Kde jsou všichni aktivisté, když jsou vražděni bílí farmáři?
To bylo demonstrací po světě, kdy komunisté společně s uvědomělými umělci z tábora „prohnilého“ kapitalismu, stáli svorně bok po boku a odsuzovali „nelidský“ apartheid, tedy druh rasové segregace v Jihoafrické republice. Zatímco pobouření lidí na Západě bylo možná oprávněné, tak lidé ve Východním bloku si mysleli svoje a pro mnohé emigranty z tábora míru a socialismu se Jihoafrická republika stala cílovou a vysněnou destinací. Důvody byly dva, jednak Jihoafrická republika patřila k velmi vyspělým kapitalistickým zemím a druhým důvodem bylo snadné získání občanství. Lidé ze zemí úžasného socialismu tak nějak podvědomě tušili, že všechno je trochu jinak, než komunista vykládá.
Mezitím tento režim padl, nikoli násilím, ale mírovým přechodem od apartheidu k demokracii a občanským právům pro všechny. Chtělo by se říci, že zazvonil konec a jako v každé pohádce, kde bojuje dobro ze zlem, zvítězilo dobro. V pohádce možná, nikoli však v životě. Nemohu říci, že by po pádu Apartheidu nebyla snaha o demokracii a soužití bílých a černých občanů Jihoafrické republiky. Přesto, pokud se mluvilo o návratu země černým Afričanům, tak to byla spíše mytologie, než skutečnost. Búrové svůj stát vybudovali ve skutečnosti v neobydlené části Afriky a většina černých Jihoafričanů do země přišla jako imigranti a jsou potomci imigrantů. Ostatně Búrové také, jenomže Búrové z neobydlené země udělali prosperující stát a černí Afričané tam přišli proto, že se tam dobře žilo. Docela paradox, když ten stát segregoval černé a bílé, že? Zatímco lidé žijící v socialistických zemích se snažili z těchto zemí utéci za svobodou, tak z Jihoafrické republiky neutíkali a naopak se tam snažili dostat. Tohle bylo něco, co člověku z Východu připadalo neuvěřitelné, zatímco lidé na Západě nadšeně bojovali proti apartheidu, aniž jim tato drobná nesrovnalost docházela. Ani jim nemohla dojít. Nevěděli a neznali co je to totalita a nesvoboda.
V současné době dochází v Jihoafrické republice k násilí na bílých farmářích. Není to nic nového, o útoku na bílé farmáře psaly již Lidovky v roce 2012 a Týden v roce 2015) Parlament Jihoafrické republiky vyvlastnil a ve skutečnosti vyhnal bílé farmáře, kteří hospodařili na farmách založených jejich předky, mnohdy před třemi staletími. Jaká je jejich vina? Jsou bílý, jsou úspěšní a jsou bohatí. Bílý farmáři jsou ponižováni, jejich farmy vypalovány a oni vražděni. A co na to „pokroková“ světová veřejnost v čele s aktivisty za lidská práva? Nic. Mlčí. Výmluvné to mlčení. Dalo by se říci, mlčení, které říká vše. Politické body, umělecká popularita se získávají přeci jen bojem za práva černých, za práva těch několik desítek sexuálních menšin, ale za práva bílého farmáře? To není in, to se nenosí a navíc, co je bílé, je špatné a podpora bílých farmářů by mohla vyznít jako podpora bílého rasismu. Takže k černému rasismu se nikdo nevyjadřuje. Ne, že by neexistoval. Dnes Jihoafrická republika a předtím Zimbabwe jsou názorným příkladem. Jenomže špatný je pouze rasismus bílý. Přestože mnohdy nejde o rasismus, jako spíše o zkušenost.
Takže drazí aktivisté a vy všichni uvědomělí, až za pár let budete ukazovat nafouklá bříška podvyživených dětí z Jihoafrické republiky se žádostí o humanitární pomoc, tak si uvědomte, že když jste mohli mluvit, tak jste mlčeli. Stejně jako v případě, kdysi obilnice Afriky, Zimbabwe. A nebo je vaše mlčení účelové, aby jste za pár let mohli tahat peníze z kapes daňových poplatníků, za nastalou situaci humanitární katastrofu, se snahou vsugerovat vinu za tu bídu bílým kolonizátorům?
Martin Kavka
Přirovnávat „sirotky“ ze Sýrie k Wintonovým židovským dětem je chucpe
V rozjitřené debatě o syrských sirotcích se začínají nějak ztrácet ty „děti“. Namísto racionální debaty se vytahují příklady z historie. Jenomže ty příklady z nedávných dějin Evropy spíše svědčí proti příznivcům přijetí.
Martin Kavka
Levice se bojí úspěchu Švédských demokratů. Prý populisté a xenofobové
Ve Švédsku dnes probíhají volby, které sice nic moc nezmění ve složení vládnoucích stran, ale přesto jsou sledované, protože vzor všech socialistů a sociálních inženýrů dostává trhliny.
Martin Kavka
„Levicový humanismus“ je mnohem horší než „pravicový extremismus"
V souvislosti s demonstracemi v Sasské Kamenici se objevily zprávy, že se jedná o pravicové extremisty, neonacisty. Levicoví politici, nechtějí ani na okamžik připustit, že se nejedná o akce extrémistů, ale jde o projev zoufalství
Martin Kavka
Nikdo nechce topit „uprchlíky“ aneb demagogie podle blogera Hornera
Imigrace z Afriky a Blízkého východu do Evropy nenechává nikoho chladným. Názory mohou být různé, záleží na úhlu pohledu, politickém přesvědčení a vstupních informací.
