Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L92i72b86u65s16e 31P84a24l51k17o33v38a 6780404728597

Česko jako Blízký Východ? Zatím to spíš vypadá jako Divoký Západ v době kdy vrcholila Zlatá horečka-díky neschopným vládám bylo rozkradeno a rozprodáno kdeco

0/0
3.3.2018 14:34

R55o78b85e41r41t 35H44o47r44á94č23e55k 5512206776585

Zásadní otázkou pro křesťana by mělo být, co by udělal Ježíš. Je to sice těžký, ale je to většinou jednoznačný. Můžeme sice relativizovat a překrucovat, ale pak to vede k pokrytectví.

0/−1
2.3.2018 21:40

R97i57c16h10a86r79d 29S61i55e10m63k43o 9510886604149

Co by udělal Ježíš? Skutečně? Nebylo by lepší to nechat na Něm?

+1/0
2.3.2018 22:12
Foto

M92i14l76o89š 43F39. 68P67e38c49h30a20r 3183381710415

Jakkoli se mnohdy názorově neshodneme, napadla mě tatáž myšlenka, kterou jste před 9 lety napsal ve svém článku:

„Opakuji ještě jednou, otázka nezní ‚co by udělal Ježíš‘, ale co chce Ježíš. Jenže to znamená nejdříve se ptát, a teprve až odpoví, se podle toho řídit.“

https://siemko.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=83748

Napsal jste to dobře.

0/0
2.3.2018 23:02

R38o73b39e30r33t 72H72o74r58á34č85e40k 5702106946545

Takže tradiční pokrytectví... :-)

+1/−1
3.3.2018 9:32

R44i18c62h46a43r87d 25S68i87e48m70k46o 9580196534269

Myslím si, že jste vůbec nepochopil, co jsem napsal. Vy píšete, jako kdyby křesťan byl ten, kdo se snaží chovat jako Ježíš. Možná máte svým zvráceným způsobem svou pravdu, ale v Bibli se nepíše o tom, jak bychom měli napodobovat Ježíše svým chováním, ale jak Ho nechat žít náš život.

Co udělal Ježíš především? Plně a ve všem se odevzdal Otci. Někde řekl: Já něčiním nic sám od sebe, vše ve mně koná Otec.

Ježíš nikde a nikdy neřekl že, se snaží napodobovat Otce, ale že se odevzdal Jemu. Jeho lidství se projevilo v Getsemane, když se modlil, ale i tam se nakonec plně podřídil.

Přestaňte se snažit napodobovat Ježíše a odevzdejte mu to, co mu náleží. Udělejte mu místo ve svém životě. Nechte Ježíše žít váš život, nic menšího nechce. Bez Něho nemůžete učinit nic dobrého.

0/0
3.3.2018 9:51
Foto

M38i32l14o76š 59F39. 80P29e41c11h41a19r 3523381950375

Patrně narážíte na známou zkratku, kterou někteří křesťané nosí na náramku: W.W.J.D.

Podle mě je tato teze mylná. Dovolím si ji přeformulovat:

Zásadní otázkou pro křesťana by mělo být, co by PO NÁS CHTĚL Ježíš. Sám totiž dělal věci, které přísluší jen jemu. Žádný křesťan není Spasitel a nesmí si přivlastňovat do té míry jeho autoritu.

Ale i to, co po nás chce, je těžké. Výzva „Buďte tedy dokonalí, jako je dokonalý váš nebeský Otec“ (Mt 5,48) je (v kontextu lásky k nepřátelům) nesplnitelný ideál, ke kterému bychom se měli vztahovat.

Hodně mi to nejde; i tady v diskusích namísto lásky cítím k některým lidem opovržení; mohu to relativizovat tím, že se nad ně nevyvyšuji (pocit uspokojení z toho, že „já jsem lepší“, opravdu necítím).

K těm, kteří svých selhání litují, cítím soucit a doufám, že se podobného soucitu dočkám za svá selhání i já sám. Pokud ale někdo svých chyb nelituje a ještě s nimi exhibuje, takové jednání se mi hnusí.

Tož tak.

0/0
2.3.2018 22:58

Z53b75y75š98e75k 35H97l50i58n69k41a 3841113350263

Zažil jsem že v jisté věci (jinde a dříve, než víte) situaci "co by udělal Ježíš". Naprosto jsem "selhal", protože jsem odpověděl opačně, než dotyční očekávali. A ještě jsem měl tu "drzost", že jsem to zdůvodnil.

Nakonec jsem došel k tomu, že Ježíš po nás chce, abychom byli pravdiví. Můžeme se mýlit a hřešit (je nám předem odpuštěno), ale musíme žít v pravdě (opak lži - lež je vědomá!!! nepravda). Tedy nejde o to, co jiní (i církevní představitelé) vydávají za pravdu, ale jak pravdu vnímáme v rámci svých znalostí a schopností a jak podle toho jednáme.

+1/0
2.3.2018 23:18
Foto

F49r79a69n12t48i95š27e94k 14K37š42í15r 2419566165

Včera jsem byl v Praze v Paralelní Polis na křtu knihy Anarchokapitalismus od autora Urzy. Na Urzu jsem si vzpomněl když jsem četl váš článek. Nedávno proběhlo médiemi, jak jakýsi Syřan se dvěma manželkami žije v Německu na sociálních dávkách. Urza k tomu řekl toto:

Syřan žije na dávkách v Německu, nepracuje, protože je analfabet (rodina jakbysmet), má šest dětí a tři manželky (jednu v Syrii); plánuje sem dostat svou poslední manželku, najít si další a mít ještě spoustu dětí. A všichni se z toho mohou zbláznit...

Jejich rozhořčení více méně chápu (i když bych řekl, že tu máme daleko palčivější problémy); není mi ale jasná jiná věc:

Když se s lidmi bavím o tom, že stát je zlo, protože od jedněch loupí a násilím jim bere jejich zdroje, zatímco z druhých dělá závislé na státu (a vytváří socialistické voliče), že je to úplně špatně a mělo by to celé fungovat na bázi dobrovolnosti, okamžitě se zhrozí, jsou šokováni a nadávají mi, že jsem bezcitný, protože co by si počali chudí (že stát nejvíce škodí právě těm chudým, to už je jiná pohádka).

Když se pak ale v praxi ten stát dělá přesně to, co údajně dělat má a co je prý jeho základní funkce, tak každý ječí, jaká je to hrůza. Přitom ale co? Ten chlápek je negramotný, na trhu práce těžko použitelný, má doma chudáky děti, které není schopen uživit; tak pro koho jiného už by měla být ta sociální podpora, když ne pro něj?

+2/−1
2.3.2018 18:09

K25a59r51e43l 91T82r42č53á49l13e34k 2638288880976

Co máte pořád s tím anarchokapitalismem?

+1/−1
2.3.2018 18:17

J94i28ř15í 83M91ě38l81n35i56c41k35ý 1793715710422

To video je tady s českými titulky: https://www.youtube.com/watch?v=4JE32EEynck&t=0s&index=3&list=FLG5_RV1lIz0sqNS3ClQrT2g

Reportáž podle mého názoru zcela jasně ukazuje, jak nebetyčně hloupí Němci jsou, když si tohle nechají líbit. Koukám ale, že na někoho má zcela opačné účinky...

+1/0
2.3.2018 18:18
Foto

F29r65a93n52t54i81š42e67k 42K43š16í35r 2309986245

Myslíte tím koho?

0/0
2.3.2018 18:24

J41i98ř16í 16M41ě24l98n56i63c76k43ý 1343945110662

Hádejte.... No nebudem to protahovat, je to pan Kšír.

0/0
2.3.2018 18:26
Foto

F12r70a81n16t82i67š69e75k 44K25š62í59r 2719506855

Nevím jak špatně jsem to podle vás pochopil, nebo jaké účinky to na mne, podle vás, mělo správně mít. Co se týče přistěhovalců tak jediná a nenásilná cesta je zrušení všech antidiskriminačních zákonů a sociálních dávek a zjednodušení přístupu ke zbraním. Ona demokracie je zajímavá věc, dokud jste součástí většiny, pokud z ní vypadnete je to smůla a je pravdou, že pokud dojde k větší demografické obměně, našim dětem se nemusí podařit zůstat v té většině. Proto nemám rád demokracii.

0/0
2.3.2018 18:37

J12i61ř35í 42M10ě36l73n64i39c28k29ý 1183395740212

Já to pochopil tak, že ač víte, že je to průšvih, skončíte to omlouváním toho nebohého Syřana. Který je sice analfabet, ale je natolik chytrý, že zcela nepokrytě ochc..á německý sociální systém. Váš závěr je, že kdo jiný by měl dostávat sociální podporu. No já myslím, že toto je exemplární případ člověka, kterému bych okamžitě odebral podporu a s celou rodinou vylifroval zpátky do Sýrie.

0/0
2.3.2018 18:54
Foto

F56r47a66n75t40i44š52e23k 26K55š71í33r 2719896785

Já sem ještě dám pokračování toho Urzy, aby to vyznělo tak jak to myslel.

Když říkám, že stát nemá okrádat lidi formou daní a zajišťovat sociální podpory, argumentujete hloupými, neschopnými, nevzdělanými, že o ty se má stát starat; a já říkám NE, protože tím "staráním" jim v konečném důsledku škodí. A když vidíme příklad někoho, kdo přesně archetypálně splňuje ty podmínky toho, kým je mi neustále argumentováno, kvůli komu tady ten stát prý potřebujeme, tak je to hrozně špatně.

Já tvrdím, že stát je zlo, protože jedněm ničí životy tím, že jim vyhrožuje násilím a obírá je o zdroje, zatímco druhým ničí životy tím, že z nich činí závislé na státu, nezodpovědné a vytváří ideální podmínky k tomu, aby tohle přenášeli na další generace. A i kdyby tady Ahmad měl vůli s tím něco dělat (jakože nemá, protože kdo by se na jeho místě snažil), tak stejně stát tak masivně zreguloval trh, že mu vzal vlastně šanci cokoliv dělat.

+4/0
2.3.2018 19:08

J63i37ř16í 77M73ě80l98n61i10c40k38ý 1153525860622

V podstatě Vám dávám za pravdu a omlouvám se, že jsem Vás špatně pochopil.

+1/0
2.3.2018 19:26

Z59b40y10š33e68k 24H92l94i19n50k59a 3481183860383

Já si myslím, že Ahmad tam přijel naprosto cíleně za dávkami a že pracovat ani v úmyslu neměl. Ale v případě, že by pracovat přece jen chtěl, máte naprostou pravdu v tom, že stát svými socialistickými regulacemi ničí pracovní příležitosti.

+1/0
2.3.2018 19:29
Foto

P12a11v74e59l 64D91v11o60ř10á39k 5579845654450

"Proč EU a OSN jen apeluje na Evropany?"

Je to prosté, až budou islámské země v EU, tak to na ně bude také platit.

Přece musíte vědět, že korán přikazuje bohatým muslimům, aby pomáhali těm chudým. Ale oni ti bohatí to nedělají. A víte proč? Protože jsou muslimy jen na oko.

0/−3
2.3.2018 17:51

J11i38ř10í 35M63ě94l40n32i48c30k63ý 1693425950372

Už vás delší dobu sleduju a nestačím se divit!

+2/0
2.3.2018 17:56

J24a42n 89B74í71l37ý 8364407917329

osn vám z toho nějak vypadla. islámské země zřejmě v osn nejsou

0/0
3.3.2018 11:51

P70e57t78r 10K92o21r39e37c59k17y 2223587223541

bez komentářeR^R^R^

+2/0
2.3.2018 17:40

K90a96r79e62l 53T94r94č59á14l32e85k 2968668200926

Kde a jaká organizace pomáhá uprchlíkům?

Já to v žádných novinách nenašel, a četl jsem i sport.

+6/−2
2.3.2018 17:22

J17i73ř97í 17M13ě91l47n61i32c54k19ý 1343425810882

Kdybych vás neznal z vašich blogů, řekl bych, že jste právě spadl z Měsíce.

+5/−4
2.3.2018 17:44

K25a65r29e44l 82T74r57č73á85l96e37k 2218528560246

Tak jo, tak jaká organizace pomáhá uprchlíkům, a ve kterých novinách se o tom pořád píše?

+4/−2
2.3.2018 17:48

J94i53ř28í 43M51ě42l23n51i19c61k53ý 1453565180442

To spadení z Měsíce byla reakce na na první dotaz. Na ten vám můžu napsat jedinou radu: Google. Noviny ovšem nečtu, tam vám neporadím.

+2/−4
2.3.2018 17:54

K70a61r76e25l 17T29r77č32á36l27e59k 2108228200746

Na Google kašlu. Pan Kavka píše, že v novinách pořád čteme o tom, jaké organizace pomáhají u nás uprchlíkům.

No, a mě zajímá, v jakých novinách a o jakých organizacích pomáhajícím uprchlíkům se tam pořád píše, abych si to v nich, stejně jako pan Kavka, taky přečetl.

+5/0
2.3.2018 18:00

J80i93ř14í 18M59ě65l15n97i40c55k11ý 1243195810392

Jo takhle. Vám jde o ty noviny. Já myslel, že zpochybňujete existenci těch organizací. Pan Kavka měl asi napsat "v médiích", byl byste možná spokojenější. I když - možná byste zase chtěl vyjmenovávat i ta média...

+3/−3
2.3.2018 18:08

K39a10r64e51l 35T74r43č36á48l93e27k 2318918260906

Vyjmenovat je můžete, já Vám to v tom nebráním

+3/0
2.3.2018 18:19
Foto

P42a11v40e43l 79D58v40o48ř58á77k 5649635454690

Aspoň jeden googlový odkaz byste snad dát mohl, abychom věděli, že neráčíte jen kecat.

Ale prosím Vás, nic z aeronetu, parlamentních listů a tak. ;-D

+3/−1
2.3.2018 18:06

J16i15ř67í 49M95ě86l59n44i69c83k10ý 1463675650242

Pane Dvořáku, ta organizace pro pomoc uprchlíkům má překvapivý název. Jmenuje se Organizace pro pomoc uprchlíkům. Pokud tohle neumíte vyhledat, tak vám není pomoci.

+4/−3
2.3.2018 18:21

K41a44r22e81l 49T23r10č82á75l12e80k 2988608160726

Tak jsem si to vyhledal. Funguje dvacet pět let, hm..

A víc toho není?

Těch organizací?

O kterých se pořád píše?

+6/−1
2.3.2018 18:27

J69i21ř97í 66M42ě87l58n80i95c38k41ý 1963405560432

Achjo, proč místo toho, abyste si důkazy našel sám, je raději zpochybňujete? Co třeba portál migraceonline.cz

+2/−3
2.3.2018 18:44

K43a90r73e34l 26T42r51č81á95l56e15k 2328918470256

Já nic nezpochybňuji.

Jasně, na internetu se píše o všem, to jo.

Ale pan Kavka se snaží vytvořit dojem, že se v "novinách" nepíše o ničem jiném než jen o organizacích, které pomáhají uprchlíkům.

Jářku, není to tak trochu manipulace?

Pokud ne, pak je samozřejmě vše v nejlepším pořádku, omlouvám se Vám, že Vás připravuji o Váš volný čas,když musíte reagovat na moje blbé příspěvky, místo toho, abyste hledal důkazy

+5/−2
2.3.2018 18:55

J87i97ř38í 96M23ě88l48n11i33c35k82ý 1623265520182

Tak znovu, měl jsem dojem, že zpochybňujete (spolu s panem Dvořákem) existenci těch organizací. Dal jsem vám důkaz, že existují. Dávám vám však za pravdu, že se o nich zas tak moc nepíše. Upřímně - vidět pana Rozumka, Pánka či Faltovou mi bohatě stačí jednou za dva měsíce.

0/−3
2.3.2018 19:08

J25i68ř36í 42S67t89r34ž36í89n39e28k 3385128196369

Vy jste ale dobrý šprýmař. :-)

0/0
2.3.2018 18:50

T64o65m43á79š 49T42a68t43í42č53e93k 5890502970428

Snaží se. Otevřel jsem si dva z jeho prvních blogů, ale vtipy lunetiků mě přestaly bavit někdy před 20 roky.

0/0
2.3.2018 23:32

T79o35m38á86š 40T46a95t59í78č35e62k 5710472660948

Vážený pane Náměsíčný,

desetimilionové dotace pro "neziskové" organizace za účelem integrace tzv. uprchlíků byly schváleny - světe div se - v roce 2015.

Má úcta.

0/0
2.3.2018 23:28

L59a45d90i96s70l26a28v 45J13í74l56e35k 9932879732981

Několikrát jsem četl apel na křesťany aby se ujímali muslimů, že Ježíš byl taky uprchlíkem v Egyptě. Několikrát jsem odpověděl, že souhlasím, že těm, kterým jde o život, je třeba pomoci, a dodal jsem, že Josef, Marie a Ježíš, jakmile Herodes zemřel, se vrátili do své země.

+11/0
2.3.2018 17:20

M83i37l56o59š 91M10a24c77h88á68t 5165646547868

R^

0/0
2.3.2018 18:53

Z70b30y76š46e92k 57H97l53i37n26k60a 3881353220833

Ještě by se slušelo poznamenat, že nikde není žádná zmínka o tom, že by Josef chtěl v Egyptě zavést judaismus. Vzhledem k okolnostem se lze důvodně domnívat, že ho něco takového ani nenapadlo a nechal Egypt Egyptem.

+3/0
2.3.2018 19:33

J20a12n 70Z14i35e77g43l89e16r 1121596311228

Zasloužená karma za jasný a poctivý názor. :-)R^

+8/−1
2.3.2018 16:57
Foto

F17r11a19n63t90i25š14e35k 58K56š93í25r 2119406985

Vaše práva jak naložit se svým životem a majetkem vznikají hlasováním v parlamentu. V současné době skoro každý zákon vám ukrajuje vaši svobodu a nutí vás přispívat lidem, které nechcete mít za své sousedy. To je demokratický stát.

0/0
2.3.2018 16:52

R40i98c13h74a12r93d 78S66i45e59m29k18o 9360406694449

Ještě si dovolím poznámku, zkuste se zamyslet nad slovy Ježíše, bližší je košile, než kabát a souvislostmi.

+4/0
2.3.2018 16:17

M43i36l84o46š 35M16a96c96h19á18t 5575616547758

To přísloví sedí, ale v Bibli jsem ho nečetl ;)

0/0
2.3.2018 18:54

R87i33c47h44a58r17d 97S83i29e28m38k44o 9730136704169

Ef. 5,29 Nikdo přece nemá v nenávisti své tělo, ale živí je a stará se o ně. Tak i Kristus pečuje o církev;30 vždyť jsme údy jeho těla.31 `Proto opustí muž otce i matku a připojí se k své manželce, a budou ti dva jedno tělo ́.

Kdo je mé tělo? Má krev? Má rodina, mí nejbližší? Sousedi? Nebo cizinci?

Kdo je mi bližší? Košile nebo kabát?

Už slovo "bližní" samo o sobě říká, že můj bližní je ten, kdo je mi nejblíž!

Biblicky vzato je mi nejbližší kdo? Bůh, který je v mém srdci. Kdo potom? Cizinec nebo má rodina? Vy byste dal přednost cizinci, před svou rodinou? Pak byste byl pokrytec!

Příbuzný podle krve je můj nejbližší! Pak rodina, pak sousedi, pak sousedi v obci, pak... atd.

Toto vám musím vysvětlovat? 8-o:-/;-(

+2/0
2.3.2018 19:48

R76i94c87h22a60r88d 25S93i72e34m11k15o 9640936454269

Docela dobré. Lepšíte se.

+2/−1
2.3.2018 16:11
Foto

R21a68d70e95k 70P91o80l62i45c58k17ý 6661183901414

A když jsou dle Vás všichni muslimové stejní tak jsou dle Vás stejní i všichni křesťané, budhisté,...?

Pomiňme třeba jako Armáda božího odporu, nebo třeba jako ti kněží co zneužívali děti, nebo stejní křesťané jako italské mafianské rodiny,...pomiňme i Šoko Aaharu jako předstvitele jedné formy Budhismu.

Jste vy názorově stejný jako papež František když on je hlavou katolické církve a vy se označujet za katolíka?;-D

+1/−22
2.3.2018 16:07

M93i36r12o40s61l72a42v 25L98e18s53o70v34s15k92ý 2290341827214

Muslim se podle koránu má chovat podle vzoru Mohameda, křesťané se mají chovat podle Ježíše, budhisté podle Budhy. Už si konečně přečtěte ten korán a pak teprve obhajujte "chudinky" muslimy.

+13/−2
2.3.2018 16:20

M32a15r41t74i45n 84K24a35v76k11a 4816581842812

Polický kdysi napsal. Nečetl jsem Korán, ale vím, že nemáte pravdu

+5/−1
2.3.2018 16:31







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz