Blogy iDnes mají výročí. Ó to se máme.

21. 03. 2017 20:20:54
Psát blogy je určitým druhem psychiatrické diagnózy. Toužit po blogerské slávě je druhem určité nevyrovnanosti a chtít si odnést tradiční těžítko jako bloger roku znamená jednoho zavražděného lachtana, protože se mu nedostává vody

Když jsem kdysi začal psát blogy, to bylo ještě na seznamu.cz, později na BB na Lidovkách, tak to bylo kvůli tomu, že jsem se chtěl vykecat z toho, co jsem nosil v hlavě. Později, jak přišla závislost na malé pomíjivé slávě, jsem přešel k iDnes a užíval si „velkou čtenost a velkou karmu“. Dokonce můj první článek byl na titulce a jako děcko jsem sledoval, jak roste čtenost a karma. Byl jsem tak nadšený, že jsem skoro hořel a díky tomu žáru očekávaní, mi zteplalo pivo a cigarety se samy zapalovaly.

Upřímně, koho netěší, když jeho články jsou oblíbené, že? A proto také blogeři svoje články postují na iDnes a doufají, že si najdou čtenáře.

Jsou zde blogeři, kteří kritiku svých článků odmítají s poukázáním na čtenost a karmu. Jsou zde blogeři, kteří si myslí, že jsou arbitry a je jim souzeno určovat které blogy jsou kvalitní a které by měly být vyřazeny a zadupány do země a pak blogeři, kteří vyjádří svou myšlenku a tím to pro ně končí. A ty jsem měl a mám nejraději. Mám rád blogy Vandy Vávrové, Tomáše Vodvářky. Bedřicha Marjánka a dalších podobně píšících blogerů. Tohle jsou pro mě ti opravdoví blogeři a ne ti, včetně mne, kteří původní myšlenku blogů, využívají k prezentování svých politických myšlenek. Ano, nikdy jsem nepsal o ničem jiném, mimo pár exkursí do historie. Těší mě čtenost a diskuse. Holt jsem pořád ješitný. A to nemluvím o tom, že pochvala v diskusi od ženy mě dovádí k extázi, protože má pro mě hodnotu dvou pochval od mužů.

Tohle jsou ty příjemné věci. Ty nepříjemné jsou, že ubylo lidí, kteří diskutovali pod články. Že ubyla čtenost, že celá ta soutěž o blogera roku je vlastně soutěží zaregistrovaných fanoušků toho, či onoho blogera, protože ti nezaregistrovaní nemají šanci. Jakou má hodnotu tohle vše pro toho, kdo vyhraje? Kdo převálcuje, díky nesmyslně nastavenému hlasování ty, kteří jsou opravdu zajímaví? A nejde jen o hlasování. I ten excel má možnost záložek. Proč tahle jednoduchá věc nejde u blogů? Pět, šest záložek. Kliknu, vidím. Nemusím hledat.

Blogům iDnes přeji dalších deset let, jenomže pochybuji, že zde za deset let budou. A to díky nepružnosti a neschopnosti reagovat na změnu toho, co je žádáno a jakým směrem jde internetová komunikace. Protože jinak se stane, že bloger roku získá deset hlasů, druhý devět a třetí osm a bude se psát o těsném vítězství.

Což mi připomíná vtip, jak Reagan a Brežněv běželi závod a Brežněv skončil druhý. A Rudé Právo napsalo, že Reagan doběhl předposlední a Brežněv skončil na hezkém druhém místě

Autor: Martin Kavka | úterý 21.3.2017 20:20 | karma článku: 24.62 | přečteno: 463x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Občanské aktivity

Zdenek Horner

Milujeme NATO a proto Ukrajina zvítězí

Poté, co víme, že jsou na Ukrajině vojáci NATO, jsem již úplně klidný. Vítězství je v kapse. A kam se NATO vypraví příště? Bude to Bělorusko nebo Kazachstán? Gruzie? Ta už je rozpracovaná. Arménie by zatím byl těžký oříšek.

12.3.2024 v 12:54 | Karma článku: 33.32 | Přečteno: 909 | Diskuse

Zdenek Horner

Odpověď tazateli k uličnímu a kádrovému výboru

Tazatel se rozhořčuje, že se někdo ve zdejších diskusích cítí být pod knutou postupů někdejších uličních výborů. Vcelku pěkně vystihuje, jak se chovali a jakými pravomocemi byly tyto výbory za komunismus obdařeny, ale ...

10.3.2024 v 13:28 | Karma článku: 32.04 | Přečteno: 754 | Diskuse

Zdenek Horner

Ultrasionismus se už začíná podobat rasismu

Marně si lámu hlavu, k čemu se zveřejňuje seznam nějakých osob. Zveřejněné seznamy mají zastrašovat. Používal je protektorát, pak komunisti. Nyní jsou jako inspirace pro nějakou radikální odnož pravověrných aktivistů?

5.3.2024 v 12:21 | Karma článku: 22.81 | Přečteno: 472 |

Zdenek Horner

Pořádek v dezinterpretaci

Poslední dobou se slovem dezinterpretace přímo šermuje. Dokonce se dá říci, že se tento pojem proměňuje v měřítko politické pravověrnosti a v důkaz ospravedlňující cenzuru. Prohlubování tohoto postupu je hloubení cesty do pekel.

3.3.2024 v 8:57 | Karma článku: 17.32 | Přečteno: 404 | Diskuse

Zdenek Horner

František (chci) Mír toho času papež

Svého času bylo pro mne dogma o neomylnosti papeže důvodem k ochladnutí vůči katolicismu. Dnes se však cítím s papežem v jedné řadě. Život neustále přináší výzvy k zamyšlení a sebereflexi, z nějž může vzejít čisté nad nejčistější.

27.2.2024 v 7:07 | Karma článku: 17.08 | Přečteno: 305 | Diskuse
Počet článků 382 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2712

                                                                                                                         

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Konec nadvlády programátorů. Pozic ubývá, na jednu se hlásí stále víc lidí

Premium Ochota firem splnit uchazečům skoro jakýkoli požadavek a velmi nízká konkurence. Tak by se ještě nedávno dala definovat...