Martin Kavka
Španělé asi neznají pohádku o Smolíčkovi. Proto tam budou mít „celou Afriku“
Když před několika týdny italský ministr odmítl přijmout loď se 630 „uprchlíky“, stejně jako Malta, bylo to Španělsko, které udělalo „gesto“ a loď přijalo.
Martin Kavka
Komentátor Fendrych se mýlí; Ne – přijmutí imigrantů není o nelidskosti, ale o principu
Mohla by to být zábava číst články levicových komentátorů jako je pan Fendrych anebo Moláček, kdyby dotyční pánové nemysleli svoje názory vážně a jako normativní a kdo nesdílí jimi vytyčenou normu, tak je agent Kremlu
Martin Kavka
Islám, pohoda, LGTB pohoda, změň si pohlaví a bude z tebe pravý Evropan (úvaha)
Zkuste si představit život jako počítačovou hru. Postavu si vytvoříte dle svého přesvědčení, herních schopností anebo dle peněženky. Hrajete, jak chcete, buď hrát umíte anebo si zaplatíte něco, co Vám pomůže být lepší než ti lepší
Martin Kavka
Komentátor Fendrych Duku nepřímo obvinil z neonacismu, není ale Fendrych sám „fašista“
Když hlava české Katolické církve, Dominik kardinál Duka, podal žalobu na Centrum experimentálního divadla, které uvedlo hru „Naše násilí, vaše násilí“, bylo zřejmé, že pro mnoho to bude jako červený hadr pro býka. (1)
Martin Kavka
Homosexuální manželství z dvou mužů anebo žen manžele neudělá
A to i když to bude dané zákonem a zákon by trestal zpochybnění takového svazku. Pořád to bude jen soužití dvou mužů, případně dvou žen.
Martin Kavka
Je jen otázkou času, kdy Turci obsadí Jeruzalém a budou stát před Vídní
Na rozdíl od některých jsem si nikdy nemyslel, že turecký prezident Erdogan a jeho umírněná islamistická strana jsou vzorovým modelem islámské sekulární demokracie. Jako nejde spojit olej s vodou, tak islám s demokracii.
Martin Kavka
Trump bojuje proti rasismu a aktivistům se to zase nelíbí
Levicovým aktivistům se prostě nezavděčíš. Bojují proti všemu. Proti rasismu, nacismu, fašismu, manželství apod. Ovšem, když někdo bojuje proti rasismu z pravicového spektra, tak je to podle aktivistů rasismus.
Martin Kavka
Uprchlíci se ztrácí v poušti, naštěstí mají mobily a mohou to natočit, nebo ne?
Jsem rád, že nás média opět zásobují zprávami nad krutým osudem „uprchlíků“ a „nelidským“ jednáním zemí jako je Itálie, či Alžír, který nechává putovat „uprchlíky“ domů přes Saharu, kde mnozí mizí anebo o strašné bavorské CSU.
Martin Kavka
Opravdu se jedná o nárůst extremismu v Evropě? Ale no tak!
Posledních několik let můžeme číst o radikalizaci části obyvatel v Evropě a vzestupu populistických, neřkuli extrémistických stran. Například německé AfD, Švédských demokratů či Pravých Finů v zahraničí. Takže malé zamyšlení
Martin Kavka
USA ukázaly na pokrytectví Rady OSN pro lidská práva, jenže pokrytecká je celá OSN
Že spolupráce mezi národy, myšlenka to amerického prezidenta Wilsona, je nejen problematická, ale mnohdy nemožná ukázala již první světová organizace Společnost národů, založená roku 1919, jako reakce na První světovou válku.
Martin Kavka
Multikulturalismus se vyprázdnil, islám už není náboženství míru, co včil? Diverzita?
Musím se obdivovat novodobým sociálním a kulturním inženýrům. Jakmile je nějaká jejich idea zprofanovaná, přijdou s novou definicí a novým názvem. Něco, jako když se Evropská ústava změnila na Lisabonskou smlouvu.
Martin Kavka
Váš imigrant není můj imigrant, nechtějte abych platil vaši radost pomáhat
V souvislosti s i italským ne připlouvajícím lodím „charitativních“ organizací, se objevil starý nešvar. Musíme být solidární. Musíme pomáhat, musíme, prostě musíme.
Martin Kavka
Občanský aktivismus zaštiťující se liberalismem je nebezpečím pro demokracii
Kdo by to řekl, že liberalismus se může stát nebezpečím pro demokracii, a přitom je dnes liberalismus větším nebezpečím než v médiích uváděný „populismus“. Je to paradox, ale svoboda pro všechny prostě nefunguje.
Martin Kavka
Diktatura sexuálních menšin. Myslete jako LGTB, jinak přijdete o práci
Nedávný případ amerického pekaře poodkryl pokličku uvažování sexuálních menšin. Kdo si nemyslí, že homosexualita je normální, má problémy a je terčem útoků. Velmi zajímavě se k tomu pro server Echo24 vyjádřil Rod Dreher.
Martin Kavka
Rakousko chce zakázat politický islám, Francie naopak pustí na svobodu 450 islamistů
Západní země ukazují čím dál tím větší bezbrannost s děním u svých muslimských menšin. Což se ukazuje na různých „experimentech“ a to od skoro naprosté tolerance, jako ve Švédsku, či naopak o snahu z islámu odstranit politiku.
Martin Kavka
Pro pana Polického – Muslimský cukrář se svatebním dortem pro gaye
Původně jsem chtěl reagovat v diskusi pod svým článkem, ale nakonec jsem se rozhodl, že tohle není jen na pár slov, či několik vět.
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |