Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79i36ř96í 80K91i31n40d32l 2518917903257

Stačí se podívat na Moravu a zajít do místního kostela, tam je skutečně vidět, jak je ta naše mládež asketická. :-)

0/0
25.3.2018 17:33

J42i58ř64í 29Ř90e68z85n31í24k 4212242573175

Tak náboženskou víru bych pouze definoval jako víru v život posmrtný s tím, že jeho průběh v pekle či ráji přinejmenším ovlivňuje nějaká nadpozemská bytost. Nikoliv jako pouhou víru v něco.

0/0
24.3.2018 8:13

J37a18n33a 61S61t53e81h67l69í62k30o31v18á 2799380630696

Tak to jsem buď blázen, nebo skutečný ateista, v co bych jako měla věřit? Já věřím v sebe, nepotřebuji nic a nechápu, že někdo ano...

+4/0
24.3.2018 7:22
Foto

M57a61r43i41e 67J85a86n53d20o93v58á 8141783685226

Jára Cimmrmann - "Jsem bezvýhradný ateista, až se bojím, že mě za to Pán Bůh potrestá." ;-);-D

+2/0
24.3.2018 9:28

J49a73n63a 22S16t70e88h47l18í57k71o94v44á 2969820880576

;-D jo jo to často používám ;-)

+1/0
24.3.2018 17:11

M67i54l62a62n 24B74í68l31e45k 5174519591

Všichni lidé nejsou stejní, někteří zase budou považovat vaši víru za nepochopitelnou...

+1/0
24.3.2018 15:48

J33a63n89a 93S18t81e44h26l25í56k98o67v23á 2349830950896

to nejsou a chápu...

+1/0
24.3.2018 17:12
Foto

P52a56v37e15l 10D45v34o15ř58á35k 5989935904690

A takoví to od těch pravých věřících vesměs pěkně schytali. ;-(

0/0
24.3.2018 18:47
Foto

M62a47r87t84i92n 81B11r36a24u47n 2714427201549

Ale prdlajz ateistická. Jen má plné zuby církví a náboženských fanatiků.To je vše. Víra v Boha a církev a náboženství je cosi naprosto neslučitelného. A mladí lidé na to pomalu přicházejí.

+3/−2
24.3.2018 3:13

M93i48l88a89n 72B41í92l60e23k 5534339271

Otázka v anketě se ale ptala obecně na víru v Boha (i v nekřesťanského, tady neznám přesné znění, zda byl myšlen např. i neteistický karmický princip...).

Myslím, že vysvětlení našeho ateismu bude mít i jiné příčiny než nenávist k církvím/náboženským společenstvím. Česká společnost je ateistická dlouhodobě (tedy i rodinné předávání mizelo); není důvod, proč by se mladí lidé (ve svém pocitu "nesmrtelnosti") měli zabývat transcendentními záležitostmi jako je smysl života atd. Ono se to s věkem může (ale nemusí) měnit.

0/−2
24.3.2018 8:04
Foto

M64a88r58t56i44n 32B33r85a45u30n 2354497891239

Pane Bílku nelze v žádných anketách klást otázky na víru v Boha, aniž bychom si neujasnili, co to ten Bůh vlastně je.Protože u velkého množství respondentů převažuje představa, že Bůh je myšlen jako nějaký dědula, který někde sedí a všechno řídí. A takového Boha zosobňují církve. Takže pokud by jakákoliv anketa měla být průkazná, pak by těch otázek muselo být více nežli jen obecné, věříte v Boha? Na takovou otázku totiž není možná absolutně správná odpověď

0/0
25.3.2018 3:54

M88i25l41a88n 42B66í34l78e20k 5194459181

Tady bych se církví trochu zastal. Křesťanství není exkluzivní záležitost, má být dostupné pro všechny lidi, takže i onen "dědula na obláčku" má svoje místo. Pro vás je tento postoj zosobněním všech křesťanských církví. Já bych to tak neviděl. Nejen dnes, ale po celou historii křesťanství přece dochází k promýšlení Boha na úrovni, která se více blíží filozofickému pohledu. Např. negativní teologie se táhne staletími v křesťanském podání někdy od Dionýsia Areopagity po dnešek...Že si to lidé neuvědomují a spojují si Boha s obrazy církví (často velmi nepřesnými), není jen chyba církví (tím je zas nechci vyviňovat).

0/0
25.3.2018 8:27
Foto

P30a58v76e12l 33D43v60o75ř26á21k 5769675134490

Absolutní souhlas! R^

0/0
24.3.2018 12:00

J18i34ř19í 73K23i49n98d59l 2528767283347

Víra v Boha a církev a náboženství je cosi naprosto neslučitelného, pro některé lidii, ale třeba pro lékaře a vědce a nositele Nobelových cen ne.

0/0
25.3.2018 17:31
Foto

F21i65l91i85p 77V48a21j36d11í74k 8193436950911

Theos (θεός) znamená "bůh" a ateismus tedy znamená nevěřit v existenci boha/bohů. A myslím, že není dobré tu definici rozšiřovat a říkat, že "no tenhle sice nevěří v boha, ale věří na horoskopy, takže není ateista". Pokud nevěříte v existenci boha, tak jste ateista. Pokud tu definici rozšíříte, tak tím akorát příjdeme o slovo vyjadřující nevíru v boha a navíc pro nevěření ničemu máme už pojem nihilismus.

+8/0
23.3.2018 21:38
Foto

M87a24r96i76e 48J73a85n92d58o10v69á 8451953945186

Já nevím, co máte za potřebu nutit každému nějakou víru. Když ne ve vašeho Boha, tak v něco jiného. Věřte si čemu chcete a ostatní nechte na pokoji.

+4/−3
23.3.2018 20:01
Foto

V70l16a98d82i98m32í93r 82Š39ť43a37s55t75n47ý 1431246745773

Paní Jandová, prosím vás, kde jste zjistila, že autor chce někomu něco nutit, tím méně tu správnou víru?

+2/0
24.3.2018 5:41
Foto

M31a61r84i62e 74J38a54n48d28o17v90á 8261413515266

Pane Šťastný, přečtěte si můj příspěvek ještě jednou a PO MA LU. A až tam objevíte, kde píšu o tom, že autor chce někomu nutit SPRÁVNOU víru, tak zase přijďte s nějakým duchaplným dotazem.:-/

+1/0
24.3.2018 6:17
Foto

L27i40b67u20s60e 95P68a92l41k66o43v20a 6270194548247

to je snad nejvíce optimistická zpráva posledních dní;-D

+4/−2
23.3.2018 19:59
Foto

M85a94r67i74e 43J33a17n40d69o37v59á 8141863905236

Víte, paní Libuše, já myslím, že na víře v Boha není vůbec nic špatného. Co ale naprosto nesnáším je, když někdo tu víru nekomu vnucuje, nebo když si myslí, že když nevěřím, že jsem špatná.

+2/0
23.3.2018 21:54
Foto

L11i85b39u57s16e 74P14a23l80k61o67v53a 6940414288367

s tím souhlasím a vidím to úplně stejně paní Jandová

0/0
24.3.2018 11:11
Foto

P39a72v91e15l 30D73v76o81ř93á32k 5379495324460

A navíc když slyšíte či čtete, jak se někteří hlasatelé víry vyjadřují.

Přímo otřesné je bezvýhradné lpění na jakýchsi starých textech, které sepsal kdosi kdysi a kdesi na základě jakýchsi vyprávění. A které si navíc navzájem odporují tak, že některé se jaksi nepoužívají.

0/0
24.3.2018 12:05

P64a16v49e52l 41P34o87n60e47c 6494819802850

Pokud je ten výrok pravdivý, nevidím v tom zásadní problém. K tématu přikládám zajímavou úvahu v angličtině: https://www.quora.com/Are-atheists-more-or-less-likely-to-be-criminals-than-theists

0/0
23.3.2018 19:52
Foto

P23a74v78e21l 97D51v10o30ř40á94k 5859925364180

Hlavně si vy všichni věřící, zbožní a svého bližního milující, odpouštějící a čistí jak lilium, pěkně vjeďte do vlasů.

Zkostnatělé a zamrzlé názory (zejména katolické) církve jaksi netáhnou. V třetím tisíciletí, které někdo nazývá tisíciletím informací, je víra v nějaké události, které nelze pomocí vědeckých metod doložit, opravdu mimo. Můžete v to věřit, někdo zase bude věřit něčemu jinému. Ale nechte si to, prosím, pro sebe.

Moderní člověk chce věřit něčemu, co je jisté a hmatatelné. Proto místo slepé víry musí přijít jiné náboženství, a to je věda.

A etiku a morálku už "definovali" starověcí antičtí filosofové.

Původní první přikázání znělo přibližně: Já jsem tvůj Bůh a nebudeš míti jiného Boha přede mnou. A neučiníš sobě podobenství, aby ses jemu klaněl.

A podívejte se, čemu se klaníte! ;-D

+2/−1
23.3.2018 19:06

M56i63r83o47s63l90a44v 96C61e13s52t98r 7922480770353

Dalo by se dnes s Vámi souhlasit, ale tak jako kterékoliv náboženství i věda může být někdy zlým sluhou.:-(

0/0
24.3.2018 12:07
Foto

P52a33v49e86l 62D17v24o20ř38á97k 5319255334210

Může, ale věda má proti náboženství jedno plus. A to, že se může vyvíjet. Každá ideologie, která zůstane uzavřená a vývoj zakáže, jednou zanikne.

I věda může ustrnout (viz případ vynálezce magnetofonu a Francouzské akademie věd), ale pak přestává být vědou.

Lidstvo nemá na rozdíl od ostatních živých druhů pouhou "povinnost" zachování rodu, ale dostalo do vínku kus racionálního mozku(nevím, od koho). A ten nás žene stále k něčemu dalšímu. K dalšímu poznávání. A s tím se nedá nic dělat.

Archaická náboženství nás naopak nutí jen k tomu množení.

0/0
24.3.2018 18:55

M63i59r15o25s40l96a63v 11C27e88s51t26r 7232750680983

R^R^

0/0
24.3.2018 19:19

M57i60l52a15n 52B61í52l49e54k 5494489721

Věda se samozřejmě bude stále a stále posouvat vpřed, ale její pole je vymezeno jejími metodami (kdyby toto porušila, přestala by být vědou). A na světě byly, jsou a budou otázky, které z principu nelze změřit, zvážit, spočítat atd. Náboženství (či chcete-li religiozita, aby tam nerušil ten "bůh") coby vztah k transcendentní skutečnosti tu s námi zůstane, dokud bude člověk člověkem:-)

0/0
25.3.2018 8:07

M19i64l68a29n 72B50í49l92e93k 5774189801

Váš požadavek je hodně starý. Už osvícenci vzývali vědu, třeba La Mettrie prohlašoval, že lidstvo nebude šťastné, dokud nebude ateistické, za Velké francouzské revoluce dokonce chvíli platil "kult Rozumu":-). Bohužel/bohudík věda má vymezený prostor (empirický svět), takže z principu nemůže odpovědět na otázky mimo toto území.

0/−1
24.3.2018 15:46
Foto

J70a50n 15Ř59e45h46á92č48e51k 7390496691725

Já lidi dělím na téisty (příznivce čaje), kterým šéfuje pan Trčálek, a atéisty (příznivce pražské kavárny), kterým také šéfuje pan Trčálek. A včil mudrujte... :-)

+7/0
23.3.2018 18:59
Foto

L27i67b11u16s64e 69P89a57l90k91o61v30a 6320524718357

jiné dělení je na abstinenty a neabstinenty, na dolňáky a horňáky. na Zemanovce a Drahošovce-jsme zkrátka věčně rozdělený národ;-D

+3/0
23.3.2018 19:58
Foto

J74a14n 79Ř52e70h44á11č55e91k 7140186551985

Až mám někdy podezření, zda se nerozmnožujeme dělením :-)

+3/0
24.3.2018 0:40
Foto

M30i79l24o97š 55F54. 81P47e85c38h17a27r 3323791570525

Dělením i pučením. Ten si pučí tu, ta se rozdělí o toho... ;-)

0/0
25.3.2018 18:05

K39a22r93e30l 23C76h34r69a27s11t82i65n54a 4243604610445

Pane Martine, máte pravdu. Víra je fenomén, který vznikl dlouhým vývojem lidského rodu. Neznám v dějinách společnost nebo civilizaci, která by v něco nevěřila. Víra vznikla a osvědčila se, protože člověk ji potřeboval, usnadnila mu překonat strasti života nebo zdůvodnila, proč tady jsou a co mají vykonat. V tomto smyslu není na Zemi jediného nevěřícího. Katastrofou modernosti v západní civilizaci ovšem je fakt, že odstranil symbol morálky a nahradil ho penězi, kariérou, sobectvím či cynizmem. Proto upadá, žene se za cíli, které si sám stanovil bez ohledu napravo nebo nalevo, vyklízí pole nepřátelům, žije ze dne na den, vymírá a zaniká. Jsem křesťanem ne proto, že by mi to někdo přikázal. Nebýt Ježíše, byl bych možná také ateistou.

+1/−2
23.3.2018 18:31

P57a70v22e47l 32K75u96c89h86t87a 4746711347474

Křesťanství ztratilo, protože zkamenělo, nereagovalo na vývoj světa, objevy vědy atd. Dalo světu nádhernou architekturu, hudbu. Komunisté nasadili marxismus, vědecký komunismus. Ale upřímně - nová doba v oblasti filosofie, etiky - zeje prázdnotou. Ale představa, že ji vyplní dnešní katolicismus, je naivní.

+2/−2
23.3.2018 18:20

Z63d53e13n61ě90k 23Ž34í85k53o54v54e79c54k71ý 7250928710776

Můžeme mít oprávněné pochybnosti o procentech zjištěných těmito průzkumy, protože se jedná o vágní pojmy, které různí lidé chápou různě. Ale tvrzení "Neexistuje člověk, který by v něco nevěřil." je zjevný nesmysl, který lze snadno vyvrátit nalezením jednoho takového člověka.

+2/0
23.3.2018 18:10

K55a82r74e19l 45C15h17r45a95s40t35i87n59a 4973914620285

Pane Zdeňku, moderní filozofie nevylučuje soužití vědy a víry. Bylo by to dlouhé povídání, proto doporučuji, abyste si o tom něco přečetl. Člověk bez víry či spirituality je nehotová bytost a škodí tím sám sobě.

+1/−1
23.3.2018 18:36

B22e51d61ř69i47c19h 70M26a66r91j51a31n35k74o 6930257963257

Ateismus je od řeckého "a" což známená zápor a "theo" což je Bůh. Dalo by se to vyložit jako popírání Boha jako takového... Komunisti chápali ateismus jako aktivní boj proti proti náboženské víře... Ten dnešní ateismus se dá vykládat jako nevíra v žádného Boha. Samozřejmě že každý v něco věří, jenže to není Bůh a to je ten problém. Právě ten nárůst toho ateismu, přesně řečeno úbytek křesťanstké víry uvolnil místo právě islámu. Po staletí právě křesťanství bylo hrází proti expanzi islámu. A to se nyní vytrácí a tím se boří i ta hráz. K tomu také přispěl i rozpad Rakouska-Uherska, které bylo rovněž tou bariérou...A ta padla...

Dle mého názoru nás neochrání nějaký Putin nebo Zeman, ale návrat ke křesťanským hodnotám... Bude to dlouhá cesta, avšak věřím, k tomu dojde.... Co trvalo dva tisíce let, tak to jen tak nezmizí...

+8/−2
23.3.2018 17:09

M50a72r54t17i96n 54K54a26v93k60a 4646941552862

Ano Bedřichu, islámu, který ač se tváří jako náboženství, tak popírá Boha. Protože určujícím prvkem v islámu není Bůh, ale člověk jménem Mohamed, který je nedotknutelný. Muslimové se řídí člověkem, který byl i podle tehdejších měřítek lump. V islámu není prostor pro Boha, je tam jen prostor pro Mohameda. Přestože muslimové tvrdí,že Mohamed byl jen člověk.

+6/−2
23.3.2018 17:47

P90a52v12e50l 20K18u17c73h13t91a 4776221657244

Islámu by nezabránilo R-U, valil se z druhé strany do Francie, Belgie, Holandska, Anglie a Německa, protože třeba Deutsche je potřebovali na práci, tvrdili že dočasně. Ale jak to známe - jednotkou dočasnosti je 1 furt:-)

+1/0
23.3.2018 18:13

K70a65r40e71l 61C81h50r88a72s14t54i16n24a 4313244200615

Pane Bedřichu, líp bych to nenapsal. V tomto smyslu jsem se vyjádřil už vícekrát, ale to je hrách na stěnu. Dnešní Západ dělá přesně to, aby se co nejrychleji zničil. Proto odvrhl křesťanství a dokořán otevřel brány islámu. Jestli tuto chybu nepřizná, zahyne.

+1/−1
23.3.2018 18:49

S70t45a63n40i82s71l53a15v 88B18u76r69i62a38n 5833884404557

Jsem šťastný, že to tak je. Každý věří ve svého pomyslného boha, i když je navenek ateista a to je dobře.

0/−2
23.3.2018 17:03
Foto

M37a29r91i42e 73J45a11n78d97o95v13á 8921853585916

No hlavně že víte, v co já věřím :-D

0/0
23.3.2018 19:59

K39a17r76e11l 82T86r93č86á66l72e73k 2738298200746

A já sám za sebe odpovídám, že dělení lidí na ateisty a věřící je umělý křesťanský (monoteistický) konstrukt, ve smyslu "my jsme ti dobří, protože věříme v boha"

+9/−1
23.3.2018 16:58

M69a27r82t74i85n 89K69a38v71k27a 4386141732572

Odpovídat za sebe můžete co chcete, ale ateismus je směr,který v znikl v Řecku cca 600 let před našim letopočtem a jeho topem,dalo by se to tak říci byl Stoicismus Zénona z Kitie a následně z trochu pozdější doby Marcus Aurelius.

Mimochodem, v křesťanství ateismus není brán jako něco špatného.Ale to by chtělo něco znát, že pane Trčálku a ne jen plácat nesmysly.

+4/−2
23.3.2018 17:06

K12a94r31e28l 76T33r31č17á86l57e67k 2438428340696

Ale když já ty nesmysl plácám tak rád!

Myslím, že prof. Halík má na ateisty docela pifku, on není křesťan?

Starořečtí filosofové, např. Démokritos, nebyli ateisté, ale materialisté.

Vámi zmiňovaný Zénon nebyl taky ateista, neuvažoval, ani nemohl v křesťanských, respespektive monoteistických kategoriích, o tom zda bůh je či není.

Samotný pojem ateismu je až novověkým pojmem.

Ale to by chtělo něco znát, že, pane Kavko, a ne jen studovat teologii.

+5/0
23.3.2018 17:17

M10a71r81t68i32n 35K85a20v20k71a 4126681782142

Víte pane Trčálku, to není o uvažování v křesťanských křesťanských kategoriích, dokonce ani to,že člověk studoval teologii, mimochodem, studium teologie zahrnuje studium filozofie a historie, Ateismus není novověký pojem,jedním z obvinění proti Sokratovi bylo to, že šíří ateismus. Materialismus je pouze synonymum pro ateismus. Pouze hmota a nikoli duchovno. Hmota je je příčinou i důsledkem, ne? Neexistuje nic hmota a hmota je tím řemu vděčíme za existenci. Mimochodem,. materialismus nebyl v Antice znám, na rozdíl od ateismu.

+1/−2
23.3.2018 17:34

M83a53r82t29i39n 64K76a51v55k51a 4856521622392

JInak mohl byste si přečíst Platona, kde je psáno proč byl odsouzen Sokrates. Jedním z obvinění, mimo to, že nabádal lidi proti vládcům, byl i ateismus. Jak Platon píše, obvinili Sokrata z toho, že nevěří v bohy a vede k tomu i ostatní s kterými se potkává

+1/−2
23.3.2018 17:37

K35a17r52e57l 44T67r71č54á56l44e50k 2328258830206

Já nevím, ale na Wikipedii je napsáno něco jiného, já to tam schválně, hledal, abych nevypadal jako hlupák, totiž, že ateismus je novověký pojem, který se zpětně narouboval na starověké filosofy, o čemž píši ve svém prvním příspěvku, totiž, že je to umělý křesťanský konstrukt, nevěříš v boha, tak jsi ateista.

Nebo by Sokrates sám sebe označil za ateistu?

Démokritův atomismus (neplést s tomismem!) je, řekl bych, spíše materialismus než ateismus, ale když říkáte, že materialismus nebyl v antice znám, tak asi teda nebyl, já mám jen hnojárnu.

+5/0
23.3.2018 17:43

M55a74r63t52i12n 13K13a83v24k12a 4696911572262

Takže Wiki je zdrojem a pravdou? A co Platonova Obrana Sokrata, kde se píše,že Sokrates byl obviněn z nevíry v bohy (doslovně ateismu) ?

Jo a u toho Demokrita jen potvrzujete to,co jsem napsal, že ateismus je záležitost cca 600 let před Kristem. Z toho pak vycházeli mnou jmenovaní filozofové a i ten stoicismus.

Takže zdar pionýre a hezký víkend:-P

+4/−1
23.3.2018 17:58







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz