Muslimovi chyběla půlka nohy a došel do lékárny. Kam se hrabe Meresjev
Ne, že by tento příběh patřil do říše pohádek, ale byl nám za komunistického režimu tak vnucován, že se stal předmětem vtipů a ironie. V době války to byla pochopitelná propaganda, po válce už se z toho stala jen trapná fraška, protože člověka v realném socialismu spíše zajímalo, kde sežene vepřová játra, než obětavost nějakého Rusa během války. Navíc komunisté nám taktně zamlčeli, že podobní lidé byli na druhé, pro nás již nepřátelské straně, jako například Douglas Bader. Takže zatímco na Západě měli počítače, tak my na Východě jsme měli pořád válku a Meresjeva.
Předevčírem vyšel článek na portále iDnes, kde mladá, již v Německu usazená, Syřanka vypráví svůj příběh a jak její manžel pere prádlo a ona pracuje. Podle Kláry Šuhajové, která je pod článkem podepsána, tak boří mýty o islámu. Mýty o islámu (sic), tedy nezbořila, ale zato se postarala o novou kapitolu mytologie. Upozorňuji své čtenáře, že mi nejde o zpochybnění dobrého úmyslu jak autorky článku, tak Halimy Taha, která popisuje svůj příběh. Naopak, pokud by tento článek měl zbořit „mýty“ o islámu tak by to bylo, co bych uvítal se sklenkou koňaku, který nepiji, v ruce. Ovšem to by ten článek musel zbořit ty „mýty“ u islámských učenců a pak teprve by mohl bořit „mýty“ u těch, kterým je adresován.
Ale jak jsem již napsal, místo boření mýtů, zde máme jejich výstavbu. Vím, že mnozí zajásají při větě „Ale jednou k nám do lékarny, kde jsme pracovala jako asistentka, přišel zraněný mladík, který patřil k povstalcům.Měl utrženou půlku nohy“, přičemž následuje popis jak mu pomohli, protože ve vládní nemocnici by ho hned udali. Obavám se však, že s půlkou utržené nohy se nedá nejen chodit, natož někam dojít. A ve vládní části, kde Halima,dle svých slov žila, i připlazit, zvláště, když dotyčný měl patřit k povstalcům. Ale zázraky se dějí. Mohl mít třeba provizorní berle, zaškrcenou nohu a vojáci vládního vojska trpěli slepotou. Člověk by tomu možná i uvěřil, kdyby to nepokračovalo, že po poskytnutí pomoci zraněnému, když ho dostala policie, dostala echo, že musí do tří dnů zmizet a to za každou cenu. Považte. Za Protektorátu v takových případech se lidé pakovali okamžitě, protože gestapo také jednalo okamžitě. Ale Halima na to měla tři dny, aby se mohla v klidu sbalit.
Nádherný je také její popis cesty. Utíkali do Turecka a to po moři, kam se dostali po pěti dnech plavby. Nepíše, zda mezitím navštívila i turistické destinace ve Středozemním moři, ale doba strávená na moři tomu nasvědčuje. Zvláště, když měla, se svou rodinou, plout ze Sýrie do Turecka. Po souši pak jezdila na turecko-syrskou hranici a nostalgicky vzpomínala, aby v Turecku pak sedla na člun, přestože v Turecku chtěli zůstat a po ztroskotání skončila na Kypru a přijala je Brazílie. Ale nic moc budoucnost. Takže se se svou rodinou zase vrátila do Turecka, kde, jak je psáno, zase zaplatili pašerákům a dostali se do Itálie a pak konečně do Německa, kde se cítili najednou jako v ráji , v jiném světě, bez války a nebezpečí.
Hezký příběh. Také mi ukápla slza.
Utekla se Sýrie, protože pomohla člověku bez půlky nohy. Plavila se pět dní do Turecka, pak zaplatila pašerákům a ztroskotala na Kypru. Jako by popisovala cestu apoštola Pavla. Pak je vzala Brazílie, ale nic moc. Takže zpátky do Turecka, zase platit pašerákům, konečně Itálie a nakonec bezpečné Německo. A její manžel pere prádlo, když je v práci, protože on má práci jen v létě, když roste tráva.
Turecko není bezpečné? Kypr není bezpečný? Brazílie není bezpečná? Itálie není bezpečná? Jen Německo je bezpečné. Navíc, ač se to nepíše, tak z článku jde vydedukovat, že platila za cestu ze Sýrie do Turecka, z Turecka na Kypr, byť tam ztroskotali. Pak z Brazílie do Turecka, protože je předpoklad, že když jí a její rodinu Brazílie přijala, tak Brazílie zaplatila cestu z Kypru do Brazílie, ale zpět asi těžko, a pak chudinka platila zase z Turecka do Itálie. A to v situaci, kdy po odchodu ze Sýrie nepracovala.
Tohle není článek, to je prachsprostá propaganda horší než ten plazící se Meresjev. Ten se opravdu musel dostat do bezpečí a opravdu pak létal. A do důsledku. Jestliže vyvracení mýtu o islámu je to, že muslim pere prádlo, zatímco žena je v práci, tak by se pak mohl napsat článek o mém dědečkovi. Ten nepral prádlo, protože byl v práci. Nevařil, protože to neuměl. Ale utíral nádobí.
Martin Kavka
Přirovnávat „sirotky“ ze Sýrie k Wintonovým židovským dětem je chucpe
V rozjitřené debatě o syrských sirotcích se začínají nějak ztrácet ty „děti“. Namísto racionální debaty se vytahují příklady z historie. Jenomže ty příklady z nedávných dějin Evropy spíše svědčí proti příznivcům přijetí.
Martin Kavka
Levice se bojí úspěchu Švédských demokratů. Prý populisté a xenofobové
Ve Švédsku dnes probíhají volby, které sice nic moc nezmění ve složení vládnoucích stran, ale přesto jsou sledované, protože vzor všech socialistů a sociálních inženýrů dostává trhliny.
Martin Kavka
„Levicový humanismus“ je mnohem horší než „pravicový extremismus"
V souvislosti s demonstracemi v Sasské Kamenici se objevily zprávy, že se jedná o pravicové extremisty, neonacisty. Levicoví politici, nechtějí ani na okamžik připustit, že se nejedná o akce extrémistů, ale jde o projev zoufalství
Martin Kavka
Nikdo nechce topit „uprchlíky“ aneb demagogie podle blogera Hornera
Imigrace z Afriky a Blízkého východu do Evropy nenechává nikoho chladným. Názory mohou být různé, záleží na úhlu pohledu, politickém přesvědčení a vstupních informací.
Martin Kavka
Španělé asi neznají pohádku o Smolíčkovi. Proto tam budou mít „celou Afriku“
Když před několika týdny italský ministr odmítl přijmout loď se 630 „uprchlíky“, stejně jako Malta, bylo to Španělsko, které udělalo „gesto“ a loď přijalo.
Martin Kavka
Komentátor Fendrych se mýlí; Ne – přijmutí imigrantů není o nelidskosti, ale o principu
Mohla by to být zábava číst články levicových komentátorů jako je pan Fendrych anebo Moláček, kdyby dotyční pánové nemysleli svoje názory vážně a jako normativní a kdo nesdílí jimi vytyčenou normu, tak je agent Kremlu
Martin Kavka
Islám, pohoda, LGTB pohoda, změň si pohlaví a bude z tebe pravý Evropan (úvaha)
Zkuste si představit život jako počítačovou hru. Postavu si vytvoříte dle svého přesvědčení, herních schopností anebo dle peněženky. Hrajete, jak chcete, buď hrát umíte anebo si zaplatíte něco, co Vám pomůže být lepší než ti lepší
Martin Kavka
Komentátor Fendrych Duku nepřímo obvinil z neonacismu, není ale Fendrych sám „fašista“
Když hlava české Katolické církve, Dominik kardinál Duka, podal žalobu na Centrum experimentálního divadla, které uvedlo hru „Naše násilí, vaše násilí“, bylo zřejmé, že pro mnoho to bude jako červený hadr pro býka. (1)
Martin Kavka
Homosexuální manželství z dvou mužů anebo žen manžele neudělá
A to i když to bude dané zákonem a zákon by trestal zpochybnění takového svazku. Pořád to bude jen soužití dvou mužů, případně dvou žen.
Martin Kavka
Je jen otázkou času, kdy Turci obsadí Jeruzalém a budou stát před Vídní
Na rozdíl od některých jsem si nikdy nemyslel, že turecký prezident Erdogan a jeho umírněná islamistická strana jsou vzorovým modelem islámské sekulární demokracie. Jako nejde spojit olej s vodou, tak islám s demokracii.
Martin Kavka
Trump bojuje proti rasismu a aktivistům se to zase nelíbí
Levicovým aktivistům se prostě nezavděčíš. Bojují proti všemu. Proti rasismu, nacismu, fašismu, manželství apod. Ovšem, když někdo bojuje proti rasismu z pravicového spektra, tak je to podle aktivistů rasismus.
Martin Kavka
Uprchlíci se ztrácí v poušti, naštěstí mají mobily a mohou to natočit, nebo ne?
Jsem rád, že nás média opět zásobují zprávami nad krutým osudem „uprchlíků“ a „nelidským“ jednáním zemí jako je Itálie, či Alžír, který nechává putovat „uprchlíky“ domů přes Saharu, kde mnozí mizí anebo o strašné bavorské CSU.
Martin Kavka
Opravdu se jedná o nárůst extremismu v Evropě? Ale no tak!
Posledních několik let můžeme číst o radikalizaci části obyvatel v Evropě a vzestupu populistických, neřkuli extrémistických stran. Například německé AfD, Švédských demokratů či Pravých Finů v zahraničí. Takže malé zamyšlení
Martin Kavka
USA ukázaly na pokrytectví Rady OSN pro lidská práva, jenže pokrytecká je celá OSN
Že spolupráce mezi národy, myšlenka to amerického prezidenta Wilsona, je nejen problematická, ale mnohdy nemožná ukázala již první světová organizace Společnost národů, založená roku 1919, jako reakce na První světovou válku.
Martin Kavka
Multikulturalismus se vyprázdnil, islám už není náboženství míru, co včil? Diverzita?
Musím se obdivovat novodobým sociálním a kulturním inženýrům. Jakmile je nějaká jejich idea zprofanovaná, přijdou s novou definicí a novým názvem. Něco, jako když se Evropská ústava změnila na Lisabonskou smlouvu.
Martin Kavka
Váš imigrant není můj imigrant, nechtějte abych platil vaši radost pomáhat
V souvislosti s i italským ne připlouvajícím lodím „charitativních“ organizací, se objevil starý nešvar. Musíme být solidární. Musíme pomáhat, musíme, prostě musíme.
Martin Kavka
Občanský aktivismus zaštiťující se liberalismem je nebezpečím pro demokracii
Kdo by to řekl, že liberalismus se může stát nebezpečím pro demokracii, a přitom je dnes liberalismus větším nebezpečím než v médiích uváděný „populismus“. Je to paradox, ale svoboda pro všechny prostě nefunguje.
Martin Kavka
Diktatura sexuálních menšin. Myslete jako LGTB, jinak přijdete o práci
Nedávný případ amerického pekaře poodkryl pokličku uvažování sexuálních menšin. Kdo si nemyslí, že homosexualita je normální, má problémy a je terčem útoků. Velmi zajímavě se k tomu pro server Echo24 vyjádřil Rod Dreher.
Martin Kavka
Rakousko chce zakázat politický islám, Francie naopak pustí na svobodu 450 islamistů
Západní země ukazují čím dál tím větší bezbrannost s děním u svých muslimských menšin. Což se ukazuje na různých „experimentech“ a to od skoro naprosté tolerance, jako ve Švédsku, či naopak o snahu z islámu odstranit politiku.
Martin Kavka
Pro pana Polického – Muslimský cukrář se svatebním dortem pro gaye
Původně jsem chtěl reagovat v diskusi pod svým článkem, ale nakonec jsem se rozhodl, že tohle není jen na pár slov, či několik vět.
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |