- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stačí se podívat na Moravu a zajít do místního kostela, tam je skutečně vidět, jak je ta naše mládež asketická.
Tak náboženskou víru bych pouze definoval jako víru v život posmrtný s tím, že jeho průběh v pekle či ráji přinejmenším ovlivňuje nějaká nadpozemská bytost. Nikoliv jako pouhou víru v něco.
Tak to jsem buď blázen, nebo skutečný ateista, v co bych jako měla věřit? Já věřím v sebe, nepotřebuji nic a nechápu, že někdo ano...
Jára Cimmrmann - "Jsem bezvýhradný ateista, až se bojím, že mě za to Pán Bůh potrestá."
Ale prdlajz ateistická. Jen má plné zuby církví a náboženských fanatiků.To je vše. Víra v Boha a církev a náboženství je cosi naprosto neslučitelného. A mladí lidé na to pomalu přicházejí.
Otázka v anketě se ale ptala obecně na víru v Boha (i v nekřesťanského, tady neznám přesné znění, zda byl myšlen např. i neteistický karmický princip...).
Myslím, že vysvětlení našeho ateismu bude mít i jiné příčiny než nenávist k církvím/náboženským společenstvím. Česká společnost je ateistická dlouhodobě (tedy i rodinné předávání mizelo); není důvod, proč by se mladí lidé (ve svém pocitu "nesmrtelnosti") měli zabývat transcendentními záležitostmi jako je smysl života atd. Ono se to s věkem může (ale nemusí) měnit.
Theos (θεός) znamená "bůh" a ateismus tedy znamená nevěřit v existenci boha/bohů. A myslím, že není dobré tu definici rozšiřovat a říkat, že "no tenhle sice nevěří v boha, ale věří na horoskopy, takže není ateista". Pokud nevěříte v existenci boha, tak jste ateista. Pokud tu definici rozšíříte, tak tím akorát příjdeme o slovo vyjadřující nevíru v boha a navíc pro nevěření ničemu máme už pojem nihilismus.
Já nevím, co máte za potřebu nutit každému nějakou víru. Když ne ve vašeho Boha, tak v něco jiného. Věřte si čemu chcete a ostatní nechte na pokoji.
Paní Jandová, prosím vás, kde jste zjistila, že autor chce někomu něco nutit, tím méně tu správnou víru?
to je snad nejvíce optimistická zpráva posledních dní
Víte, paní Libuše, já myslím, že na víře v Boha není vůbec nic špatného. Co ale naprosto nesnáším je, když někdo tu víru nekomu vnucuje, nebo když si myslí, že když nevěřím, že jsem špatná.
Pokud je ten výrok pravdivý, nevidím v tom zásadní problém. K tématu přikládám zajímavou úvahu v angličtině: https://www.quora.com/Are-atheists-more-or-less-likely-to-be-criminals-than-theists
Hlavně si vy všichni věřící, zbožní a svého bližního milující, odpouštějící a čistí jak lilium, pěkně vjeďte do vlasů.
Zkostnatělé a zamrzlé názory (zejména katolické) církve jaksi netáhnou. V třetím tisíciletí, které někdo nazývá tisíciletím informací, je víra v nějaké události, které nelze pomocí vědeckých metod doložit, opravdu mimo. Můžete v to věřit, někdo zase bude věřit něčemu jinému. Ale nechte si to, prosím, pro sebe.
Moderní člověk chce věřit něčemu, co je jisté a hmatatelné. Proto místo slepé víry musí přijít jiné náboženství, a to je věda.
A etiku a morálku už "definovali" starověcí antičtí filosofové.
Původní první přikázání znělo přibližně: Já jsem tvůj Bůh a nebudeš míti jiného Boha přede mnou. A neučiníš sobě podobenství, aby ses jemu klaněl.
A podívejte se, čemu se klaníte!
Dalo by se dnes s Vámi souhlasit, ale tak jako kterékoliv náboženství i věda může být někdy zlým sluhou.
Já lidi dělím na téisty (příznivce čaje), kterým šéfuje pan Trčálek, a atéisty (příznivce pražské kavárny), kterým také šéfuje pan Trčálek. A včil mudrujte...
jiné dělení je na abstinenty a neabstinenty, na dolňáky a horňáky. na Zemanovce a Drahošovce-jsme zkrátka věčně rozdělený národ