„Menšiny tu vytvářejí totalitu“ říká kardinál Duka
Nechci komentovat rozhovor Pražského arcibiskupa, spíše se pozastavit nad jeho slovy o menšinách a totalitě. Kardinál veřejně řekl to, co mnozí vnímají jako problém naší civilizace. Dnes jsou to menšiny, které si nárokují práva nad všeobecná práva. Nejde o to, zda se jedná o náboženské, sexuální či etnické skupiny. Prostě jde o práva menšin. Z určitého pohledu nejde ani tak o právo, ale zvýhodnění menšin.
Jedním z takových zvýhodnění je „Pozitivní diskriminace“ čímž jsou proslulé například Spojené státy americké, kde mnohdy více než znalosti a inteligence rozhoduje etnický původ. Velice dobře o tom referoval Neviditelný pes v článku Oty Ulče. „Hodně nevole způsobuje Affirmative Action v zaměstnání. Bělošská většina vesměs nemíní chápat, proč její demokraticky zvolení reprezentanti dovolují něco, čemu se oprávněně říká reverse discrimination - diskriminace naruby, ve vlastních řadách. U soudu v Detroitu nepořídili hasiči a v New Yorku dozorci vězňů. Při zkouškách na povýšení jen polovina černochů a Martinezů uspěla ve srovnání s výkony Martínků. V takovém případě federální soud nařídil najít vysvětlení v rasismu a došlo tedy k dodatečnému byrokratickému nadhodnocení nedostatečných žáků, z pětek se staly známky dostatečné či dokonce chvalitebné. V New Yorku policisté podstoupili kvalifikační zkoušky na seržanty. Uspělo 10,6% Martínků, 4,4% Martinezů a 1,6% černochů - čili automatický důkaz rasisticky předpojatého testu, jehož vypracování zaručit perfektní barvoslepost stálo půl milionu dolarů. Výsledek se proto měl anuloval, ale než k němu došlo, městská správa povýšila dvě stě propadlých podle rasové kvóty a bylo to. Načež někteří z policistů oficiálně požádali o rasovou překlasifikaci, že nejsou bílí, že nejsou Martínkové, ale Martinezové“
Tohle je, ale jen část problému. Větší problém je, že většinová společnost je nucena tento systém respektovat, přestože jak řekl profesor ekonomie Walter E. Wiliams sám Afroameričan „Je to systém, v němž se má pomoci osobě A (současnému černochovi) potrestáním osoby B (současného bělocha) za to, co osoba C (běloch v minulosti) udělala osobě D (černochovi v minulosti). To tedy je hodně podivné pojetí sociální spravedlnosti, zejména, když se budeme chtít držet principu individuální odpovědnosti“
Něco podobného se týká o náboženských menšin, tedy převážně jedné náboženské menšiny a to muslimů. Muslimům se ustupuje ve školách, kdy mnohé školy přestaly nabízet vepřové maso. Jak uvádí internetový deník iDnes, tak „Kromě stravovacích trendů za tím stojí i rostoucí počet muslimských žáků“ Jde říci, že hlavně rostoucí počet muslimských žáků. A jak je uvedeno ve stejném článku, Christian Schmidt k tomuto řekl: „Není možné, abychom v jídelníčcích jen tak zakázali vepřové maso, které je součástí naší stravy a kulinářské kultury. Očekávám, že tvořivost při střetu se stravovacími návyky odlišných kultur povede k obohacení jídelníčku, ne k jeho ochuzení“
V těchto dvou příkladech je celé jádro problému. Nejen náboženské, sexuální a etnické menšiny mají svoje zvyky a požadavky, ale podobně má svoje zvyklosti a požadavky každý z nás. Proto jsou zákony demokratických zemí stavěny jako univerzální, platné pro všechny, bez rozdílu pohlaví, barvy pleti, náboženské příslušnosti. Ve chvíli, kdy je většina nucena zákonem k dodržování a respektování zvyklostí menšin a jejich požadavků, tak univerzální zákon přestává platit, protože jeho požadavky na rovnost mohou být diskriminační. Ostatně nejde jen o zákon, ale třeba o pravidla školy, které nedovolují pokrývku hlavy. Například dlouhé roky se táhl případ muslimek a jejich šátku, přestože se nakonec ukázalo, že vše bylo jinak. Nicméně - „Veřejná ochránkyně práv dospěla k závěru, že Střední zdravotnická škola nepřímo diskriminovala stěžovatelku, neboť jí na základě neutrálně formulovaného školního řádu zakázala nosit muslimský šátek, který je projevem jejího náboženského přesvědčení navenek“ – ve zkratce, náboženské přesvědčení je zde stavěno nad princip neutrality, platný pro všechny. Tedy s výjimkou, kterou by měla škola, učitelé a studenti, tedy většina, respektovat.
Tady už nejde o rovnost všech před školním řádem, nebo jako v případě pozitivní diskriminace před zákonem. Jde o diktát menšin, ať z jejich iniciativy anebo iniciativy těch, kteří si z boje za „práva menšin“ udělali svoje živobytí.
Kdysi, nevím, zda to platí i dnes, v běžeckých závodech koní platilo, že kůň, který často vítězí dostává takzvaný handicap, což spočívalo v tom, že do sedla se přidalo závaží, aby se vyrovnaly šance ostatních, což vedlo k tomu, že nevyhrál ten, kdo byl nejlepší. Pozitivní diskriminace a práva menšin, jako výjimka z práva a norem společnosti vedou k podobnému.
Zátěž v koňských dostizích likviduje koně a požadavky menšin deformují společnost. V obou případech vítězí ti, kteří by jinak neměli šanci.
Martin Kavka
Přirovnávat „sirotky“ ze Sýrie k Wintonovým židovským dětem je chucpe
V rozjitřené debatě o syrských sirotcích se začínají nějak ztrácet ty „děti“. Namísto racionální debaty se vytahují příklady z historie. Jenomže ty příklady z nedávných dějin Evropy spíše svědčí proti příznivcům přijetí.
Martin Kavka
Levice se bojí úspěchu Švédských demokratů. Prý populisté a xenofobové
Ve Švédsku dnes probíhají volby, které sice nic moc nezmění ve složení vládnoucích stran, ale přesto jsou sledované, protože vzor všech socialistů a sociálních inženýrů dostává trhliny.
Martin Kavka
„Levicový humanismus“ je mnohem horší než „pravicový extremismus"
V souvislosti s demonstracemi v Sasské Kamenici se objevily zprávy, že se jedná o pravicové extremisty, neonacisty. Levicoví politici, nechtějí ani na okamžik připustit, že se nejedná o akce extrémistů, ale jde o projev zoufalství
Martin Kavka
Nikdo nechce topit „uprchlíky“ aneb demagogie podle blogera Hornera
Imigrace z Afriky a Blízkého východu do Evropy nenechává nikoho chladným. Názory mohou být různé, záleží na úhlu pohledu, politickém přesvědčení a vstupních informací.
Martin Kavka
Španělé asi neznají pohádku o Smolíčkovi. Proto tam budou mít „celou Afriku“
Když před několika týdny italský ministr odmítl přijmout loď se 630 „uprchlíky“, stejně jako Malta, bylo to Španělsko, které udělalo „gesto“ a loď přijalo.
Martin Kavka
Komentátor Fendrych se mýlí; Ne – přijmutí imigrantů není o nelidskosti, ale o principu
Mohla by to být zábava číst články levicových komentátorů jako je pan Fendrych anebo Moláček, kdyby dotyční pánové nemysleli svoje názory vážně a jako normativní a kdo nesdílí jimi vytyčenou normu, tak je agent Kremlu
Martin Kavka
Islám, pohoda, LGTB pohoda, změň si pohlaví a bude z tebe pravý Evropan (úvaha)
Zkuste si představit život jako počítačovou hru. Postavu si vytvoříte dle svého přesvědčení, herních schopností anebo dle peněženky. Hrajete, jak chcete, buď hrát umíte anebo si zaplatíte něco, co Vám pomůže být lepší než ti lepší
Martin Kavka
Komentátor Fendrych Duku nepřímo obvinil z neonacismu, není ale Fendrych sám „fašista“
Když hlava české Katolické církve, Dominik kardinál Duka, podal žalobu na Centrum experimentálního divadla, které uvedlo hru „Naše násilí, vaše násilí“, bylo zřejmé, že pro mnoho to bude jako červený hadr pro býka. (1)
Martin Kavka
Homosexuální manželství z dvou mužů anebo žen manžele neudělá
A to i když to bude dané zákonem a zákon by trestal zpochybnění takového svazku. Pořád to bude jen soužití dvou mužů, případně dvou žen.
Martin Kavka
Je jen otázkou času, kdy Turci obsadí Jeruzalém a budou stát před Vídní
Na rozdíl od některých jsem si nikdy nemyslel, že turecký prezident Erdogan a jeho umírněná islamistická strana jsou vzorovým modelem islámské sekulární demokracie. Jako nejde spojit olej s vodou, tak islám s demokracii.
Martin Kavka
Trump bojuje proti rasismu a aktivistům se to zase nelíbí
Levicovým aktivistům se prostě nezavděčíš. Bojují proti všemu. Proti rasismu, nacismu, fašismu, manželství apod. Ovšem, když někdo bojuje proti rasismu z pravicového spektra, tak je to podle aktivistů rasismus.
Martin Kavka
Uprchlíci se ztrácí v poušti, naštěstí mají mobily a mohou to natočit, nebo ne?
Jsem rád, že nás média opět zásobují zprávami nad krutým osudem „uprchlíků“ a „nelidským“ jednáním zemí jako je Itálie, či Alžír, který nechává putovat „uprchlíky“ domů přes Saharu, kde mnozí mizí anebo o strašné bavorské CSU.
Martin Kavka
Opravdu se jedná o nárůst extremismu v Evropě? Ale no tak!
Posledních několik let můžeme číst o radikalizaci části obyvatel v Evropě a vzestupu populistických, neřkuli extrémistických stran. Například německé AfD, Švédských demokratů či Pravých Finů v zahraničí. Takže malé zamyšlení
Martin Kavka
USA ukázaly na pokrytectví Rady OSN pro lidská práva, jenže pokrytecká je celá OSN
Že spolupráce mezi národy, myšlenka to amerického prezidenta Wilsona, je nejen problematická, ale mnohdy nemožná ukázala již první světová organizace Společnost národů, založená roku 1919, jako reakce na První světovou válku.
Martin Kavka
Multikulturalismus se vyprázdnil, islám už není náboženství míru, co včil? Diverzita?
Musím se obdivovat novodobým sociálním a kulturním inženýrům. Jakmile je nějaká jejich idea zprofanovaná, přijdou s novou definicí a novým názvem. Něco, jako když se Evropská ústava změnila na Lisabonskou smlouvu.
Martin Kavka
Váš imigrant není můj imigrant, nechtějte abych platil vaši radost pomáhat
V souvislosti s i italským ne připlouvajícím lodím „charitativních“ organizací, se objevil starý nešvar. Musíme být solidární. Musíme pomáhat, musíme, prostě musíme.
Martin Kavka
Občanský aktivismus zaštiťující se liberalismem je nebezpečím pro demokracii
Kdo by to řekl, že liberalismus se může stát nebezpečím pro demokracii, a přitom je dnes liberalismus větším nebezpečím než v médiích uváděný „populismus“. Je to paradox, ale svoboda pro všechny prostě nefunguje.
Martin Kavka
Diktatura sexuálních menšin. Myslete jako LGTB, jinak přijdete o práci
Nedávný případ amerického pekaře poodkryl pokličku uvažování sexuálních menšin. Kdo si nemyslí, že homosexualita je normální, má problémy a je terčem útoků. Velmi zajímavě se k tomu pro server Echo24 vyjádřil Rod Dreher.
Martin Kavka
Rakousko chce zakázat politický islám, Francie naopak pustí na svobodu 450 islamistů
Západní země ukazují čím dál tím větší bezbrannost s děním u svých muslimských menšin. Což se ukazuje na různých „experimentech“ a to od skoro naprosté tolerance, jako ve Švédsku, či naopak o snahu z islámu odstranit politiku.
Martin Kavka
Pro pana Polického – Muslimský cukrář se svatebním dortem pro gaye
Původně jsem chtěl reagovat v diskusi pod svým článkem, ale nakonec jsem se rozhodl, že tohle není jen na pár slov, či několik vět.
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |