Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18i35r25o85s96l55a98v 79C45e52s85t56r 7822880280963

R^Mnoho z těch liberálů diskutujících pod vaším článkem je výsměchem logiky demokracie.

0/0
28.2.2017 20:54

M10a76r89t84i58n 84Ž23e66l83i30n36s71k81ý 9938119599312

Rozdelovat politiku na pravici a levici je podle me blbost... jak clovek ji slane i sladke tak i spolecnost potrebuje smes obou. Bud je pol. strana pro obcany prospesna, nebo ne, a prospesna muze byt tim, ze ve vhodnou chvili pouzije bud pravicove, nebo levicove kroky podle potreby.

0/−1
27.2.2017 20:14

M24i78r39o71s89l11a97v 84K69u20l66h40a27v71ý 5139162461

R^R^ Vím, je řeč o demokracii, ale v dnešním světě je často hybatelem "taky demokracie" kapitál, množství investovaných peněz. K čemu jsou vzletné zásady, když k jejich pokřivení stačí příslušná "investice".

A malér nastává, když se více lidí rozhodne vystoupit z letargického stínu a projevit svou vůli; pak ani Sorosovy dolárky nestačí. Následné svinstvo už s demokracií nemá nic společného - lidé z jeho neziskovek ničící při protestech majetek ve snaze vyvolat chaos.

Stejně tak u nás: vložený kapitál bude mnohem menší, za to metody jsou sofistikovanější; konkrétně nedemokratické neuznání vítěze knížecím regimentem a na to konto pokrytecké poukazování na Zemana, jak společnost rozděluje. Když se oddělí knížecí nohsledi v čele s hlásnou troubou Kalouskem a uražené "elity", je po rozdělování; a to i přesto, že stejně jako já, budou lidé s kritickými připomínkami k některým krokům prezidenta.

Na evropské úrovni jsou opět finance ve hře. Plná huba demokracie, humanismu, Listiny a na konci byznys za počet migrantů. Jak by vypadalo vítání, když by nikdo neměl zisk a navíc by své vítání musel podpořit ze svého; ne ze státního, ale opravdu ze svého.

Francouzská revoluce požírala své děti, současná demokracie je požírána penězi. Musí přijít hodně silná myšlenka nebo osobnost s touto vizí na dlani, aby prachy utřely nos.

+3/−1
27.2.2017 8:24

A56n75t53o16n32í59n 49R12e29č23e35k 9725172636570

Co se dnes týče Polska, tak proti nynější konzervativní vládě strany PiS jsou silně vyhraněni liberálové a levice. Tedy ti, kteří nenamítali během svého vládnutí nic proti multikulturnímu vlivu u nich. Navíc mysleli hlavně na svůj prospěch. Proto také značně ve volbách propadli a vláda pí. Beaty Szydlo a prezident Duda jsou skutečně dost u občanů oblíbeni. No a současné vedení EU je v rukou levice a liberálů, tak je jasné, že dnešní politika Varšavy a i Budapešti je jim protivná. Oni totiž ví, že i tam dojde k reformě a to se jim nelíbí.

+1/0
26.2.2017 22:50
Foto

M83i95r60o73s48l66a37v 86M88a86c72e25k 5121985530132

reprezentanti tzv. liberální demokracie jsou podporování propagandou a proto nejsou zvyklí na odpor. Za téměř 30 let vymývání mozlů ztratili schopnost demokraticky diskutovat a reagovat, proto jsou prchliví a mají totalitní chování.

+2/0
26.2.2017 21:58
Foto

R63a68d75e56k 54P83o77l18i55c79k32ý 6861803831594

Jako obvykle se dopouštíte manipulací s faktyRv

Dle vás:

Naposledy mě pobavil bývalý britský premiér Tony Blair, když chtěl revidovat výsledky referenda, protože proti přeci také hlasovali lidé.

Zdroj: http://martinkavka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=589441

A realita:

„Lidé hlasovali, aniž znali skutečné podmínky brexitu. Ty podmínky teď byly upřesněny a lidé mají právo změnit názor. Naším úkolem je přesvědčit je, aby to udělali,“ řekl Blair na adresu odpůrců odchodu země z unie. Odsoudil také to, že britská vláda se rozhodla k „brexitu za každou cenu“ bez ohledu na dopady, jaké to pro Británii bude mít.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/blair-vyzva-bojkot-brexit-096-/zahranicni.aspx?c=A170217_110541_zahranicni_ert

+1/−11
26.2.2017 21:00
Foto

J96a13r13o81s42l75a52v 41P97t89á47č66e27k 4452859341984

Pane "jako obvykle" Polický, nemůžete podle své natvrdlosti posuzovat nás ostatní, kteří jsme textu pana Kavky dobře porozuměli. A nevnucujte nám prosím svou natvrdlou interpretaci textu. Už máte vycíděné dlaždičky brouzdaliště? Sezóna se blíží. To je práce hodna Vaší intelektuální úrovně a ne tady smolit bludy.

+6/−1
27.2.2017 9:00

M30i69r31o18s47l86a11v 39C21e82s65t92r 7862150100173

Už si přiznejte, že jste nejnebezpečnějším lhářem. i soudruzi se červenají.Rv

0/−1
28.2.2017 20:41

A12n23t27o98n94i70n 69K87a25d44l58c63e46k 9202899201936

Protoze funkcni konzervativni demokracie dokaze prakticky vyvratit bludy socialistu. Stejne tak od principu neni socialismus udrzitelny pod tihou vlastnich emotivnich narizeni.

+2/0
26.2.2017 18:03

D97a86n59i24e37l 88K64r26o80n13e63r 7684744146127

...tak a to by v tom byl cert, aby to pana Hornera (toho borce, co kritizuje neschopnost druhych vest dialog, pricemz sam u svych utocnych blogu radeji zakaze diskuzi, protoze co kdyby nahodou chteli odpurci vest dialog, ze...) nevyprovokovalo k napsani dalsiho ze svych antikavkovskych clanku...:-)

+10/0
26.2.2017 17:20
Foto

K41a66r19e42l 71C16a10c35h 8979604295324

Nejsem filosof, abych v textu hledal nepřesnosti, či detaily. S celkovým duchem článku souhlasím. Obzvláště poté, co rádobyelitáři nespokojení s výsledky jedněch voleb, nejsou schopni bez neustálých výzev k nespokojenosti vyčkat do voleb dalších.

+11/0
26.2.2017 17:20

R52o51b74e74r71t 74H81o92r17á22č56e87k 5852386436785

Jste tedy názoru, že by měl volič projevovat své politické postoje a názory pouze u voleb?

+1/−3
26.2.2017 17:22

M89a66r34t56i68n 53K61a14v53k79a 4766311912852

Nebudu mluvit za pana Cacha , ale za sebe. Socialističtí voliči svoje názory projevují vždy, mimo voleb a dokonce i proti výsledkům voleb a prosazují so revizi rozhodnutí politiků zvolených většinou. Nebylo tomu jinak u fašistů, národních socialistů, internacionálních socialistů a není tomu jinak ani u těch dnešních

+18/−2
26.2.2017 17:26

R34o26b75e68r42t 72H38o37r88á95č98e32k 5192346536625

Otázka ale zněla jinak. V poslední době se někteří lidé nedokáží smířit s kritikou jejich milovaného politika. Pokud je problém kritizovat voleného politika, protože má mandát, tak by to mělo platit univerzálně. Oni většinou zastánci Miloše nebo Trumpa se mohou pominout z jejich kritiky, ale nevadí jim kritizovat stejně tak voleného Sobotku nebo Merkelovou...

+2/−3
26.2.2017 17:29

J54a85r76o65s55l17a93v 94L74i83m97a 1235697281

Jeden maly rozdil, pane Horacku. Pan Milos Zeman a pan Trump byli zvoleni VOLICI primo pro jeji osobni vizi. Pan Sobotka (Babis a dalsi 'lidri' stran) jen reprezentuji 'ideologii' strany kterou vedou. V tom vidim osobne velky rozdil. Take kritita je u tech dvou panu je osobni, kdezto u ideologie je to daleko obtiznejsi. To proto, ze kritika se mine ucinkem, je-li smerovana na osobu (ukazka trech CSSD lidru v jednom volebnim obdobi)!!!!

+6/−1
26.2.2017 20:06

R94o15b70e24r35t 31H71o19r68á11č15e61k 5382446596685

Mám dojem, že ne zcela dobře chápete pojem "liberální demokracie". Jiným pojmem je nazývána "ústavní demokracie", neboli lidově "právní stát". Tento pojem by měl odlišit systém od jakési hlasovací diktatury většiny, před kterou varoval Montesquieu. Nejde o liberalismus jako takový, ale o zaručení práv a svobod, i přes případný odpor většiny. Liberální demokracie je tak opozičním konceptem Rousseauově pojetí demokracie, která podřizuje absolutně vše rozhodování většiny. Myslím, že bychom se mohli shodnout na tom, že je správné, aby třeba majetková práva nebo práva na vyjádření názoru nebyla dotčena momentálním náladám většiny...

+3/−3
26.2.2017 17:01

M31a51r78t10i27n 32K44a24v29k78a 4186811732662

Roberte, význam "liberální" demokracie, chápu velice dobře. Jenomže nejde o slovíčka, ale o význam slov, který se mění dle potřeby. Ústavní demokracie, je to o čem mluvím, protože ústavu si může většina upravit podle sebe, když má zákonnou většinu. Lidově právní stát jsme zde už měli. První oběti byla Horáková a Píka.

Mluvme o demokracii na základě jedněch zákonů bez výjimek pro ostatní. Menšina není totiž nemoc, abychom k ní museli přistupovat jako k nemocnému.

+10/0
26.2.2017 17:09

R88o39b24e28r77t 14H27o47r19á27č40e82k 5762176646505

Tak to není, nemůžete někomu ústavním zákonem odebrat právo na život nebo na majetek, to není možné. Takové zákony jsou automaticky v rozporu s ústavou a jejím základním principem. Nástup komunistů byl právě pád liberální demokracie a nástup totality instalované nejprve většinou... Jinou a složitější otázkou, zda jsou práva menšin v našem pojetí vnímána adekvátně. To ale není chyba liberální demokracie ale její deformace.

+3/−3
26.2.2017 17:17

M55a65r59t25i24n 76K70a90v28k76a 4816351102162

Pokud je něco ústavním zákonem, tak těžko pak při prosazování mohu jednat v rozporu s ústavou. A nástup komunistů nebyl pád liberální demokracie, pokud pro vás není liberální demokracie odsouhlasení levicových stran, že pravicové strany jsou zakázané

+5/0
26.2.2017 17:21

R52o62b37e94r43t 26H31o23r26á80č63e14k 5132686816855

To se dost mýlíte, základní práva daná Ústavou (Listinou) jsou nezadatelná, nezcizitelná, nepromlčitelná a nezrušitelná. Pokud by snad třeba vznikl nějaký zákon, který třeba dovoluje zabíjet křesťany, a byl by prakticky platný, pak už bychom nebyli v ústavní čili liberální demokracii, ale přinejmenším v tzv. neliberální demokracii, což je třeba ruský nebo turecký model.

+1/−3
26.2.2017 17:26

M49a67r16t64i37n 62K26a24v51k73a 4626531362592

Mýlíte se vy. Práva daná ústavou jsou dle ústavy, kterou schvaluje parlament. Nebo snad máte pocit, že ústava se zde vyskytla?

Pokud by byl schválen zákon na zabíjení toho či onoho a mělo by to oporu v ústavě, tak je to ústavní zákon, který byl schválen určitou většinou

+4/0
26.2.2017 17:32

R37o44b22e19r21t 86H29o49r22á30č33e33k 5512426436595

Současná ústava nelze z principu změnit hlasovacím mechanismem. Pouze revolucí - tedy změnou systému.

0/−5
26.2.2017 17:34

M72a66r31t45i89n 42K66a92v50k24a 4106211802912

Promiňte Roberte. Parlament může celou ústavu zrušit, pokud dosáhne ústavní většiny a změní ústavní články. Stejně jako je parlament potvrdil.

+6/0
26.2.2017 17:38

R51o68b69e88r31t 36H68o90r58á70č98e29k 5282926436145

Pokud to parlament udělá, tak budou sporné body neplatné, anebo se bude jednat o revoluční zcela novou ústavu, která bude nositelem jiných hodnot - bude se jednat o změnu systému. Zeptejte se na to nějakého právníka.

0/−4
26.2.2017 17:40

M38a73r80t18i23n 89K85a14v23k46a 4126541262692

Právo tvoří parlament, nikoli právníci. Právníci pouze aplikují parlamente schválené právo do praxe.

Nebude nic neplatné, pokud parlament většinově změní ústavu.Protože v zastupitelské demokracii je to parlament, kdo je ten, který rozhoduje o právu a neprávu, o obsahu ústavy

+4/0
26.2.2017 17:45

R71o29b38e41r38t 81H64o81r52á21č33e13k 5752716746905

Máte právo se mýlit, obzvlášť pokud nestojíte o argumenty.

0/−3
26.2.2017 18:16

J22a48r98o17s20l71a46v 98L82i37m77a 1835847171

Pane Kavka. Parlament jen ve 'spatne demokracii' muze zmenit ustavu ke svemu prospechu. Tou CR je!!!! Ne od zacatku, ale v dalsich letech si Parlament dela z ustavy car papiru.

0/0
26.2.2017 20:14

Z88d66e46n42e10k 36J10i89r61o14u31š73e91k 8370952894850

Pane Horáčku.

Ústavním zákonem se v celém "západním světe" odebírá majetek.

Soustavou daní. Co jiného je progresivní zdanění.

Autor zmiňuje antické Řecko. Tam v určitém období platilo:

stejný vklad do obecní kasy, stejná váha hlasu.

+4/0
26.2.2017 18:09

R20o41b48e55r88t 15H26o61r61á56č90e42k 5552536856965

Jakékoli daně jsou útokem na soukromé vlastnictví, ale systém bez daní neexistuje.

0/−2
26.2.2017 18:14
Foto

F67r14a43n46t38i39š73e64k 22K58š47í13r 2889966545

Takže ústavy jsou jen cárem papíru.

+1/0
26.2.2017 20:12



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.