Je ještě možné nabídnou černochovi bílou kávu?
Počítače neexistovaly. Takže když jsme si hráli na vojáky a házeli po sobě granáty, tak občas také tekla krev, jenže na rozdíl od té imaginární v počítačových hrách skutečná, naše, včetně prožívané bolesti. Takový zásah kamenem, který představoval granát, byl celkem zážitek, stejně jako mravenci na nohách, pomazaných medem, když jste ve válce s indiány prohráli a druhá strana, inspirována četbou dobrodružné literatury, používala všechny dostupné metody k mučení. Jako děti jsme věděli, že existují černoši, stejně jako jsme používali slovo negr, právě díky četbě knih od Marka Twaina. Prostě byla to literatura a hry, které nějakým způsobem zobrazovaly skutečnost. Přiznám se, že nikdy mi nepřirostl k srdci Foglar anebo Karel May. Jejich knihy mě nikdy na rozdíl od Marka Twaina, Jacka Londona, Ernesta Thompsona Setona či Jamese Fenimora Coopera nikdy neoslovily. Později jsem se zamiloval do románů Alexandra Dumase, hlavně o Francouzské revoluci, kde jsem doufal, že Rytíř de Maison-Rouge zachrání královnu Marii Antoinettu.
Prostě, vyrůstali jsme na literatuře a filmech, které nebyly korektní, ale přesto jsme nevnímali negativně černochy, indiány. Indiáni ti byli jasně pozitivní a černoši byli prostě černoši, chudinky, co úpěly pod jižanskými otrokáři. Vlastně, jediný pořádný černoch, s kterým jsem se mohli jako děti setkat byl buď v Praze, kde studovali studenti z pokrokových Třetích zemí a pak ten v románu Toma Sawyera. Takže jaký postoj jsme k nim mohli zaujmout, že? Za to indiáni, snad proto, že to byli ruďoši, jako komouši, byli v komunistickém Československu celkem propagováni jako oběti amerického kolonialismu a oběti kapitalistické společnosti. Vlastně jsme se ani nezamýšleli nad tím, jestli jsou špatné anebo dobré rasy, pouze s jedinou výjimkou, a to byli Židé, kdy státní propaganda vykreslovala Izrael a Židy jako druhé největší zlo, hned po Spojených státech a palestinské Araby jako oběti izraelského útlaku. Však také představitel palestinských Arabů, vrchní terorista Jasir Arafat byl vždy v Československu vítán s vroucími polibky od všech komunistických potentátů.
Možná na jednu stranu byla výhoda vyrůstat v totalitním státě, kde jediná diskriminace byla diskriminace lidí na základě jejich politického názoru a nikoli na rasovém a etnickém původu, s výjimkou Židů. Jenomže tím komunisté docílili jen jednoho, že Izrael a Židé měli vždy sympatie mezi Čechy, a i dnes je naše země nejvěrnějším přítelem Izraele. Snad proto a právě proto, mnoho Čechů nechápe tu až zběsilou snahu o politickou korektnost ve vztahu k náboženským a etnickým menšinám. Vlastně nemohou to pochopit, protože je snad černoch něco jiného než běloch? Pokud není, proč existuje pozitivní diskriminace? Je muslim něco jiného než křesťan? Tak proč se berou ohledy na potřeby muslimů? Stejně tak je pro Čechy, i když jak které, těžko pochopitelné, že se, například v Británii, zavírá za názor, jako v případě Tommy Robinsona. Lidé, kteří vyrůstali v komunistickém režimu, moc dobře vědí, že cenzurování myšlenek a zavírání lidí za nepohodlné myšlenky vede jen k tomu, že jednou se lidé postaví proti takovému režimu, a ne vždy to musí mít nádech sametu.
Nedávno v Alabamě, pozval americký rapper Kendrick Lamar, černoch, svoji fanynku bílé pleti, aby zazpívala jeho píseň, kde se objevuje slovo negr. Tedy N-word, aby jí následně zesměšnil, že to slovo, nesmí používat, přičemž neudělala nic jiného, než že zpívala píseň, jak byla napsána a zpívána samotným interpretem. Samozřejmě, z této fanynky Kendricka Lamara udělali někteří okamžitě rasistku. Proč? Byla na koncertě svého oblíbeného zpěváka, který je černoch a na vyzvání zazpívala píseň, kde se objevuje slovo negr, které tam nedodala, ale je součástí dotyčné skladby. Kdyby byla rasistka, tak by na ten koncert nešla. Šla tam, protože toho zpěváka obdivovala a slovo negr jí rozhodně nepřipadalo urážlivé, ale jako součást hudebního projevu Kendricka Lamara a kultury amerických černochů. Směšné? Ne, americká realita. Dokonce i respekt k etnické kultuře z tebe může udělat rasistu. Osobně bych se nedivil, kdyby tento incident udělal z této ženy, jejíž jméno je Delaney, udělal skutečnou rasistku.
Ostatně, jak kdysi přinesl deník iDnes, tak bílý Američané se už před sedmi lety považovali trpící rasismem, více než černoši. „Po dekádách snah o zavedení multikulturní společnosti mnozí američtí běloši cítí, že efekt "obráceného rasismu" rozšířil obavu, aby za žádnou cenu neurazili člověka s odlišnou barvou kůže, za což nyní platí. Myslí si, že v současnosti čelí diskriminaci víc než černoši. Věci jako přepracování knih Marka Twaina a vyřazování „nedovolených slov“ z jeho knih, asi pocit bílých Američanů nezmírní. Spíše naopak.
Celé to vypadá, že západní společnost už rezignovala na nějakou rovnost před zákonem, ale nastoluje rovnost inteligence, rovnost schopností nikoli na základě inteligence a schopností, ale na základě pozitivní diskriminace. To je věc, která je Čechům dobře známa. Za komunistů byli neschopní vyzdvihování jen proto, že měli rudou knížku. Dnes rudou knížku KSČ nahradila barva pleti. Ostatně pan profesor Ulč a jeho článek na Neviditelném psu: „Člověk se zkušeností nás starších generací s dělnickými řediteli, s "ádékáři" (absolventy dělnických kurzů, jejichž účelem bylo dostat se rychle na univerzitu bez maturity) a v mém případě i s "péešpáky" (absolventy tzv. Právnické školy pracujících čili za rok z montérek do taláru) je na tohle počínání zvlášť alergický. Znám řadu pedagogů, kteří nenechají majitele tmavé pokožky propadnout – přece si nebudou koledovat o obvinění z rasismu.
A tak je otázka, není vyzdvihování, byť v dobré snaze, jedné lidské rasy rasismus? Protože pak už nejde o rovnost. Ale o rasismus. Ostatně celá pozitivní diskriminace je rasismem, obráceným naruby.
Rasismem pak nakonec může být i to, když černochovi nabídku černé kafe s sám si dám bílé. Případně, když mu nabídnu také bílou kávu.
Martin Kavka
Přirovnávat „sirotky“ ze Sýrie k Wintonovým židovským dětem je chucpe
V rozjitřené debatě o syrských sirotcích se začínají nějak ztrácet ty „děti“. Namísto racionální debaty se vytahují příklady z historie. Jenomže ty příklady z nedávných dějin Evropy spíše svědčí proti příznivcům přijetí.
Martin Kavka
Levice se bojí úspěchu Švédských demokratů. Prý populisté a xenofobové
Ve Švédsku dnes probíhají volby, které sice nic moc nezmění ve složení vládnoucích stran, ale přesto jsou sledované, protože vzor všech socialistů a sociálních inženýrů dostává trhliny.
Martin Kavka
„Levicový humanismus“ je mnohem horší než „pravicový extremismus"
V souvislosti s demonstracemi v Sasské Kamenici se objevily zprávy, že se jedná o pravicové extremisty, neonacisty. Levicoví politici, nechtějí ani na okamžik připustit, že se nejedná o akce extrémistů, ale jde o projev zoufalství
Martin Kavka
Nikdo nechce topit „uprchlíky“ aneb demagogie podle blogera Hornera
Imigrace z Afriky a Blízkého východu do Evropy nenechává nikoho chladným. Názory mohou být různé, záleží na úhlu pohledu, politickém přesvědčení a vstupních informací.
Martin Kavka
Španělé asi neznají pohádku o Smolíčkovi. Proto tam budou mít „celou Afriku“
Když před několika týdny italský ministr odmítl přijmout loď se 630 „uprchlíky“, stejně jako Malta, bylo to Španělsko, které udělalo „gesto“ a loď přijalo.
Martin Kavka
Komentátor Fendrych se mýlí; Ne – přijmutí imigrantů není o nelidskosti, ale o principu
Mohla by to být zábava číst články levicových komentátorů jako je pan Fendrych anebo Moláček, kdyby dotyční pánové nemysleli svoje názory vážně a jako normativní a kdo nesdílí jimi vytyčenou normu, tak je agent Kremlu
Martin Kavka
Islám, pohoda, LGTB pohoda, změň si pohlaví a bude z tebe pravý Evropan (úvaha)
Zkuste si představit život jako počítačovou hru. Postavu si vytvoříte dle svého přesvědčení, herních schopností anebo dle peněženky. Hrajete, jak chcete, buď hrát umíte anebo si zaplatíte něco, co Vám pomůže být lepší než ti lepší
Martin Kavka
Komentátor Fendrych Duku nepřímo obvinil z neonacismu, není ale Fendrych sám „fašista“
Když hlava české Katolické církve, Dominik kardinál Duka, podal žalobu na Centrum experimentálního divadla, které uvedlo hru „Naše násilí, vaše násilí“, bylo zřejmé, že pro mnoho to bude jako červený hadr pro býka. (1)
Martin Kavka
Homosexuální manželství z dvou mužů anebo žen manžele neudělá
A to i když to bude dané zákonem a zákon by trestal zpochybnění takového svazku. Pořád to bude jen soužití dvou mužů, případně dvou žen.
Martin Kavka
Je jen otázkou času, kdy Turci obsadí Jeruzalém a budou stát před Vídní
Na rozdíl od některých jsem si nikdy nemyslel, že turecký prezident Erdogan a jeho umírněná islamistická strana jsou vzorovým modelem islámské sekulární demokracie. Jako nejde spojit olej s vodou, tak islám s demokracii.
Martin Kavka
Trump bojuje proti rasismu a aktivistům se to zase nelíbí
Levicovým aktivistům se prostě nezavděčíš. Bojují proti všemu. Proti rasismu, nacismu, fašismu, manželství apod. Ovšem, když někdo bojuje proti rasismu z pravicového spektra, tak je to podle aktivistů rasismus.
Martin Kavka
Uprchlíci se ztrácí v poušti, naštěstí mají mobily a mohou to natočit, nebo ne?
Jsem rád, že nás média opět zásobují zprávami nad krutým osudem „uprchlíků“ a „nelidským“ jednáním zemí jako je Itálie, či Alžír, který nechává putovat „uprchlíky“ domů přes Saharu, kde mnozí mizí anebo o strašné bavorské CSU.
Martin Kavka
Opravdu se jedná o nárůst extremismu v Evropě? Ale no tak!
Posledních několik let můžeme číst o radikalizaci části obyvatel v Evropě a vzestupu populistických, neřkuli extrémistických stran. Například německé AfD, Švédských demokratů či Pravých Finů v zahraničí. Takže malé zamyšlení
Martin Kavka
USA ukázaly na pokrytectví Rady OSN pro lidská práva, jenže pokrytecká je celá OSN
Že spolupráce mezi národy, myšlenka to amerického prezidenta Wilsona, je nejen problematická, ale mnohdy nemožná ukázala již první světová organizace Společnost národů, založená roku 1919, jako reakce na První světovou válku.
Martin Kavka
Multikulturalismus se vyprázdnil, islám už není náboženství míru, co včil? Diverzita?
Musím se obdivovat novodobým sociálním a kulturním inženýrům. Jakmile je nějaká jejich idea zprofanovaná, přijdou s novou definicí a novým názvem. Něco, jako když se Evropská ústava změnila na Lisabonskou smlouvu.
Martin Kavka
Váš imigrant není můj imigrant, nechtějte abych platil vaši radost pomáhat
V souvislosti s i italským ne připlouvajícím lodím „charitativních“ organizací, se objevil starý nešvar. Musíme být solidární. Musíme pomáhat, musíme, prostě musíme.
Martin Kavka
Občanský aktivismus zaštiťující se liberalismem je nebezpečím pro demokracii
Kdo by to řekl, že liberalismus se může stát nebezpečím pro demokracii, a přitom je dnes liberalismus větším nebezpečím než v médiích uváděný „populismus“. Je to paradox, ale svoboda pro všechny prostě nefunguje.
Martin Kavka
Diktatura sexuálních menšin. Myslete jako LGTB, jinak přijdete o práci
Nedávný případ amerického pekaře poodkryl pokličku uvažování sexuálních menšin. Kdo si nemyslí, že homosexualita je normální, má problémy a je terčem útoků. Velmi zajímavě se k tomu pro server Echo24 vyjádřil Rod Dreher.
Martin Kavka
Rakousko chce zakázat politický islám, Francie naopak pustí na svobodu 450 islamistů
Západní země ukazují čím dál tím větší bezbrannost s děním u svých muslimských menšin. Což se ukazuje na různých „experimentech“ a to od skoro naprosté tolerance, jako ve Švédsku, či naopak o snahu z islámu odstranit politiku.
Martin Kavka
Pro pana Polického – Muslimský cukrář se svatebním dortem pro gaye
Původně jsem chtěl reagovat v diskusi pod svým článkem, ale nakonec jsem se rozhodl, že tohle není jen na pár slov, či několik vět.
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |