Sluníčkoví vědci, islám aneb jsou Češi netolerantní?
Není dne, aby nám média nepřipomněla, že náš strach z uprchlíků je neoprávněný. Není den, aby nám media nepřinesla reportáže o smutném osudu lidí v Itálii, Řecku, případně z našich utečeneckých táborů. Stejně tak není dne, aby se někdo z politiků nevyjádřil, že naše obavy jsou zbytečné a nedával nám za příklad státy západní Evropy. Není dne, aby se nevyjádřil někdo z aktivistických neziskovek žijících právě z uprchlíků apod..
Naposledy se k tomu vyjádřili vědečtí pracovníci ve své petici, kde varují před hysterii a nabádají k rozumu a kritickému myšlení. Přes negativní reakce v diskusích a obviňování signatářů petice, že jsou islamofilní a zrádci národa, mám jiný názor.
Podepsaní vědci nejsou islamofilní. Spíše mi to připadá jako falešná solidarita vycházející z chybných premis s aplikací evropských vzorců chování na muslimy.
Největším problémem je hodnotit muslimy podle Evropanů a dívat se na islám skrze křesťanství a islámu dávat atributy obvyklé u křesťanských církví. Jakmile toto uděláme, dostáváme se do pozice člověka, který hledí na středověk prizmatem dnešního doby.
Během studia dějin a i později, když jsem studoval díla renomovaných britských a francouzských historiků, jsem získal jednu neocenitelnou zkušenost a to dívat na určitou dobu pohledem člověka v té době žijícím a to, že není kouře bez ohně a všechny historické události jsou vždy důsledkem předchozích příčin. Stejně jako to, že pochopit církevní dějiny nelze bez znalostí teologie a církevní nauky.
A tohle je metoda, která jde aplikovat na islám. Chci-li pochopit islám, musím se na něj dívat pohledem muslima a to znamená vcítit se do toho, co ten muslim cítí a jak on sám chápe islám. A pak i ten Korán, který je jinak nudná kniha, plná paradoxů a neologismů dostane jiný rozměr, protože si člověk uvědomí, že ačkoli jsou křesťané a židé pro muslimy lid Knihy, tak muslimové jsou na Koránu závislí jako feťák na heroinu a vyplývá to nejen z toho jaké má Korán v islámu postavení, ale také co je Korán podle islámu. Co je to islámský bůh Alláh? Alláh je vlastně tyran, otrokář, nedávající žádný prostor člověku a volnost jeho intelektu. Což vede k tomu, že islám je náboženství ne svobodných a hrdých lidí, ale náboženství komplexů. Proto jsou muslimové pořád uraženi, proto mají neustále pocit, že všichni jsou proti nim, proto mají pocit, že nabízená ruka je slabost. Alláh jim v Koránu prostřednictvím Mohameda říká, že jsou nejlepší z národů, prostě žijící elita a ono tomu tak není a muslim to nechápe.
Nerozumí tomu, nemůže pochopit proč tomu tak není a tak za to vinu dává tomu, že to je proto, že Alláh se zlobí, že ještě není všude islám, že v islámských zemích nevládne správný islám a tak se muslim vydává na stezku boje za Alláha. Protože je třeba bojovat, dokud svět nebude islámský a dokud poslední člověk nebude muslimem.
A proto se z hrdého pasáčka koz někde na úpatí marockých hor, který se narodil jako muslim, ale to bylo asi tak vše, po příchodu do Evropy a návštěvou mešit stane člověk bijící se za věc islámu, odmítající kulturu země kam přišel a vymáhající si místo pro islám v naší kultuře. A to jak prostřednictvím a zneužíváním demokracie a lidských práv a když to nejde, tak i násilím.
Podobně se to má s obviňováním Čechů a Moravanů, že odmítají islám a uprchlíky, aniž by s nimi měli nějakou zkušenost.
Je to pouze moje úvaha a nedávám jí jako všeobecně platnou, ale…..:
Lidé se vždy dívali na cizince s nedůvěrou. Ta nedůvěra měla racionální podklad na základě zkušeností a mnohdy místním zachránila život. A tak se to má i s islámem.
Velmi často se poukazuje na to, když někdo zde nechce muslimy, kolik těch muslimů tady žije a kolik jich dotyčný viděl anebo zná. Jenomže problém je někde jinde. Proč ve střední a východní Evropě tolik lidí odmítá islámské přistěhovalce, když na rozdíl od západní Evropy jsme byli tohoto uchránění, i díky železné oponě, na rozdíl od západní Evropy, kde toto přistěhovalectví existuje desítky le?
A já bych řekl, že to je díky historické zkušenosti s islámem, kterou západní Evropa teprve získává. Východní a střední Evropa byla v novověku dost často pod útoky islámských hord. Naposledy ke konci 17 století, kdy tyto hordy drancovaly na jižní a severní Moravě. Oproti tomu západní Evropa se s tím naposledy setkala v osmém a devátém století, kdy toto bylo ukončeno, nebo spíše, byl to počátek konce islámské expanze do západní Evropy a to bitvou u Tours.Což je více jak 1200 let. Dost dlouhá doba na to, aby tato zkušenost vymizela z povědomí národa.
Naproti tomu Španělsko, Itálie a Řecko se s islámskou expanzí a pobřežním terorem vyrovnávaly do 18 století, nicméně tam byly vztahy mezi islámem a těmito zeměmi dány trochu jinak a to i díky podobné jižní mentalitě. Ostatně ve Španělsku a Itálii dlouhou dobu žily islámské skupiny pod vládou křesťanského panovníka. Ale za určitých podmínek určených panovníkem, a když došlo k hrozbě, že by muslimové mohli být pátou kolonou Osmanské říše, tak byli bez milosti vyhnáni.
Je to pouze můj názor a úvaha, ale jak kdysi řekl jeden můj přítel v té době studující na etnologii na Londýnské univerzitě a dnes učitel na jedné londýnské škole.
„Nastěhujete-li si do země jednoho Somálce, tak budete mít jednoho Somálce, který se přizpůsobí okolí. Nastěhujete-li si do země somálskou vesnici, budete mít somálskou vesnici se vším všudy, která si bude chtít přizpůsobit svoje okolí“.
Martin Kavka
Přirovnávat „sirotky“ ze Sýrie k Wintonovým židovským dětem je chucpe
V rozjitřené debatě o syrských sirotcích se začínají nějak ztrácet ty „děti“. Namísto racionální debaty se vytahují příklady z historie. Jenomže ty příklady z nedávných dějin Evropy spíše svědčí proti příznivcům přijetí.
Martin Kavka
Levice se bojí úspěchu Švédských demokratů. Prý populisté a xenofobové
Ve Švédsku dnes probíhají volby, které sice nic moc nezmění ve složení vládnoucích stran, ale přesto jsou sledované, protože vzor všech socialistů a sociálních inženýrů dostává trhliny.
Martin Kavka
„Levicový humanismus“ je mnohem horší než „pravicový extremismus"
V souvislosti s demonstracemi v Sasské Kamenici se objevily zprávy, že se jedná o pravicové extremisty, neonacisty. Levicoví politici, nechtějí ani na okamžik připustit, že se nejedná o akce extrémistů, ale jde o projev zoufalství
Martin Kavka
Nikdo nechce topit „uprchlíky“ aneb demagogie podle blogera Hornera
Imigrace z Afriky a Blízkého východu do Evropy nenechává nikoho chladným. Názory mohou být různé, záleží na úhlu pohledu, politickém přesvědčení a vstupních informací.
Martin Kavka
Španělé asi neznají pohádku o Smolíčkovi. Proto tam budou mít „celou Afriku“
Když před několika týdny italský ministr odmítl přijmout loď se 630 „uprchlíky“, stejně jako Malta, bylo to Španělsko, které udělalo „gesto“ a loď přijalo.
Martin Kavka
Komentátor Fendrych se mýlí; Ne – přijmutí imigrantů není o nelidskosti, ale o principu
Mohla by to být zábava číst články levicových komentátorů jako je pan Fendrych anebo Moláček, kdyby dotyční pánové nemysleli svoje názory vážně a jako normativní a kdo nesdílí jimi vytyčenou normu, tak je agent Kremlu
Martin Kavka
Islám, pohoda, LGTB pohoda, změň si pohlaví a bude z tebe pravý Evropan (úvaha)
Zkuste si představit život jako počítačovou hru. Postavu si vytvoříte dle svého přesvědčení, herních schopností anebo dle peněženky. Hrajete, jak chcete, buď hrát umíte anebo si zaplatíte něco, co Vám pomůže být lepší než ti lepší
Martin Kavka
Komentátor Fendrych Duku nepřímo obvinil z neonacismu, není ale Fendrych sám „fašista“
Když hlava české Katolické církve, Dominik kardinál Duka, podal žalobu na Centrum experimentálního divadla, které uvedlo hru „Naše násilí, vaše násilí“, bylo zřejmé, že pro mnoho to bude jako červený hadr pro býka. (1)
Martin Kavka
Homosexuální manželství z dvou mužů anebo žen manžele neudělá
A to i když to bude dané zákonem a zákon by trestal zpochybnění takového svazku. Pořád to bude jen soužití dvou mužů, případně dvou žen.
Martin Kavka
Je jen otázkou času, kdy Turci obsadí Jeruzalém a budou stát před Vídní
Na rozdíl od některých jsem si nikdy nemyslel, že turecký prezident Erdogan a jeho umírněná islamistická strana jsou vzorovým modelem islámské sekulární demokracie. Jako nejde spojit olej s vodou, tak islám s demokracii.
Martin Kavka
Trump bojuje proti rasismu a aktivistům se to zase nelíbí
Levicovým aktivistům se prostě nezavděčíš. Bojují proti všemu. Proti rasismu, nacismu, fašismu, manželství apod. Ovšem, když někdo bojuje proti rasismu z pravicového spektra, tak je to podle aktivistů rasismus.
Martin Kavka
Uprchlíci se ztrácí v poušti, naštěstí mají mobily a mohou to natočit, nebo ne?
Jsem rád, že nás média opět zásobují zprávami nad krutým osudem „uprchlíků“ a „nelidským“ jednáním zemí jako je Itálie, či Alžír, který nechává putovat „uprchlíky“ domů přes Saharu, kde mnozí mizí anebo o strašné bavorské CSU.
Martin Kavka
Opravdu se jedná o nárůst extremismu v Evropě? Ale no tak!
Posledních několik let můžeme číst o radikalizaci části obyvatel v Evropě a vzestupu populistických, neřkuli extrémistických stran. Například německé AfD, Švédských demokratů či Pravých Finů v zahraničí. Takže malé zamyšlení
Martin Kavka
USA ukázaly na pokrytectví Rady OSN pro lidská práva, jenže pokrytecká je celá OSN
Že spolupráce mezi národy, myšlenka to amerického prezidenta Wilsona, je nejen problematická, ale mnohdy nemožná ukázala již první světová organizace Společnost národů, založená roku 1919, jako reakce na První světovou válku.
Martin Kavka
Multikulturalismus se vyprázdnil, islám už není náboženství míru, co včil? Diverzita?
Musím se obdivovat novodobým sociálním a kulturním inženýrům. Jakmile je nějaká jejich idea zprofanovaná, přijdou s novou definicí a novým názvem. Něco, jako když se Evropská ústava změnila na Lisabonskou smlouvu.
Martin Kavka
Váš imigrant není můj imigrant, nechtějte abych platil vaši radost pomáhat
V souvislosti s i italským ne připlouvajícím lodím „charitativních“ organizací, se objevil starý nešvar. Musíme být solidární. Musíme pomáhat, musíme, prostě musíme.
Martin Kavka
Občanský aktivismus zaštiťující se liberalismem je nebezpečím pro demokracii
Kdo by to řekl, že liberalismus se může stát nebezpečím pro demokracii, a přitom je dnes liberalismus větším nebezpečím než v médiích uváděný „populismus“. Je to paradox, ale svoboda pro všechny prostě nefunguje.
Martin Kavka
Diktatura sexuálních menšin. Myslete jako LGTB, jinak přijdete o práci
Nedávný případ amerického pekaře poodkryl pokličku uvažování sexuálních menšin. Kdo si nemyslí, že homosexualita je normální, má problémy a je terčem útoků. Velmi zajímavě se k tomu pro server Echo24 vyjádřil Rod Dreher.
Martin Kavka
Rakousko chce zakázat politický islám, Francie naopak pustí na svobodu 450 islamistů
Západní země ukazují čím dál tím větší bezbrannost s děním u svých muslimských menšin. Což se ukazuje na různých „experimentech“ a to od skoro naprosté tolerance, jako ve Švédsku, či naopak o snahu z islámu odstranit politiku.
Martin Kavka
Pro pana Polického – Muslimský cukrář se svatebním dortem pro gaye
Původně jsem chtěl reagovat v diskusi pod svým článkem, ale nakonec jsem se rozhodl, že tohle není jen na pár slov, či několik vět.
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |