i22n91a 37M77o85u35d68r97á 7370153326929

Bezva, můžete si s nimi tedy zazpívat: https://www.youtube.com/watch?v=bLgj39QdU64

0/0
7.4.2018 19:04

P20e51t24r 34Š18e60v93č55í11k 3621405847235

Vždycky si říkám, kde podobní nýmandi berou tolik drzosti...

0/0
7.4.2018 17:39

A72r28n88o26l29d 36L88i22č43k44a 7296445214460

Karma.

R^

+7/−3
6.4.2018 20:39

J57i32r57k46a 38K86o86r81n 7224719190947

Takhle bych fakt skončit nechtěl, autore...aby mě karmoval Arnold Amicus Lička...Rv

+5/−5
6.4.2018 20:55
Foto

A47l21e93š 21P58r60e51s63l23e16r 5784804171782

Pane Korne, napsal jste skvělý diskuzní příspěvek. A karmoval vám ho Polický. Tak takhle bych fakt také skončit nechtěl.

+12/−2
6.4.2018 22:17
Foto

A42l80e76š 17P93r89e95s23l45e32r 5524264121972

Ano, pane Polický, ten minus jsem čekal a děkuji za něj. Potvrdil jste přesně můj příspěvek, který jsem před chvílí napsal a je tedy ve sloupci výše.

+10/−2
6.4.2018 22:45
Foto

O36t90t16o 27Č17e34r87n76ý 3275315847672

:-)

+2/−1
6.4.2018 22:51

P91e57t33r 50Š53e75v39č58í53k 3151155147765

Tak to můžete být naprosto bez obav, pane Preslere, jako pan Polický rozhodně neskončíte. On je slušný člověk....

0/−1
7.4.2018 17:34

J28i97t33k75a 70G67o42t58t52e37r32o10v61á 4731813899651

Moc hezky shrnutoR^

+10/−1
6.4.2018 20:33

M62a54r32t36i96n48a 89B93e78r76á86n52k54o30v84á 5127495872

Omlouvám se, paní Jitko, to mělo být plus!

+3/0
6.4.2018 20:58

R35o64b11e55r62t 52T19r49o29š11k50a 6909120568689

Pěkně napsáno R^a fakta o V a W jsou zajímavá, rád jsem se dozvěděl nové informace.

Jinak Martine, už jsem se chtěl dříve zeptat, co je ten znak v záhlaví vašeho blogu?

+5/−1
6.4.2018 17:22

M86a52r59t80i50n 31K59a42v80k91a 4906551152962

Znak Karlistů, zastánců španělské monarchie.

0/0
6.4.2018 17:26

R16o46b96e22r85t 56T34r64o16š91k79a 6269560288889

Tak to je sympatický, ti přece vybojovali občanskou válku Francovi, Antony Beevor je nazývá v knize o španělské občanské válce requetés/royalisté. Jsou to oni?

A jsou ještě ve Španělsku nějací Karlisté nebo zmizeli?

0/0
6.4.2018 17:36

M52a86r74t39i82n 67K77a35v30k98a 4656741312292

Jo,přesně tak. Většina lidí ve Španělsku byla proti sociálistům a komunistům. Než zasáhl Franco, tak socialisté zmasakrovali desítky tisíc lidí a to v době, kdy byli " demokraticky " zvoleni.

+5/0
6.4.2018 17:41

V63l70a95d13i51m23í63r 52H78r26u98b43ý 4327463674119

Nelíbilo se mně vládnutí minulé vlády a dával jsem to najevo. Souhlasím, že vláda v demisi, resp. vláda bez důvěry má omezený mandát (jak logicky plyne z Ústavní představy, že k vládnutí je důvěry třeba). Nesouhlasím proto s mnoha kroky současné vlády a dávám to najevo. Jsem snad proto "elita", nebo "aktivista"?

Vaše tvrzení, že vládu vytvoří kluby s poslanci zvolenými většinou není pravdivá.

a/ poslance současné vlády volilo necelých 30 % voličů, kteří se dostavili k volbám (cca 18 % všech voličů)

b/ poslance dosud vyjednávané vlády volilo 36,9 % voličů, kteří se dostavili k volbám (necelých 22,5 % všech voličů)

c/ i s podporujícími komunisty by to bylo pouze 44,7 % volících voličů (27,2 % všech)

d/ ani předchozí vládu s důvěrou (ČSSD, ANO, KDU-ČSL) nevolila většina voličů, dostavivších se k volbám - bylo jich jen 45,9 %, tedy jen 27,3 % všech voličů.

Závěr: Vládní koalice nemají poslance, zvolené většinou volících voličů. Toto tvrzení je nepravdivá.

A poznámka: Jsem člověk aktivní, jsem tedy aktivista. Hlupák toto označení může považovat za dehonestující, ale není tomu tak. Píšete "tak zvaná elita" - zvaná je kým? Hlupáky Vašeho typu?

Máte pravdu. " Demokracie by neměla být jednostranná. Neměla by být zřízením, kdy je demokratické pouze to, co si přeje určitá skupina lidí. Neměla by být hřištěm, kde se hraje podle pravidel jedné skupiny lidí." Demokracie by měla být pro všechny. Tedy i pro menšinu. Nejen pro skupinu, která je většinová (respektive, jak jsme se právě přesvědčili, která se domnívá být většinovou).

+4/−8
6.4.2018 17:16
Foto

F33r73a40n53t37i14š26e25k 31K39š38í21r 2769226295

Jak může být demokracie pro menšinu, když jde o diktaturu většiny ?

+2/0
6.4.2018 17:19

V80l13a45d51i30m82í23r 14H15r34u98b18ý 4577403494449

Hlasuje se většinově. To neznamená, že nemají být akceptovány názory či potřeby menšiny.

To je o demokracii, nikoliv o na demokracii si hrající hlasovací komice.

(Příklad: SBD jedná o zatékání do bytů střechou. V pětipodlažním domě se týká jen pětiny družstevníků. Přesto je nakonec střecha /ve prospěch té pětinové menšiny/ opravena.)

Když se odvolám na Váš příspěvek níže: opravdu demokratická společnost je budována na určitých principech, na morálce. Je pravda, že té nás poslední dva prezidenti a někteří premiéři důsledně odnaučují.

0/−2
6.4.2018 17:32

J40a66r28o75s90l44a77v 90L59i54m80a 1805227841

Pane Hruby. Vas posledni odstavec poukazuje presne na nedostatek "nasi demokracie"! Konkretne? Vlada v nasi demokracii urcuje vsechno. Kazde rozhodnuti, kazdy zakon je vzdy predlozen vladou. A ve Snemovne se OCEKAVA schvaleni koalicnimi poslanci.

Zde mensina rozhoduje!! (jako ukazka byl zakon o zakazu koureni v restauracich a hospodach)!

+4/0
6.4.2018 19:28

V51l75a65d95i27m40í85r 93H47r27u20b69ý 4357283384959

Díky. Proto jsou oprávněné demonstrace. Demokratické demonstrace. Těch se svým příspěvkem zastávám.

Ano - vládou (koalicí) předložené zákony zpravidla poslanci koalice odsouhlasí. To je podstata (většinových) koalic.

Ale já mám právo, jsou-li příliš zhůvěřilé, proti nim demonstrovat. O tom snad je onen spor. Spor s nálepkujícím blogerem.

0/0
6.4.2018 23:05
Foto

F67r83a81n93t96i54š57e46k 37K46š35í53r 2919746125

Demokracie v případě velkých celků vždy selhává. Proto je třeba společnost budovat na dodržování určitých principů a ne na smršti donucovacích, často i protichůdných, pravidel.

0/0
6.4.2018 16:26

J41a91n 30Z82á33t51u61r22e18c58k46ý 9283113657312

Žádná neprotichůdná pravidla ani principy neexistují.

+1/0
6.4.2018 16:28
Foto

F18r58a62n62t85i95š98e27k 86K96š27í29r 2679796155

Na několik těch protichůdných pravidel narazí v průběhu svého života každý z nás.

A základní etické principy , na kterých se dá postavit organizování složité společnosti, existují.

0/0
6.4.2018 16:36

J42a11n 71Z25á77t76u15r45e14c53k16ý 9703723457602

Samozřejmě že na protichůdná pravidla narazí každý z nás, protože jiná než protichůdná pravidla neexistují, jak jsem psal. Jakýkoliv logický systém je protichůdný.

A samozřejmě že existují etické principy, na nichž se dá postavit společnost. Nakonec skoro každá společnost je odjakživa má. To ovšem ještě nutně neznamená, že je každý bude dodržovat.

+1/0
6.4.2018 16:42

M35a56r79t16i37n 75K90a38v88k16a 4416731422842

Logický systém nemůže být protichůdný. To vyplývá už z podstaty logiky ;-D

+1/0
6.4.2018 16:46

J16a31n 93Z42á13t25u44r55e84c86k54ý 9133223577192

Každá logika je založena na nějakém rozporu. Stejně jako jakýkoli systém vymyšlený člověkem. Neexistuje nic jako čistá logika, nerozporná absolutní pravda.

0/0
6.4.2018 16:54

M79a34r35t81i35n 70K69a49v60k52a 4386501712822

Není každá logika. Logika je logika. Logika není o pravdě. Logika je o tom, že pokud je něco černé,tak z podstaty to nemůže být bílé. Neřeší filozofickou pravdu, řeší skutečnost

+5/0
6.4.2018 16:57
Foto

F18r45a12n71t60i97š31e21k 38K68š29í26r 2789706925

Ano to je logické, ale právě ta logika nám umožňuje vidět chyby v daném systému. Logika je věda a je tedy hodnotově neutrální.

+1/0
6.4.2018 17:04

J61a34n 63Z42á29t18u81r15e91c17k23ý 9453813427882

Kdyby tomu tak bylo, pak by logika byla už dávno hotovým uceleným systémem, ve kterém by nebyly žádné rozpory a žádné problémy. Což samozřejmě, pokud se podíváte na dějiny logiky a všechny osobnosti, a směry, které se v logice rozvinuly, samozřejmě není pravda. Jinak logika je jedním z pilířů filozofie a samozřejmě, že se především odjakživa pokouší o filozofickou pravdu.

0/0
6.4.2018 17:04

M74a74r71t72i76n 50K51a41v61k59a 4866671942662

Logika je uceleným systémem. Dějiny logiky neexistují, protože nejsou potřeba. Lžete, v logice se nerozvinuly žádné směry a to z jednoho prostého důvodu, logika není náboženský, politický, ani jiný ideologický směr. Logika je založena na racionálním myšlení. Jestliže jedna a jedn jsou dvě, tak dvě minus jedna nemůže být osm.

+6/0
6.4.2018 17:09

J61a19n 90Z98á56t98u28r74e18c52k74ý 9363393207642

V tom případě jdu vrátit titul a podat žalobu na FF MU v Brně za šíření dezinformací..

A Vy své tvrzení co nejrychleji oznamte světu, čeká Vás Nobelova cena a nesmrtelná sláva.

Jedna a jedna nejsou dvě, ale jedna a tatáž věc.

+2/0
6.4.2018 17:13

M46a62r49t78i49n 93K54a54v16k93a 4516201912112

Tak to titul vraťte, protože jedna a jedna jsou matematicky a logicky dvě. Nejsou tatáž jedna věc. Jedna hruška a jedno jablko jsou v součtu dva kusy. To je logika. Rozdělování techto kusů je možná u kupců, vzhledem k ceně ovoce, ale tím by to mělo končit.

Takže drahý pane, jedo jablko a jedna hruška jsou dvě, ale nejsou tatáž věc. Opravdu diplom vraťte

+4/0
6.4.2018 17:23

J82a42n 49Z85á48t40u97r31e45c35k42ý 9703103657282

Jedna hruška a jedno jabko je jedna a tatáž věc: jedna hruška a jedno jabko. Nejsou tam dvě věci - dvě hrušky a dvě jabka.

0/0
6.4.2018 17:39

M96a49r20t41i75n 24K96a46v87k54a 4716171632842

vidím, že logika je věc o které nemáte ponětí

+3/0
6.4.2018 17:42

J14a14n 88Z35á72t35u20r34e49c90k79ý 9663243267242

tak myslíte, že platí, že 1x + 1y = 2? Ne, 1x + 1y = 1x + 1y, kde x je hruška a y je jabko.

+2/0
6.4.2018 17:48
Foto

F46r77a93n87t35i18š53e40k 77K26š85í84r 2949616405

Vy máte na mysli asi tu klasickou Aristoteleskou logiku, jenže do moderní logiky vstupují ještě tvrzení, která operují s pravděpodobnostními hodnotami.

+1/0
6.4.2018 17:14
Foto

F75r32a43n46t41i30š53e44k 36K40š18í72r 2109296615

Trochu jste mne zmátl. Pod pojmem protichůdná pravidla myslím tu smršť legislativních zákonů kdy někde je nějaké jednání povoleno a v jiném předpise je to samé jednání zakázáno.

Z čehož vyplývá, že se legislativní systém zaměřuje na účel a kašle na principy.

Dnešní systém je založený právě na legalizování porušování etických principů.

+1/0
6.4.2018 16:48

J19a10n 79Z32á51t76u77r28e38c75k60ý 9733203197852

To je nevyhnutelný osud jakéhokoli systému. Neexistuje takový, který by nenarazil na nějakou neshodu se sebou samým.

0/0
6.4.2018 16:56







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz