Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

České a slovenské katolické špičky, proti nekontrolovatelné islámské imigraci

22. 02. 2017 17:36:27
Občas bych si přál mít kouzelné kukátko. Zvláště tento týden a pozorovat reakce našeho katolického „lidumila, humanistu, génia vět bez obsahu, věrozvěsta nové doby, skromnost všech skromností, intelektuální pokoru“ P.Tomáše.Halíka

Jak Dominik kardinál Duka, tak předseda Slovenské biskupské konference arcibiskup Mons. Stanislav Zvolenský, se vyslovili proti nekontrolovatelné imigraci z islámských zemí. Ač rozdílnými slovy, tak vyslovili stejnou myšlenku a obavy o budoucnost Evropy, vycházející oba ze staletých zkušeností křesťanů a křesťanských zemí se střetem s islámskými zeměmi. Oba dva na to mají nejen právo, ale jako duchovní a teologové vědí, že je možné změnit liturgickou praxi, je možné reagovat na společenský vývoj a události, ale není možné změnit podstatu víry, její kořeny.

Dovolte mi udělat malou odbočku. Již kdysi jsem psal v jednom ze svých článků, že islamizace zemí jako je dnešní Irán, nebo Egypt neprobíhala najednou. Byl to proces trvající několik desetiletí. Po vojenském dobytí měli křesťané v případě Egypta, stejně jako zoroastristé v případě Iránu. Po počátečních krvavých čistkách a upevnění vojenské nadvlády, mohli křesťané, zoroastristé vykonávat vládní funkce, byť ne vrcholné, vykonávat funkce v úřední správě a všeobecně to bylo období, kdy křesťané a jiné, islámem uznané, náboženské skupiny, žily v relativním míru a pokoji. Muslimové je potřebovali. Potřebovali jejich znalosti, jejich praxi. Proto není divné, že po dobytí Jeruzaléma, když Fatimovský chalífát vyslal vojsko na znovudobytí, tak v čele islámské armády byl vezír, který byl křesťanem. Přesto křesťané z islámských zemí pomalu mizeli. Ne, nebyli vyvražděni. Konvertovali k islámu a důvodem byly daně, které na ně byly uloženy. Kdo nemohl zaplatit, měl jen dvě možnosti, konvertovat anebo zemřít. Když zaplatil, tak byl tolerován. Nakonec zůstali jen ti bohatí, kteří ovšem dále chudli. Proto se není čemu divit, že křesťané, kteří zůstali v islámských zemích, jsou většinou i dobře situovaní. Také je nutné dodat, že racionálně uvažujícím islámským panovníkům se konverze křesťanů k islámu nelíbila. Ne proto, že by křesťany milovali, ale přicházeli tak o zdroj příjmů.

Tohle jsou historická fakta, která jsou oběma církevním hodnostářům známa. Stejně jako je jim známo, že když muslimové dosáhli určitého počtu od pěti do deseti procent, tak si nejen vynucovali svůj styl života, ale chtěli, aby i ostatní se tomuto stylu přizpůsobili. Tedy jejich životnímu stylu. To se dělo ve všech krajinách, které muslimové dobyli. I v tom Španělsku, kde ovšem muslimové museli brát ohled na to, že sousedí s křesťanskými zeměmi, takže si nemohli dovolit, jak se říká, tlačit na pilu, protože věděli, že jim zdroj příjmu uteče přes hranice do křesťanských zemí anebo v případě války bude sloužit jako pátá kolona. Proto, i když Španělsko bylo pod islámskou nadvládou, tak se islám nestal dominantním náboženstvím a proto tam i míra tolerance vůči křesťanům byla větší než kdekoliv jinde v islámských zemích.

Dominik kardinál Duka vyslovil obavu z nezvratných demografických změn. Podobně se vyslovil i slovenský arcibiskup, který doslova řekl:

„Stáročná historická skúsenosť hovorí, že všade tam, kde sa kresťanské komunity dostali pod nadvládu moslimov alebo boli časom prečíslení, väčšinou tieto komunity buď postupne zanikli alebo zanikajú. Ak k tomu prirátame vysokú pôrodnosť v moslimských krajinách; stretnutie s islamom, hoci aj v modernej dobe, vyvoláva oprávnené obavy. Stojíme na prahu novej dejinnej situácie, o ktorej sa v tejto chvíli nedá predpovedať, ako dopadne. Západný postkresťanský svet sa podobá na pacienta, ktorý si privodil vážne zdravotné ťažkosti svojim životným štýlom. Pacient sa však svojho životného štýlu nechce vzdať, radšej sa rozhodne podstupovať liečbu symptómov, neskôr by sme mohli povedať tak obrazne – prijme paliatívnu liečbu, aby ho blížiaci sa koniec príliš nebolel.“

Nikdo na světě nemůže tyto dva významné duchovní nazvat radikály, xenofoby, či dokonce islamofoby a přesto vyjadřují stejné obavy, jako ti, kteří tak nazývání jsou. Ano, budou za svá slova odsouzeni, budou nazváni zastydlými katolíky v barokní době, ale nikdo nemůže popřít, že jejich slova mají racionální základ založený na zkušenostech. Na islám je totiž potřeba se dívat prizmatem historie, teologie a islámské nauky. Ne pohledem dnešního "změkčilého" humanisty, který má dilema, když liška sežere zajíce.

A paradoxem je, že o jejich slovech nebude nikdo diskutovat, protože ti co tak „milují“ jinakost, nediskutují. Stačí jim nálepky. I když i ty jim dochází. Jeden čas se mi líbilo, když někdo řekl, že jeho odpůrce má fašistické myšlení. Aniž mu došlo, že podobně „argumentovali“ právě ti fašisté, ale i nacisté a komunisté,byť ze svého ideologického pohledu.Tedy ti, kteří nepřipustili jinou než svojí pravdu a za tu pravdu byli ochotni i vraždit. A stejně jako jim, i těm dnešním „lidumilům“ a „humanistům“ je na obtíž demokracie.

Dějiny jsou sice cestou z bodu A do bodu B, ale občas je třeba, aby se kolo dějin několikrát otočilo.

Autor: Martin Kavka | středa 22.2.2017 17:36 | karma článku: 40.18 | přečteno: 1430x

Další články blogera

Martin Kavka

A kdy se Halík a Putna omluví kardinálovi Dukovi?

Tak jsme měli zase malou aféru, kdy „strážci“ demokracie v čele s Halíkem a Putnou zahřímali na její obranu sesláním hromů a blesků na adresu Arcibiskupa pražského, Primase českého a kardinála Dominika Duku.

18.11.2017 v 16:29 | Karma článku: 44.07 | Přečteno: 3803 | Diskuse

Martin Kavka

Kouříš? Piješ? Souložíš? Pak jsi vyvrhel!

Dozorci nad lidským zdravím se zcela určitě radují. Prošel zákon, který zakázal kouření v restauracích a veřejných prostorech. Omezil prodej alkoholu na akcích, kde se vyskytují děti. Zatím neřeší radovánky vedoucí k početí dětí

13.11.2017 v 15:18 | Karma článku: 39.22 | Přečteno: 1595 | Diskuse

Martin Kavka

Lidská práva, pohlavní různorodost a zrůdnost multikulturalismu

Je v podstatě lhostejné na jakém základě vznikla idea lidských práv. Ve smyslu dějinného vývoje k tomu došlo a lidská práva byla postavena jako univerzální, univerzální proto, aby nedocházelo k diskriminaci nějaké skupiny obyvatel

9.11.2017 v 15:10 | Karma článku: 28.85 | Přečteno: 623 | Diskuse

Martin Kavka

Nepocházím z opice, jakože je živý Bůh nade mnou

Přál bych si, aby tato věta neznamenala opovržení od těch, co jsou „vědecky“ na výši, co sází na „vědecké“ poznání, ale aby byla počátkem diskuse.

3.11.2017 v 15:28 | Karma článku: 33.51 | Přečteno: 945 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Josef Hradecký

Velké panoptikum.

Nejsem ani politolog,politik pouze snad normální volič. Proto žádám poslance. Makejte a nechte těch zbytečných keců..

23.11.2017 v 17:18 | Karma článku: 21.78 | Přečteno: 351 | Diskuse

Karel Trčálek

Vrtění psem a srebrenické horory

Být člověk je nejkrutějším božím trestem, ano, být člověkem je za trest. Kdoví, čím vším jsme se provinili ve svých minulých životech a existencích, že byli jsme takto potrestáni

22.11.2017 v 14:35 | Karma článku: 12.53 | Přečteno: 755 | Diskuse

Ladislav Větvička

Srebrenicke horory a vrtěni psem...

Medyjalni scena je jasna. Vlevo hodny Bosňak, vpravo zly Srb. Hodny Bosňak se pětrazy denně modli a střila do vzduchu. Zly Srb se na Bosňaka tři roky krvežiznivě diva, a pak mu během třech dnu zebere flintu, zmuchla kobereček,

22.11.2017 v 11:11 | Karma článku: 46.61 | Přečteno: 6526 | Diskuse

Ladislav Větvička

Kosovo neni žadne Srbsko

Když se jakysik kmen chce usadit a udržet na jakemsik uzemi, musi splňovat tři předpoklady: 1. přiměřeně suložit, 2. přiměřeně terorizovat a 3. mět přiznivu geopolitycku situaci.

21.11.2017 v 11:11 | Karma článku: 44.33 | Přečteno: 4753 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Tak nám prý zase rusáci zatopili !

Na Netu se nyní objevili odborníci,kteří vědí vše.V Rusku prý zase vybuchlo jaderné zařízení a my zase nic nevíme.

21.11.2017 v 9:29 | Karma článku: 22.78 | Přečteno: 747 | Diskuse
Počet článků 290 Celková karma 38.93 Průměrná čtenost 2562

                                                                                                                         



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.